Marketing na Facebooku: Za co ja wam płacę!?

Jak mądrze wydawać pieniądze na Facebooku? Tajemnicą Poliszynela jest fakt, że prowadzenie marketingu w mediach społecznościowych może wielokrotnie podnieść zyski w ecommerce. Jest jednak haczyk: jeżeli promujesz posty stosując podejście tradycyjne, to zwyczajnie przepalasz budżet i nie osiągasz nawet zwrotu tej inwestycji. Jak zatem robić to skutecznie?

Facebook to nie wyszukiwarka

Oba kanały mają szeroki zasięg i dają możliwość płatnej promocji towarów i usług. Jednakże patrząc od strony użytkownika, służą zupełnie różnym celom. Otwierając okno wyszukiwarki mamy w głowie mniej więcej gotowe pytanie, na które chcemy uzyskać odpowiedź:

Po etapie poszukiwań i edukacji wybieramy dostawcę, lub producenta, który najlepiej odpowiada naszym potrzebom i dokonujemy zakupu.

Z kolei wchodząc na Facebooka oczekujemy przede wszystkim rozrywki i kontaktu ze znajomymi. Rozmawiamy z ludźmi, reagujemy na ich zdjęcia, czytamy wiadomości, śledzimy treści publikowane przez firmy, oglądamy zdjęcia kotków i sadzimy wirtualne ziemniaki. Ostatnie o czym myślimy to kupowanie czegoś.

 

Magiczne cyfry Facebooka

 

Jak już pisaliśmy w poście o zarządzaniu czasem w mediach społecznościowych, świetnie sprawdza się zasada 4-1-1. Prowadząc fanpage zachowaj umiar z marketingowym przekazem. Postowanie co godzinę o produkcie, ofercie czy super promocji wywoła efekt odmienny od założonego. Ogólna zasada mówi, że na każdy post o charakterze marketingowym powinieneś zamieścić 4 publikacje z wartościowymi treściami z innych źródeł i udostępnić 1 istotny dla odbiorców post (źródło).

 

Drugą zasadą, która sprawdza się na Facebooku jest zasada Pareto – 80/20. 80% publikowanych treści powinna mieć charakter edukacyjno-rozrywkowy, a tylko 20% powinna być marketingowo-sprzedażowa.

 

Za co możesz zapłacić na Facebooku?

 

Facebook oferuje możliwość płatnego zwiększenia zasięgu publikowanych treści. Możesz wybrać kilka opcji. Zasadniczo najprostszy podział to Klik w link, Like i Instalacja aplikacji. Jednak istnieje szereg czynników, które wpływają na koszty i efektywność kampanii. Jednym z ważniejszych są ustawione Cele kampanii. Podając za Facebook Biznes można je podzielić następująco:

Rozpoznawalność: Cele, które zwiększają zainteresowanie produktami i usługami firmy. Zaliczamy do nich:

 

  • Rozpoznawalność marki
  • Rozpoznawalność lokalna
  • Zasięg

 

Rozważanie zakupu: Cele, które powodują, że odbiorca zaczyna brać pod uwagę daną firmę i poszukuje więcej informacji na jej temat. W tej grupie znajdują się:

 

  • Ruch
  • Instalacje aplikacji
  • Aktywność
  • Wyświetlenia filmu
  • Pozyskiwanie kontaktów

 

Konwersje: Cele, które zachęcają osoby zainteresowane firmą do kupienia lub skorzystania z jej produktów lub usług. Tu można wymienić:

 

  • Konwersje
  • Sprzedaż katalogu produktów
  • Wizyty w firmie

 

 

Jak można dodatkowo zoptymalizować te koszty?

 

Na ogólny koszt kampanii reklamowej na Facebooku możesz wpłynąć ograniczając grono odbiorców z “wszyscy” na odpowiednio targetowane grupy.

Podstawowe opcje targetowania reklam na Facebooku obejmują podział ze względu na:

 

  • Lokalizację
  • Wiek
  • Płeć
  • Zainteresowania

 

Jednak w celu jeszcze lepszej personalizacji przekazu marketingowego warto zwrócić uwagę na tzw. niestandardowe grupy odbiorców.

 

Custom audience – czyli grupa odbiorców, którą Facebook tworzy na podstawie bazy mailowej, którą posiadasz przez dopasowanie Twojej i swojej bazy. Można je tworzyć w prosty sposób, m.in. z poziomu platformy do automatyzacji marketingu. W SALESmanago możesz tworzyć grupy docelowe Facebooka bazując na indywidualnie monitorowanych przez system zachowaniach użytkowników, takich jak dodanie tagu do kontaktu, osiągnięcie przez kontakt etapu w lejku, osiągniecie przez kontakt określonego scoringu, czy na przykład wypisanie się kontaktu z wysyłek.

 

Lookalike – to niestandardowa grupa odbiorców podobnych profilem behawioralnym do tej, którą już posiadasz. Możesz wybrać procentowy stopień podobieństwa do Twojej bazy. Tego typu grupy ułatwiają dotarcie do osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą ze względu na ich podobieństwo do  osób, które już się nią zainteresowały. Tworzenie grupy Lookalike wymaga podania grupy źródłowych odbiorców, czyli grupy niestandardowych odbiorców, która nie została utworzona we współpracy z dostawcą danych, danych piksela, danych aplikacji mobilnej lub fanów strony.

 

Mam nadzieję, że artykuł okaże się dla Ciebie przydatny. Jeśli tak daj nam o tym znać! Podziel się nim ze znajomymi na Facebooku, zostaw “lajka” albo komentarz!

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]