Lead nurturing w B2B – case study Lumension pokazuje jak zwiększyć efektywność telemarketingu

LumensionSecurityLogohr-300x68 MarketingSherpa rokrocznie organizuje prestiżowy konkurs Email Marketing Awards, nagradzając firmy, które dokonały znaczących osiągnięć w tej dziedzinie. Jedną z gwiazd roku 2011 była firma Lumension ze Scottsdale w stanie Arizona, oferująca oprogramowanie zabezpieczające dane. Lumension zdobył złotą nagrodę za swoje kompleksowe podejście do Lead Nurturingu skutkujące uzyskaniem imponującej skuteczności kampanii.


Lumension ma ponad 5100 klientów na całym świecie, co czyni ją liderem w branży oprogramowania zabezpieczającego dane. Firma znalazła się w prestiżowym rankingu Deloitte Technology Fast 500, jako jedna z najszybciej rozwijających się firm w USA, jest też w rankingu 500 największych firm informatycznych świata magazynu Software. Taki sukces byłby niemożliwy do osiągnięcia gdyby nie dopracowana strategia marketingowa. Pozycją wyjściową było oparcie się na statystykach, a nie na intuicji. Konsekwencją analizy danych było stworzenie szeregu kampanii Lead Nurturing obsługiwanych przy pomocy systemu Marketing Automation. W szczytowym okresie firma testowała aż 8 równoległych lejków sprzedażowych.

Ostatecznie wybrano opcję wysyłki od 9 do 11 wiadomości email i dwóch kontaktów telefonicznych na przestrzeni 4 miesięcy. Ilość wysłanych wiadomości była uzależniona od reakcji kontaktu na poprzednie maile. Całość kampanii była realizowana w pełni automatycznie przez odpowiedni system.

Pewną niedogodnością związaną z tym wyborem był fakt, że przez lejek musiały przebrnąć wszystkie leady, nawet te, które w zasadzie od początku można było przesłać do działu sprzedaży. Postanowiono więc opracować drugi, krótszy lejek przeznaczony specjalnie dla takich kontaktów.

Rozpoczęto od ponownej analizy posiadanych danych, aby stworzyć profil mocno zainteresowanego klienta. Przeanalizowano dotychczasowe transakcje, korzystając z danych z CRM-u i Marketing Automation. Zwrócono uwagę na to, jakie wiadomości były otwierane, na jakie linki klikano najczęściej, które pliki były najczęściej pobierane, które webinary cieszyły się największą frekwencją uczestników. Szukano contentu, dzięki któremu ludzie szybko decydowali się na zakup. Cała operacja trwała 6 tygodni. W efekcie stworzono nowe definicje MQL i SQL. Mając tę wiedzę rozpoczęto testowanie lejków sprzedażowych. Z różnych, bardzo rozległych koncepcji, począwszy od dwóch wiadomości na przestrzeni tygodnia, aż po cztery w ciągu ośmiu tygodni, wybrano ostatecznie opcję trzy wiadomości/sześć tygodni, wspomaganą dwoma połączeniami telefonicznymi.

Wszystkie maile postanowiono wystylizować na wiadomości pisane odręcznie do konkretnego odbiorcy. Zrezygnowano więc z rozbudowanych szablonów HTML, wszystkie maile zwracały się imiennie do odbiorcy, podpisane zaś były przez konkretnego account managera. Zastosowano agresywną promocję, odchodząc od przyjętej w lead nurturingu zasady skupiania się na dostarczaniu treści, a nie na reklamie własnych usług. Ta konkretna kampania miała jednak na celu wyłowienie kontaktów, które w zasadzie są już SQL i skierowaniu ich do działu sprzedaży. Trzecia wiadomość email zawierała zatem ofertę współpracy, po której następowała rozmowa telefoniczna ze sprzedawcą.

Efekty tak przeprowadzonej kampanii kształtowały się następująco:

  • Najwyższa responsywność ze wszystkich dotychczasowych kampanii
  • 225% wzrostu w SQL
  • 376% większe zaangażowanie leadów ( rozumiane jako otwieranie wiadomości, wypełnianie formularzy pobieranie poradników itp.)
  • 489% wzrostu wielokrotnie angażujących się leadów
  • 27% leadów doprowadzonych tym lejkiem do działu sprzedaży zostało klientami

Wyraźnie widać, że kampania okazała się wielkim sukcesem – była to najlepsza ze wszystkich kampanii Lead Nurturing stosowanych przez Lumension. To właśnie dzięki całościowemu, bezkompromisowemu podejściu do przygotowania kampanii Lumension otrzymało nagrodę od MarketingSherpa. Warte podkreślenia jest oparcie się na danych statystycznych z CRM i Marketing Automation. Świadomie postępowano niekiedy wbrew intuicji, gdyż taką drogę dyktowały dane. Jak widać okazało się, że jest to słuszna droga i z pewnością warto ją naśladować.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]