Marnujesz czas w social media? 36 narzędzi i porad dla marketerów [Update]

social media, soziales netzwerk, blog, clipart, computer, connection, datentransfer, email, grafik, icon, ideen, infografik, internet, button, kreativ, leute, marketing, medien, meldung, mobil, like, nachricht, network, online, www, plaudern, tweet, sammlung, set, doodle, sms, strategie, symbol, telefon, text, thumbs-up, trendy, vektor, všgel, web, zeichen, zeichnung, zwitschern, video, podcast, Community, Foren, viral

Co minutę:

  • użytkownicy YouTube zamieszczają 72 godziny filmów
  • użytkownicy Pinteresta przypinają 3472 obrazki
  • użytkownicy Instagrama dodają 216 000 zdjęć
  • użytkownicy Twittera tweetują 277 000 razy
  • użytkownicy Facebooka dzielą się 2 460 000 treściami.

 

[źródło: blog Demo]

 

Przytłaczające, prawda? Musisz ogarniać pojawiające się w Twojej niszy treści, wyłuskiwać wartościowe, produkować własne, dystrybuować je, dzielić się nimi… Jak w tym wszystkim nie zwariować? Jak uniknąć spędzania jałowych godzin na scrollowaniu feeda? Jak się nie poddać licznej armii słodkich zwierząt?

 

Mądry marketer pracuje sprytnie, a nie ciężko. Uzbraja się w najlepsze praktyki i przydatne narzędzia, które pozwalają sprawnie i skutecznie działać w social media, bez szkody dla innych aktywności.


Dlaczego potrzebujesz Buyer Persona? Pobierz darmowego ebooka i zobacz, jak możesz skuteczniej personalizować marketing


 

Jeśli zechcesz podzielić się z nami swoimi sposobami, czekamy na nie w komentarzach!

 

Czemu powinieneś automatyzować media społecznościowe?

Ręczna praca z social media i wpisywanie każdego posta osobno, „z palca”, w czasie rzeczywistym, to nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego?

  • ręczna praca w social media niszczy Twoją produktywność: zabiera masę czasu i rozprasza;
  • potrzebujesz regularności w postowaniu w każdym kanale, na jaki się decydujesz. A prędzej czy później, w sytuacji kryzysowej, social media spadną na niższy priorytet w związku z natłokiem nowych zadań czy zmianą. Wówczas możesz zaprzepaścić publiczność i wiarygodność, którą budowałeś miesiącami;
  • automatyzacja i kolejkowanie niejako wymusza bardziej zorganizowane podejście do social media i skłania do staranniejszego planowania
  • zaniedbanie dystrybucji treści w social media bardzo szkodzi produkowanym przez Ciebie treściom. Co z tego, że je tworzysz, skoro nie znajdujesz dla nich odbiorców?
  • Narzędzia automatyzacji oferują wartościowe opcje pozyskiwania i monitorowania kontaktów przez media społecznościowe, dzięki czemu dużo łatwiej przekuć fana w klienta.

 

 

Może się wydawać, że rezygnując z automatyzacji i planowania zyskujesz na spontaniczności i autentyczności, które są największą wartością w social media. Jednak nic bardziej mylnego! Spontaniczność łatwo zmienia się w chaos i nerwówkę, nie mówiąc już o marnotrawstwie czasu.

Starannie zakolejkowane posty, uprzednio przejrzane i ułożone w sensowną całość nie zaszkodzą Twojej autentyczności! Przeciwnie, usprawnią Twoją pracę.

 

Media społecznościowe: najlepsze praktyki dla marketerów

  1. Publikuj treści wielokrotnie. Treścią np. postem z bloga, powinieneś podzielić się z publicznością kilka razy (w tym samym kanale). „Im częściej coś udostępniasz, tym więcej lajków dostaniesz”, powiada Neil Patel, który zaleca wielokrotne udostępnianie tej samej treści. To nie znaczy, że masz postować co godzinę (to wciąż czyni z Ciebie spamera i zasługuje jedynie na naganę)! Pamiętaj też, że kiedy udostępniasz tę samą treść kolejny raz, zmieniaj za każdym razem treść samego posta (nie kopiuj mechanicznie tego samego posta czy tweeta).
  2. Zasada 4-1-1: kiedy udostępniasz treści, nie przesadzaj z nachalnym marketingowym przekazem. Nikt nie chce czytać co godzinę o Twoim produkcie i o nowej ofercie. Ogólna zasada, do której możesz się odnieść ustalając własny rytm postowania, mówi, że na każdy post o charakterze stricte marketingowym powinieneś zamieścić 4 posty z wartościowymi treściami z innych źródeł i udostępnić 1 istotny dla odbiorców post (źródło).
  3. Planuj i kolejkuj posty, ale nie bądź niewolnikiem swojego kalendarza. Kiedy wpadnie Ci do głowy błyskotliwy mem czy odwołanie do czegoś, co aktualnie jest popularne, wrzuć to! Nie da się zaplanować świetnych pomysłów ani jednodniowych trendów, więc zostaw trochę luzu w kalendarzu postów i traktuj go elastycznie. To dotyczy także interakcji z Twoją publicznością: jeśli angażujesz się z nimi w dyskusję, może się okazać, że zasadniej w danym momencie będzie dostarczyć odbiorcom wiedzę na temat, który teraz ich interesuje, niż coś, co miałeś w planach).
  4. Wygospodaruj bloki czasu na pracę w social media. Unikaj sytuacji, w których jesteś non-stop podłączony do mediów społecznościowych i od czasu do czasu przerywasz regularne zadania, by sprawdzić komentarze na Facebooku, potem wracasz do przerwanej pracy, by za chwilę zamieścić tweeta, i tak w koło Macieju. W ten sposób nie możesz skupić się na żadnej aktywności, a ponieważ nie pilnujesz precyzyjnie określonych celów do realizacji, zdarza Ci się zorientować, że przez 40 minut siedzenia na Facebooku nie zrobiłeś nic pożytecznego, wymiernego.
  5. Nie bądź bierny. Unikaj jałowego scrollowania. Wiedz, co chcesz osiągnąć (zaangażować się w dyskusję i zostawić ślad, dowiedzieć się jakiejś konkretnej rzeczy o Twojej publiczności) i rozliczaj się z tego.

Te zasady wcielisz w życie, korzystając z narzędzi, które zebraliśmy poniżej.

 

Narzędzia do planowania komunikacji w social media

  • Buffer: planuj i zarządzaj publikacją Twoich treści w social media. Oszczędza czas, pomaga organizować pracę długoterminowo i oferuje analitykę. Narzędzie podstawowe i uniwersalne.
  • CoSchedule: integruje blogowanie z udostępnianiem produkowanych materiałów we wszystkich platformach social media
  • Hootsuite: zarządzaj komunikacją w 35 kanałach społecznościowych. Planuj posty, analizuj. Świetna opcja dla firm, które mają zespoły dedykowane social media, ponieważ Hootsuite ma opcje delegowania zadań i świetnie pozwala dzielić się pracą.
  • SocialOomph: darmowa alternatywa: oferuje proste automatyzacje oraz ma świetne opcje, takie jak queue reservoir (kolejka postów-evergreenów).!
  • Piquora: narzędzie do zarządzania treścią wizualną. Planuj komunikację na Pintereście czy Instagramie!
  • Tailwind: podobna aplikacja, przeznaczona do obsługi Pinteresta, oferuje też analitykę wyników.
  • Oktopost: kolejne narzędzie do zarządzania dystrybucja treści. Odróżnia je fakt, że jest skrojone pod firmy B2B.
  • Google Calendar: jeśli nie używasz narzędzia do planowania i kolejkowania postów, planuj je w innym, darmowym narzędziu. Świetną bezpłatną opcją jest właśnie Google Calendar.
  • Zapier: rozwiązanie If This, Then That, służące do budowania prostych automatyzacji. Np. jeśli na Twoim kanale pojawi się nowe wideo, automatycznie tweetujesz o nim, albo każdy tweet automatycznie trafia do odpowiedniego Google Docsa. Tu pełna liczna zapów dla social media.
  • SALESmanago Publikacje w Social Media: Marketing Automation służy do zautomatyzowania procesów marketingowych dlatego w SALESmanago nie mogłoby zabraknąć funkcji, ułatwiających zarządzanie działaniami w Social Media. Moduł Publikacje pozwala pisać i planować posty z poziomu platformy. Co ważne, można z nim zintegrowac wiele kont i z jednego miejsca zarządzać treściami na każdym z nich.
  • SproutSocial: wczechstronna przeglądarkowa platforma służąca do zarządzania profilami w mediach społecznościowych. Jedną z pożyteczniejszych funkcji platformy jest Smart Inbox gromadzący wszystkie istotne powiadomienia i alerty w jednym miejscu.

Narzędzia Lead Generation i zarządzania kampaniami

  • Socedo: Socedo identyfikuje w social media osoby, które mogą być zainteresowane Twoim produktem i kieruje do nich specjalna komunikację. Działa cuda dla B2B, aktywnych na LinkedInie czy Twitterze.
  • Fast Tony: zarządzaj kampaniami na Facebooku (i płać za konkretne, zdefiniowane działania użytkowników), monitoruj treści i reaguj automatycznie na wzmianki czy komentarze, wykorzystuj kody pocztowe czy prognozę pogody do personalizowania wiadomości i maksymalnego dopasowania jej do kontekstu, dodawaj przyciski CTA… no i oczywiście zintegruj to narzędzie z platformą Marketing Automation.
  • SALESmanago FB Custom Audience: skuteczne kampanie FB są skierowane do grup najchętniej wchodzących w interakcję w danym obszarze zainteresowań. Precyzyjne targetowanie jest tu kluczem do sukcesu. W SALESmanago możesz tworzyć grupy docelowe Facebooka bazując na indywidualnie monitorowanych przez system zachowaniach użytkowników, takich jak dodanie tagu do kontaktu, osiągnięcie przez kontakt etapu w lejku, osiągniecie przez kontakt określonego scoringu, czy na przykład wypisanie się kontaktu z wysyłek.
  • ShortStack: ułatwia tworzenie aplikacji opartych na współzawodnictwie  i pomaga przekierowywać ruch na landing page. Twórcy obiecują zwiększenie ruchu na stronie nawet o 80%. ShortStack współpracuje z najpopularniejszymi serwisami: Facebook, Twitter, Pinterest i Instagram.

> Dowiedz się więcej o integracjach SALESmanago z social media: Facebook Custom Audiences || Fasttony

Narzędzia do analityki social media

  • LikeAlyzer: to darmowe narzędzie które analizuje Twój (przy jakikolwiek) fanpage i wskazuje interesujące statystyki na jego temat. Jakie posty najczęściej publikujesz? Jak bardzo zaangażowani są Twoi fani? Czy zadajesz wystarczająco dużo pytań? Pomaga spojrzeć na swoją stronę z zewnątrz, innym okiem. Przeanalizuj w ten sposób również fanpejdże konkurencji!
  • Cyfe: szczegółowa analiza social media, SEO, AdWordsów i wzmianek. Cena znośna dla małych biznesów.
  • Social Mention: narzędzie do monitorowania social media w czasie rzeczywistym. Odkryj, co ludzie mówią o Twojej marce, produkcie czy branży. Social mention wskazuje emocje (sentyment), jakie towarzyszą wpisanemu hasłu, najczęściej wypowiadających się na ten temat użytkowników, topowe hasztagi i ostatnie wzmianki.
  • Audiense: narzędzie dedykowane Twitterowi – pomaga analizować zainteresowania Twoich followersów, identyfikowac influencerów i znaleźć najlepszy moment na publikację.

 

Narzędzia do tworzenia i researchu treści

  • Canva: potrzebujesz treści wizualnych, ponieważ pozwalają one szybciej komunikować idee. Canva jest darmowym (niektóre szablony są płatne) narzędziem, które pozwala laikowi tworzyć piękne infografiki i mikro treści, jak plansze z cytatami lub statystyki. Używaj ich, by zakomunikować odbiorcom w tempie ekspresowym, o co Ci chodzi.
  • Flipagram: do tworzenia krótkich filmów. Darmowe!
  • Buzzsumo: wskazuje najczęściej szerowane treści na dane hasło w określonym czasie. Pozwala Ci zrozumieć Twoja publiczność (co ich interesuje, czym się dzielą), przyda się też, gdy stosujesz skyscrapping. Wpisz hasło, a aplikacja pokaże Ci listę linków. Wersja podstawowa jest darmowa.
  • Nuzzel: organizuje treści, publikowane przez Twoich znajomych i followerów. Pomaga znajdować nowe wartościowe treści. Działa na Twittera i Facebooka.
  • Feedly: przyjazny czytnik RSS.
  • Compressor.io: kompresuje grafiki tak, aby mniej „ważyły” i dzięki temu pomaga odchudzić całą stronę. Bardzo ważny czynnik w dobie mobile-friendly.
  • Fontface.Ninja: jeżeli spodoba Ci się font na jakiejś stronie, użyj Fontface Ninja i ozdób swoje grafiki podpisami w wymarzonym stylu.
  • Piktochart: proste i intuicyjne narzędzie do tworzenia infografik.
  • Place it: nie musisz zostawać mistrzem Photoshopa żeby umieścić zrzut Twojej strony na ekranie laptopa bądź smartfona. Place it to rozbudowana baza zdjęć urządzeń mobilnych, telewizorów i komputerów stacjonarnych, na ekranach których możesz umieszczać widok dowolnej strony WWW zaczytywany z adresu URL. Obraz od razu jest ustawiony pod odpowiednim kątem i odpowiednio przeskalowany.

 

Używasz któregoś z nich? A może chciałbyś polecić inne? Daj nam znać w komentarzach!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]