Marketing na Facebooku: Za co ja wam płacę!?

Jak mądrze wydawać pieniądze na Facebooku? Tajemnicą Poliszynela jest fakt, że prowadzenie marketingu w mediach społecznościowych może wielokrotnie podnieść zyski w ecommerce. Jest jednak haczyk: jeżeli promujesz posty stosując podejście tradycyjne, to zwyczajnie przepalasz budżet i nie osiągasz nawet zwrotu tej inwestycji. Jak zatem robić to skutecznie?

Facebook to nie wyszukiwarka

Oba kanały mają szeroki zasięg i dają możliwość płatnej promocji towarów i usług. Jednakże patrząc od strony użytkownika, służą zupełnie różnym celom. Otwierając okno wyszukiwarki mamy w głowie mniej więcej gotowe pytanie, na które chcemy uzyskać odpowiedź:

Po etapie poszukiwań i edukacji wybieramy dostawcę, lub producenta, który najlepiej odpowiada naszym potrzebom i dokonujemy zakupu.

Z kolei wchodząc na Facebooka oczekujemy przede wszystkim rozrywki i kontaktu ze znajomymi. Rozmawiamy z ludźmi, reagujemy na ich zdjęcia, czytamy wiadomości, śledzimy treści publikowane przez firmy, oglądamy zdjęcia kotków i sadzimy wirtualne ziemniaki. Ostatnie o czym myślimy to kupowanie czegoś.

 

Magiczne cyfry Facebooka

 

Jak już pisaliśmy w poście o zarządzaniu czasem w mediach społecznościowych, świetnie sprawdza się zasada 4-1-1. Prowadząc fanpage zachowaj umiar z marketingowym przekazem. Postowanie co godzinę o produkcie, ofercie czy super promocji wywoła efekt odmienny od założonego. Ogólna zasada mówi, że na każdy post o charakterze marketingowym powinieneś zamieścić 4 publikacje z wartościowymi treściami z innych źródeł i udostępnić 1 istotny dla odbiorców post (źródło).

 

Drugą zasadą, która sprawdza się na Facebooku jest zasada Pareto – 80/20. 80% publikowanych treści powinna mieć charakter edukacyjno-rozrywkowy, a tylko 20% powinna być marketingowo-sprzedażowa.

 

Za co możesz zapłacić na Facebooku?

 

Facebook oferuje możliwość płatnego zwiększenia zasięgu publikowanych treści. Możesz wybrać kilka opcji. Zasadniczo najprostszy podział to Klik w link, Like i Instalacja aplikacji. Jednak istnieje szereg czynników, które wpływają na koszty i efektywność kampanii. Jednym z ważniejszych są ustawione Cele kampanii. Podając za Facebook Biznes można je podzielić następująco:

Rozpoznawalność: Cele, które zwiększają zainteresowanie produktami i usługami firmy. Zaliczamy do nich:

 

  • Rozpoznawalność marki
  • Rozpoznawalność lokalna
  • Zasięg

 

Rozważanie zakupu: Cele, które powodują, że odbiorca zaczyna brać pod uwagę daną firmę i poszukuje więcej informacji na jej temat. W tej grupie znajdują się:

 

  • Ruch
  • Instalacje aplikacji
  • Aktywność
  • Wyświetlenia filmu
  • Pozyskiwanie kontaktów

 

Konwersje: Cele, które zachęcają osoby zainteresowane firmą do kupienia lub skorzystania z jej produktów lub usług. Tu można wymienić:

 

  • Konwersje
  • Sprzedaż katalogu produktów
  • Wizyty w firmie

 

 

Jak można dodatkowo zoptymalizować te koszty?

 

Na ogólny koszt kampanii reklamowej na Facebooku możesz wpłynąć ograniczając grono odbiorców z “wszyscy” na odpowiednio targetowane grupy.

Podstawowe opcje targetowania reklam na Facebooku obejmują podział ze względu na:

 

  • Lokalizację
  • Wiek
  • Płeć
  • Zainteresowania

 

Jednak w celu jeszcze lepszej personalizacji przekazu marketingowego warto zwrócić uwagę na tzw. niestandardowe grupy odbiorców.

 

Custom audience – czyli grupa odbiorców, którą Facebook tworzy na podstawie bazy mailowej, którą posiadasz przez dopasowanie Twojej i swojej bazy. Można je tworzyć w prosty sposób, m.in. z poziomu platformy do automatyzacji marketingu. W SALESmanago możesz tworzyć grupy docelowe Facebooka bazując na indywidualnie monitorowanych przez system zachowaniach użytkowników, takich jak dodanie tagu do kontaktu, osiągnięcie przez kontakt etapu w lejku, osiągniecie przez kontakt określonego scoringu, czy na przykład wypisanie się kontaktu z wysyłek.

 

Lookalike – to niestandardowa grupa odbiorców podobnych profilem behawioralnym do tej, którą już posiadasz. Możesz wybrać procentowy stopień podobieństwa do Twojej bazy. Tego typu grupy ułatwiają dotarcie do osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą ze względu na ich podobieństwo do  osób, które już się nią zainteresowały. Tworzenie grupy Lookalike wymaga podania grupy źródłowych odbiorców, czyli grupy niestandardowych odbiorców, która nie została utworzona we współpracy z dostawcą danych, danych piksela, danych aplikacji mobilnej lub fanów strony.

 

Mam nadzieję, że artykuł okaże się dla Ciebie przydatny. Jeśli tak daj nam o tym znać! Podziel się nim ze znajomymi na Facebooku, zostaw “lajka” albo komentarz!

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]