Marketing Automation – przykład praktyczny

Nic tak nie przemawia jak przykłady. Postaram się więc szybko przedstawić Państwu różnicę pomiędzy zwykłym e-mail marketingiem a systemami marketing automation.
W przykładzie posłużymy się fikcyjnym biurem podróży „Super Tramp”. Biuro podróży właśnie przygotowało nową ofertę, szef marketingu Miecio Kiepskawy zleca stworzenie 4 szablonów e-maili z wybranymi elementami z nowej wakacyjnej broszury. Zarząd zachwycony grafiką zatwierdza wysyłkę.

Błędne koło e-mail marketingu

Maile zostają rozesłane do kilku tysięcy adresatów z bazy dotychczasowych klientów. Niestety, oferta oprócz chwilowego zwiększenia ruchu na stronie biura „Super Tramp” nie przyniosła spektakularnych sukcesów.

Przenieśmy się więc do innego biura podróży – „Fajne Wakacje”, gdzie szef marketingu, Zdzisio Skuteczny po doświadczeniach zasłyszanych od kolegi z konkurencyjnego „Super Tramp” decyduje się na użycie programu klasy e-mail marketing. Po krótkich konsultacjach z firmą Benhauer, zaprojektowane są 3 szablony maili – z czego najbardziej zadowolony jest księgowy – w końcu 4 szablony „Super Tramp” kosztowały więcej. Pierwszy szablon, z ofertą ogólną na najbliższe lato rozesłany zostaje do bazy klientów zebranych przez kilka lat działalności firmy. Kolejny szablon zostaje użyty w regule automatyzacji, na jego podstawie stworzone zostaje pięć maili, różniących się treścią i kilkoma zdjęciami – kolejno prezentują one ofertę „Ameryka Północna z Fajne Wakacje”, „Australia z Fajne Wakacje”, „Ameryka Południowa z Fajne Wakacje”, „Europa z Fajne Wakacje” oraz  „Azja z Fajne Wakacje”. Wspólnie z specjalistami firmy Benhauer zespół marketingu „Fajne Wakacje” złatwością definiuje tzw. reguły automatyzacji. Pierwsza reguła zdefiniowana jest tak, że każda osoba, która kliknęła w ogólnym mailu link Europa i na podstronach z ofertą wakacji w Europie spędziła przynajmniej 3 minuty otrzymuje po 7 dniach kolejny e-mail – ze szczegółami oferty wypoczynku w Europie oraz kodem promocyjnym upoważniającym do 5% rabatu.
Konsekwentnie zdefiniowane są dodatkowe kroki podobnie reagujące na wejścia w linki Azja, Ameryka Północna itp. rozsyłając konkretną ofertę dostosowaną do zainteresowania klienta).
W drugim mailu w ofercie wakacji w Europie można kliknąć w link szczegółów konkretnych dwóch miast, do których jeździ biuro „Fajne Wakacje”, system SALESmanago, autorstwa Benhauer, osobom, które wybrały link konkretnego miasta i spędziły na jego stronie przynajmniej 2 minuty wysyła mail trzeci, po kolejnych 7 dniach, z szczegółami oferty danego miasta oraz kodem promocyjnym upoważniającym do 10% rabatu.

Email marketing

Dodatkowo sprzedawcy biura „Fajne Wakacje” otrzymują alerty gdy dany klient ponownie wchodzi na ich stronę i nawet po upływie kilku miesięcy są w stanie rozpoznać i zaspokoić potrzebę zakupową wcześniej nie zdecydowanych klientów, z góry już, przed rozmową telefoniczną wiedząc, że Pan Stanisław Kowalski, który w zeszłym roku odwiedził z ich biurem Hiszpanię, w tym roku dokładnie czyta informacje o Portugalii – klient wręcz nie ukrywa zdziwienia że sprzedawca firmy „Fajne Wakacje” czyta w jego myślach :-)

Po miesiącu biuro „Fajne Wakacje” sprzedaje 60% swojej wakacyjnej oferty – wszystko dzięki działaniom dostosowanym do klienta.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]