System klasy Marketing Automation może być z powodzeniem stosowany przez sklepy Internetowe. Korzystanie z systemu Marketing Automation i monitoring zachowania klientów można rozpocząć na dwa sposoby:
– przez wysyłkę emailingu do swoich klientów
– przez prostą integrację sklepu z systemem SALESmanago dzięki czemu system automatycznie pobierze listę klientów do monitorowania zachowania,
Marketing Automation doskonale wpasowuje się w e-Commerce. Przykłady wykorzystania Marketing Automation w eCommerce
– automatyczne powiadomienia do działu sprzedaży lub działu obsługi klienta o porzuceniu koszyka o określonej wartości przez konkretnego klienta
– informowanie działu sprzedaży o pojawianiu się na stronie klientów kluczowych
– segmentacja klientów w zależności od zainteresowania kategoriami produktowymi
– wskazywanie klientów cyklicznie wracających na stronę sklepu oglądających ten sam produkt lub grupę produktów – i automatyczne wysyłanie im oferty specjalnej co spowoduje przyśpieszenie decyzji zakupowej
– cross-selling – wysyłanie oferty z innej grupy produktowej do użytkowników będących w segmencie z odmiennej grupy produktowej
– up-selling – wysyłanie oferty uzupełniającej/dodatkowej – klient zakupił rowerek – system automatycznie wysyła ofertę sprzętu dodatkowego (siodełka, dzwonki)
Możliwości tworzenia takich programów automatyzacyjnych jest bardzo dużo.