Lead nurturing w B2B – case study Lumension pokazuje jak zwiększyć efektywność telemarketingu

LumensionSecurityLogohr-300x68 MarketingSherpa rokrocznie organizuje prestiżowy konkurs Email Marketing Awards, nagradzając firmy, które dokonały znaczących osiągnięć w tej dziedzinie. Jedną z gwiazd roku 2011 była firma Lumension ze Scottsdale w stanie Arizona, oferująca oprogramowanie zabezpieczające dane. Lumension zdobył złotą nagrodę za swoje kompleksowe podejście do Lead Nurturingu skutkujące uzyskaniem imponującej skuteczności kampanii.


Lumension ma ponad 5100 klientów na całym świecie, co czyni ją liderem w branży oprogramowania zabezpieczającego dane. Firma znalazła się w prestiżowym rankingu Deloitte Technology Fast 500, jako jedna z najszybciej rozwijających się firm w USA, jest też w rankingu 500 największych firm informatycznych świata magazynu Software. Taki sukces byłby niemożliwy do osiągnięcia gdyby nie dopracowana strategia marketingowa. Pozycją wyjściową było oparcie się na statystykach, a nie na intuicji. Konsekwencją analizy danych było stworzenie szeregu kampanii Lead Nurturing obsługiwanych przy pomocy systemu Marketing Automation. W szczytowym okresie firma testowała aż 8 równoległych lejków sprzedażowych.

Ostatecznie wybrano opcję wysyłki od 9 do 11 wiadomości email i dwóch kontaktów telefonicznych na przestrzeni 4 miesięcy. Ilość wysłanych wiadomości była uzależniona od reakcji kontaktu na poprzednie maile. Całość kampanii była realizowana w pełni automatycznie przez odpowiedni system.

Pewną niedogodnością związaną z tym wyborem był fakt, że przez lejek musiały przebrnąć wszystkie leady, nawet te, które w zasadzie od początku można było przesłać do działu sprzedaży. Postanowiono więc opracować drugi, krótszy lejek przeznaczony specjalnie dla takich kontaktów.

Rozpoczęto od ponownej analizy posiadanych danych, aby stworzyć profil mocno zainteresowanego klienta. Przeanalizowano dotychczasowe transakcje, korzystając z danych z CRM-u i Marketing Automation. Zwrócono uwagę na to, jakie wiadomości były otwierane, na jakie linki klikano najczęściej, które pliki były najczęściej pobierane, które webinary cieszyły się największą frekwencją uczestników. Szukano contentu, dzięki któremu ludzie szybko decydowali się na zakup. Cała operacja trwała 6 tygodni. W efekcie stworzono nowe definicje MQL i SQL. Mając tę wiedzę rozpoczęto testowanie lejków sprzedażowych. Z różnych, bardzo rozległych koncepcji, począwszy od dwóch wiadomości na przestrzeni tygodnia, aż po cztery w ciągu ośmiu tygodni, wybrano ostatecznie opcję trzy wiadomości/sześć tygodni, wspomaganą dwoma połączeniami telefonicznymi.

Wszystkie maile postanowiono wystylizować na wiadomości pisane odręcznie do konkretnego odbiorcy. Zrezygnowano więc z rozbudowanych szablonów HTML, wszystkie maile zwracały się imiennie do odbiorcy, podpisane zaś były przez konkretnego account managera. Zastosowano agresywną promocję, odchodząc od przyjętej w lead nurturingu zasady skupiania się na dostarczaniu treści, a nie na reklamie własnych usług. Ta konkretna kampania miała jednak na celu wyłowienie kontaktów, które w zasadzie są już SQL i skierowaniu ich do działu sprzedaży. Trzecia wiadomość email zawierała zatem ofertę współpracy, po której następowała rozmowa telefoniczna ze sprzedawcą.

Efekty tak przeprowadzonej kampanii kształtowały się następująco:

  • Najwyższa responsywność ze wszystkich dotychczasowych kampanii
  • 225% wzrostu w SQL
  • 376% większe zaangażowanie leadów ( rozumiane jako otwieranie wiadomości, wypełnianie formularzy pobieranie poradników itp.)
  • 489% wzrostu wielokrotnie angażujących się leadów
  • 27% leadów doprowadzonych tym lejkiem do działu sprzedaży zostało klientami

Wyraźnie widać, że kampania okazała się wielkim sukcesem – była to najlepsza ze wszystkich kampanii Lead Nurturing stosowanych przez Lumension. To właśnie dzięki całościowemu, bezkompromisowemu podejściu do przygotowania kampanii Lumension otrzymało nagrodę od MarketingSherpa. Warte podkreślenia jest oparcie się na danych statystycznych z CRM i Marketing Automation. Świadomie postępowano niekiedy wbrew intuicji, gdyż taką drogę dyktowały dane. Jak widać okazało się, że jest to słuszna droga i z pewnością warto ją naśladować.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]