Marketing Automation w świecie aplikacji mobilnych

Coraz częściej w tramwajach, na ulicy, w autobusie, restauracji i wszędzie dokoła widzimy ludzi, którzy korzystają ze smartphonów. Nic dziwnego, ponieważ na Ziemi jest już blisko 1.5 mld telefonów tego typu. Większość z osób, na które patrzymy korzysta właśnie z Internetu i to za pomocą aplikacji mobilnych. Każdy marketer widzi  nowy sposób dotarcia do potencjalnych klientów. Pozostaje pytanie jakie tak naprawdę mamy możliwości?

Wyobraźmy sobie, że możemy dotrzeć do każdego korzystającego z aplikacji mobilnej, poznać jego zachowanie i wykorzystać w komunikacji marketingowej. Mówimy tutaj o zidentyfikowaniu zachowań indywidualnych osób i odzwierciedlaniu ich w wiadomości e-mail, na stronie WWW, sprzedaży bezpośredniej i wielu innych kanałach komunikacji. Jeśli tylko chcemy to w samej aplikacji możemy dynamicznie i wyświetlać im treści na informacji o ich zachowaniu w innych kanałach, czyli na przykład stronie WWW. Tak najczęściej Marketing Automation pozwala połączyć aplikację mobilną z resztą działań marketingowych firmy.

Największy błąd w marketingowym wykorzystaniu aplikacji mobilnych

Aplikacje mobilne, które mogłyby być wspaniałym narzędziem marketingowym, często są pozostawiane same sobie i równie często zostają odcięte od reszty działań marketingowych. Okazuje się, że największym błędem jest w sumie brak ich wykorzystania. W efekcie ich użytkownicy pozostają anonimowi dla firmy i bezpowrotnie tracimy możliwość nawiązania więzi i zbudowania relacji z potencjalnymi klientami. Co ciekawe, średnio aż 26 % użytkowników aplikacji mobilnych używa ich tylko raz. Tymczasem informacji, które moglibyśmy pozyskać monitorując zachowanie użytkowników aplikacji moglibyśmy wykorzystać do:

  • dostarczenia lepszego user experience;
  • spersonalizowania interakcji użytkownika z aplikacją;
  • włączenia innych kanałów marketingowych w proces komunikacji z użytkownikami aplikacji i upewnienia się, że będą z niej regularnie korzystać.

Jakie informacje zbieramy z Marketing Automation

Przede wszystkim identyfikujemy osobę korzystającą z aplikacji mobilnej a jej dane kontaktowe trafiają do bazy adresowej. Następnie możemy monitorować jej zachowanie, czyli:

  • wykonywane akcje,
  • przeglądane elementy i sekcje tematyczne
  • przeglądane ekrany;
  • czas spędzony w aplikacji (globalnie lub z podziałem na ekrany);
  • ilość i częstotliwość logowań;
  • wprowadzane dane (wyszukiwarki, suwaki etc)
  • zmiany ustawieniach aplikacji;
  • zmiany w profilu użytkownika.

Dodatkowo, w systemie Marketing Automation uzyskujemy informacje, o tym z jakiego urządzenia korzysta dana osoba.

Jak możemy je wykorzystać – przykłady

W pierwszej sytuacji uruchamiamy aplikację typowo konkursową, w której za określone aktywność wynagradzamy jej użytkowników. Każda z interakcji mówi nam coraz więcej o profilu potencjalnego klienta, a w zamian daje mu jakąś drobną nagrodę. Następnego dnia odwiedza ona stronę WWW firmy i dzięki integracji z Marketing Automation widzi na niej treści nawiązujące do zdobytej przez nią nagrody, a w wiadomości e-mail mówimy o tym co wygrała i jak może to wykorzystać. Cała kampania staje się spójna ze stroną WWW i e-Mail Marketingiem.

Druga sytuacji, klient kupuje lub szuka produktów w internetowym sklepie. W trakcie zakupów trafia na aplikację mobilną, przez którą może śledzić realizację zamówienia i składać nowe. Niestety z jakiegoś powodu po zainstalowaniu aplikacji na telefonie już jej nie uruchamia. W takiej sytuacji system Marketing Automation może automatycznie zareagować i wysłać wiadomość e-mail przypominającą o aplikacji i rabacie na następne zamówienie wykonane przy jej pomocy lub wyświetlić równie zachęcający baner na stronie WWW.

Podsumowanie

Marketerzy pracują coraz ciężej nad wykorzystanie danych behawioralnych do zmiany komunikacji masowej na indywidualną, wysoce dopasowaną do potrzeb odbiorców. Wraz z rozwojem technologii, przyszła kolej na coraz popularniejsze urządzenia mobilne. Im precyzyjnie będziemy komunikować się z potencjalnym klientami, tym większą sympatią nas obdarzą i chętniej skorzystają z naszej oferty.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]