Monitoring zachowania klientów w aplikacjach mobilnych – nowość w SALESmanago

Od teraz oprócz identyfikacji kto wchodzi na Twoją stronę WWW i monitorowania zachowania kontaktu na stronie, możesz również monitorować zachowanie swoich kontaktów w Twojej aplikacji mobilnej. Dzięki temu SALESmanago posiada dzisiaj jeden z najbardziej zaawansowanych i innowacyjnych modułów monitorowania kontaktów wśród światowych rozwiązań Marketing Automation.

Świat aplikacji mobilnych rośnie z dnia na dzień i już teraz stanowi poważne źródło informacji o Twoich potencjalnych klientach. Ilość aplikacji pobranych z App Store niebawem osiągnie rekordową liczbę 50 mld sztuk, a z drugiego w klasyfikacji Google Play pobrano już ponad 25 mld aplikacji. Nic dziwnego, że w zeszłym roku aplikacje mobilne generowały średnio do 25% przychodów dla sklepów e-Commerce, a do 2015 roku klienci dokonają zakupów tym kanałem na kwotę prawie 120 mld $. Dlatego, też podpowiadamy jak monitorować zachowanie klientów w aplikacjach mobilnych i jak wykorzystać tą wiedzę do zwiększenia sprzedaży.

Aplikacje mobilne obecnie zaczynają zmieniać cały krajobraz handlu internetowego.  Ale aplikacje mobilne to nie tylko e-Commerce. To przede wszystkim gry, aplikacje użytkowe a przede wszystkim dedykowane aplikacje dające dostęp do tradycyjnych systemów online jak systemy pocztowe, bankowe, systemy CRM, systemy społecznościowe czy aplikacje umożliwiające pobieranie treści takich jak gazety czy książki. Dlatego w SALESmanago zadbaliśmy o to, aby oprócz monitorowania na stronie www, użytkownicy systemu mogli również monitorować zachowanie kontaktów w aplikacjach mobilnych.

Jakie informacje możemy pozyskać z aplikacji mobilnych dzięki SALESmanago Marketing Automation

1. zidentyfikowanie osoby korzystającej z aplikacji mobilnej;

2. monitorowanie interakcji z aplikacją mobilną:

  • wykonywane akcje,
  • przeglądane elementy i sekcje tematyczne
  • przeglądane ekrany;
  • czas spędzony w aplikacji (globalnie lub z podziałem na ekrany);
  • ilość i częstotliwość logowań;
  • wprowadzane dane (wyszukiwarki, suwaki etc)
  • zmiany ustawieniach aplikacji;
  • zmiany w profilu użytkownika.

3. pobranie informacji o urządzeniu, z którego korzysta klient.


Poznaj podstawowe możliwości wykorzystania tych danych.

Takie informacje możemy wykorzystać przede wszystkim do skutecznego dotarcia do klientów, którzy z naszą ofertą zapoznają się jedynie poprzez aplikacje mobilną. Następnie dane pochodzące z aplikacji mobilnej pozwolą na:

1. uruchamianie automatycznych akcji na podstawie zdarzeń z aplikacji mobilnych

Konkretne zachowanie klienta w aplikacji mobilnej może spowodować wysłanie mu oferty poprzez e-mail lub sms, przyznanie rabatu, dodanie do odpowiedniej kampanii sprzedażowej lub uruchomienie programu Lead Nurturing.

2.  odpowiednie targetowanie kampanii e-Mail Marketingowych

Dzięki informacjom o zainteresowaniu konkretnymi produktami przez konkretnych klientów, będziesz mógł w prosty sposób podzielić klientów na grupy odbiorców i na tej podstawie precyzyjnie targetować kampanie eMail Marketingowe. Pozwoli Ci to na polepszenie parametrów realizowanych wysyłek, a co za tym idzie zwiększenie konwersji.

3. dopasowywanie wysyłanych treści do preferencji indywidualnego odbiorcy

Te same informacje, które pozwolą Ci targetować kampanie, pozwolą również na dynamicznie dopasowanie wysyłanych ofert do indywidualnych klientów. Od tej pory będziesz mógł wysyłać do klienta ofertę zawierającą oglądane przez niego produkty lub takie, które najlepiej pasują do jego profilu w pełni automatyczny sposób.

4. wyświetlanie przeglądanych produktów w aplikacji mobilnej na stronie sklepu internetowego (system rekomendacji w oparciu o cały profil klienta).

Informacje o tym, czym się interesował klient w aplikacji mobilnej pozwolą, również dynamicznie wyświetlać mu komunikaty na stronie internetowej. Dzięki temu możesz uzyskać bardzo skuteczny system rekomendacji, który będzie brał pod uwagę to czym klient interesował się w aplikacji mobilnej oraz w sklepie internetowym.

5.  aktywizacja użytkowników aplikacji mobilnych – badanie interakcji z aplikacjami

dzięki monitoringowi zachowania w aplikacji mobilnej poznasz sposób w jaki konkretne osoby korzystają z aplikacji, poznasz sposób poruszania się po aplikacji i będziesz mógł odpowiednio ją modyfikować jak również aktywizować automatycznie korzystających z niej użytkowników.

 

Wprowadzenie Marketing Automation do świata m-Commerce wzbogaca Twoją firmę o zupełnie nowe i bogate źródło informacji sprzedażowych o potencjalnym kliencie oraz pozwala monitorować tych klientów, którzy korzystają jedynie z kanału mobilnego. W łatwy sposób powiążesz wszystkie realizowane, w wielu kanałach, działania marketingowe w spójną całość. Dzięki czemu uda Ci się lepiej przygotować klienta do dokonania zakupu oraz zwiększyć skuteczność i wydajność prowadzonych działań.

Jeśli chcesz poznać szczegóły integracji aplikacji mobilnej z platformą Marketing Automation, to tutaj uzyskasz wszystkie informacje: info@salesmanago.pl

Lub po prostu zarejestruj się w SALESmanago i wyprobuj jak to działa. ZA DARMO  www.salesmanago.pl

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]