Marketing zainteresowany jedynie budowaniem brandu? Marketing niewspółpracujący z działem sprzedaży? Konieczność wydawania ponownie pieniędzy na pozyskanie tego samego klienta? Dział sprzedaży obsługujący jedynie stuprocentowych klientów? Taka jest rzeczywistość marketingowo – sprzedażowa firm. Z Marketing Automation niektóre problemy mogą zniknąć.
Jedną z wielokrotnie udowodnionych zasad marketingu jest ta, że znacznie łatwiej i taniej klienta utrzymać niż znaleźć nowego. Niestety w rzeczywistości teoria i praktyka idą swoimi drogami. Przeszło 70% firm nie wie, co powinno się zrobić z wygenerowanymi leadami. Odsyłanie ich bezpośrednio do działu sprzedaży wydaje im się dobrym rozwiązaniem, jest jednak dokładnie odwrotnie. Sprzedawcy przytłoczeni zimnymi leadami nie są w stanie wydajnie pracować. Większość telefonów kończy się odmową. Marnowany jest ogromny potencjał – wygenerowane najczęściej przy użyciu ogromnych środków leady są marnowane przez zbyt wczesny kontakt. Klasyczny marketing nie dysponuje narzędziami pozwalającymi na przeprowadzenie świeżo wygenerowanych leadów do działu sprzedaży.
Ten fragment lejka sprzedażowego, zwany Lead Gap jest właśnie miejscem działania systemów automatyzujących marketing. W ramach nowej szkoły marketingu, systemy klasy Marketing Automation pozwalają na obsłużenie obszaru Lead Gap. Poprzez stosowanie Lead Nurturingu, cyklicznych kontaktów z leadem o charakterze informacyjno-edukacyjnym Marketing Automation może prowadzić kontakty wzdłuż lejka aż do czasu, gdy staną się one gotowe do podjęcia działań sprzedażowych. W ten sposób systemy potrafią połączyć działania zespołów marketingu i sprzedaży w jedną spójną całość.
Pozwala to na wyeliminowanie wycieku leadów, poprawę działania zespołów sprzedażowych, zmniejszenie kosztów jednostkowych uzyskania jednego nowego klienta. Nakierowanie działań na wyedukowanie osób już zainteresowanych naszą ofertą pozwala obniżyć koszty również dzięki zlikwidowaniu sytuacji w której kilka razy pozyskiwało się tego samego klienta.