Marketing zaczyna obsługiwać coraz większą część procesu zakupowego w B2B

Ciężar obsługi procesu sprzedażowego przesuwa się od działu sprzedaży do marketingu.  Obecnie ponad połowa konsumentów rozpoczyna swój proces zakupowy od poznania oferty online, a kontakt ze sprzedażą spadł na 4 miejsce. Internet stał się głównym źródłem informacji dla konsumentów, a marketing wsparty systemami Marketing Automation jest wstanie skutecznie się z nimi kontaktować. W ten sposób może realnie pomóc w procesie sprzedaży.

Zmiana w zachowaniu konsumentów

W świecie coraz bardziej zdominowanym przez Internet następuje coraz silniejsza fragmentaryzacja mediów. Jest to na tyle zaawansowane, że przestajemy mówić o wykorzystaniu kanałów komunikacji a zaczynamy mówić o punktach styku. Dodatkowo to konsument chce kontrolować pierwsze 70% procesu zakupowego i w tym czasie nie życzy sobie kontaktu ze sprzedawcą. Sprawia, to że potencjalny klient kontaktuje się z firmą w miejscach, w których działa marketing. Firmy wykorzystujące Marketing Automation mają możliwość kontaktu z potencjalnym klientem na dużo wcześniejszym etapie procesu zakupowego. Łącząc nowe możliwości, ze zmianą zachowania konsumentów okazuje się, że ciężar prowadzenia procesu sprzedażowego przesuwa się w stronę działu marketingu.

Marketing przygotowuje potencjalnego klienta na kontakt ze sprzedawcą

Według badania B2B Content Marketing Trends 2013, działy marketingu B2B wykorzystują Marketing Automation głównie do pozyskiwania nowych kontaktów i przygotowania ich w procesach Lead Nurturing. Odpowiednio 36,7% i 36,1%. Podsumowując prawie 73% działów marketingu wykorzystuje Marketing Automation do obsługi procesu sprzedażowego od pozyskania nowego kontaktu do przekazania do działu sprzedaży. W jasny sposób zwiększa się wpływ działań marketingowych na wielkość generowanego przychodu. Sprzedaż zaczyna rozmawiać głównie z kontaktami przekazanymi przez dział marketingu po ówczesnym przygotowaniu.

Dane behawioralne pozwalają marketerom zrozumieć konsumentów

Jednym z najważniejszych zastosowań Marketing Automation personalizacja, a dokładniej dostarczenie informacji istotnych dla odbiorcy. Jako marketerzy możemy tworzyć bardzo dobre treści, jednak to kontekst w komunikacji jest kluczowy dla efektu. Analogią dla komunikacji marketingowej powinna być rozmowa. Prawdziwa polega na wzajemnym zrozumieniu i wymianie istotnych dla obu stron informacji. Jednak złapanie odpowiedniego kontekstu może być trudne. Według ankiety przeprowadzonej przez BtoB Magazine zdolność dotarcia do odpowiedniego konsumenta w odpowiednim czasie jest 2 na liście największych wyzwań stojących przed marketerami, którzy chcą nadążyć za zmieniającym się konsumentem. Według tego samego badania wykorzystanie Marketing Automation do płynnego przejścia od komunikacji masowej na rzecz spersonalizowanych, dopasowanych i efektywnych programów Lead Nurturing wymaga jednej podstawowej rzeczy: Danych Behawioralnych. Pozwalają one zrozumieć potrzeby potencjalnego klienta i poznać jego reakcję na nasze komunikaty. Klasycznie, żeby dopasować wiadomości do odbiorcy musielibyśmy poznać mnóstwo informacji o nim. Teraz wystarczy nam tylko jego adres e-mail i technologia cookie, co pozwoli zidentyfikować osoby na stronie WWW, poznać ich potrzeby i przesłać im tylko to czego naprawdę szukają.

Jak zmienia się pozycja marketingu w firmie z Marketing Automation

Niezbyt chlubne wyniki badania przeprowadzone przez firmę Adobe umieściło zawód marketera na równi z aktorami i tancerzami. Oczywiście nie wzięło się to znikąd. Tradycyjny marketing ma problem z udowodnieniem swojego wpływu na wyniki firmy i kojarzy się z mało produktywnymi działaniami. Sytuację zmienia Marketing Automation. Pozwala marketerom rozpoznać potencjalnych klientów na dużo wcześniejszym etapie procesu sprzedażowego. Równocześnie, dzięki temu marketerzy zyskują wiedzę o potrzebach odbiorców wcześniej i mogą skuteczniej docierać do nich za pomocą wielu kanałów komunikacji marketingowej. W ten sposób realniej wpływają i uczestniczą w procesie sprzedażowym. Zaczynają:

  1. budować wartość firmy w formie procesów marketingowych prowadzących do sprzedaży;
  2. współpracować z działem sprzedaży zwiększając jego efektywność poprzez dostarczanie kontaktów wyższej jakości;
  3. mieć pogląd na całość procesów marketingowo-sprzedażowych od pierwszego kontaktu z potencjalnym klientem, przez sprzedaż, aż do retencji i lojalizacji.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]