Kochanie, s(hiper)personalizowałem reklamy RTB!

Zasadniczo mogłabym zacząć ten post niczym sensacyjnego newsa w gazecie:

Integracja SALESmanago i Google DoubleClick pozwala na lepsze niż kiedykolwiek zrozumienie klienta i efektywniejszą komunikację z nim.

Później przejść do mięsistego opisu funkcjonalności:

AdRemarketing z Google DoubleClick to moduł, który umożliwia targetowanie reklam display 1-do-1, dopasowanych do potrzeb każdego pojedynczego użytkownika w sieci reklamowej RTB. W praktyce oznacza to, że każdemu użytkownikowi będzie wyświetlany jeden, specjalnie dla niego przygotowany komunikat.

A następnie wymienić konkretne zalety tego rozwiązania:

AdRemarketing pozwala z łatwością targetować reklamy display z ostatnio oglądanymi produktami, produktami porzuconymi w koszyku zakupowym, tymi podobnymi do zakupionych lub w oparciu o dowolne inne dane o kliencie (np. etap w lejku sprzedażowym na którym się znajduje).

I podsumować całość w ten sposób:

Remarketing dynamiczny pozwala zwiększać wyniki sprzedażowe, rozwijać strategię win-back, zachęcając użytkowników odwiedzających stronę internetową do powrotu i dokonania zakupu.

Zamiast tego postanowiłam, Drogi Czytelniku, zabrać Cię na małą wyprawę do sklepu online. Wyobraźmy sobie taką oto sytuację:
Jakaś osoba, dajmy na to Jan Nowak, odwiedza Twój sklep. Przegląda różne produkty przeznaczone dla biegaczy – buty, strój, opaski trackingowe typu Fitbit i masę innych gadżetów. Przeskakuje między kategoriami – koszulki, spodnie, skarpety, buty. A potem zamiast wrzucić wybrane rzeczy do koszyka i za nie zapłacić, jakby wskazywała logika, wychodzi ze sklepu.
Jakie informacje Ci to daje? Na pewno wiesz, że Jan jest w jakimś stopniu zainteresowany bieganiem. Wiesz też, że przeszedł już etap poznawania teorii, i powoli przechodzi do czynów – kupuje wyposażenie. Wiesz też, że teraz, lub w najbliższej przyszłości w głowie Jana zapadną decyzje zakupowe. Proste równanie – Jan ma potrzebę i środki na realizację, ty masz coś, co tę potrzebę zaspokaja. Trzeba jeszcze znaleźć punkt, w którym się spotkacie. Dopóki kontakt jest na stronie możesz stosować różne triki żeby skłonić go do zakupu. Możesz pokazać mu ramki rekomendacyjne, wyświetlić pop-up z najdłużej oglądanym przedmiotem albo dać rabat na następne zakupy. Co jednak jeśli zniknął ze strony?


Dowiedz się jak możesz generować więcej leadów. Pobierz Ebooka


Pierwszą opcją jest: Usiąść z założonymi rękoma i czekać aż łaskawie wróci i kupi. Tej opcji zdecydowanie nie polecamy, jako że jest kompletnie nieskuteczna i zaprzepaszcza wszystkie wcześniejsze wysiłki marketingowe.

Następnym dość logicznym krokiem będzie wysłanie Janowi emaila, w którym po pierwsze przypomnisz mu, że Cię odwiedzał, a po drugie pokażesz te wszystkie fajne przedmioty, którymi się interesował. Decyzję o przyznaniu rabatu możesz podjąć patrząc na scoring Jana w systemie i na historię jego relacji z firmą (oczywiście nie musisz robić tego ręcznie – wystarczy, że przygotujesz odpowiednią wiadomość i ustawisz regułę wysyłającą ją do Jana i innych osób, które zrobią to samo co on).

Po trzecie – możesz mu wyświetlić reklamę. Mając Jana w bazie danych, możesz go dodać do Custom Audience i przygotować reklamę facebookową. Tam, przeglądając codziennie newsfeeda natknie się kilka razy na zdjęcia produktów, zaproszenie na zakupy, może nawet jakiś konkurs. Jest duża szansa, że zapiszesz się na tyle mocno w jego myślach, że szybko wróci do Twojego sklepu, żeby dokonać zakupu.

Masz jeszcze jedną opcję, idealną dla osób, które nie zaangażowały się jeszcze za bardzo w sam zakup. Mówię o kampanii displayowej w sieciach RTB. Niedawno wspominaliśmy o niej w kontekście rozwiązań popularnych problemów w ecommerce (jeśli jeszcze nie czytałeś naszego najnowszego ebooka, to pobierz go tutaj i nadrób zaległości). Taka kampania polega na tym, że osobom, które odwiedziły Twoją stronę wyświetlasz za pomocą sieci RTB (na przykład Google DoubleClick) reklamy kiedy surfują po innych zakątkach internetu. Niby jest to zwyczajna praktyka, jednak dzięki naszej najnowszej integracji możesz ją przenieść na zupełnie nowy poziom!
Dzięki temu, Jan po 2 dniach od wizyty, przeglądając inną stronę internetową widzi na panelu reklamowym DoubleClick reklamę z butami sportowymi marki, którą interesował się u Ciebie. Personalizując komunikat, możesz za pośrednictwem SALESmanago wykorzystać takie zmienne jak na przykład:

  • LTV (długoterminowa wartość klienta)
  • cykliczność dokonywanych zakupów
  • cykl życia produktu
  • etap w procesie zakupowym

Dodatkowo dla firm działających w branży ecommerce oraz posiadających informacje o produktach i usługach zamieszczonych w pliku XML, moduł dynamicznego remarketingu umożliwia automatyczną rekomendację produktów czy ratowanie porzuconych koszyków w sklepach online. System rekomendacji oparty jest na dotychczas zebranych informacjach, zainteresowaniach i preferencjach klienta, by wyświetlać mu reklamę stworzoną tylko dla niego, w momencie najbardziej sprzyjającym podjęciu decyzji zakupowej.

Jakie możliwości daje zastosowanie tej nowej metody?

  • wyświetlanie rekomendacji produktów na podstawie danych behawioralnych i transakcyjnych użytkowników
  • wyświetlanie produktów już zarekomendowanych w wiadomości email oraz innych kanałach komunikacji
  • wyświetlanie produktów dopasowanych do ostatniego zakupu
  • pokazywanie produktów zgodnych z cyklem życia klienta (LTV)
  • automatyczne wyłączenie kampanii dla osób, które dokonały zakupu
  • dopasowane reklamy online na podstawie aktywności użytkownika offline
  • przypomnienie produktów pozostawionych w koszyku online

Skutkuje to zarówno optymalizacją kosztów prowadzonych kampanii reklamowych, zwiększeniem ruchu i konwersji na stronie www, jak i podniesieniem ogólnego poziomu personalizacji przekazu do wszystkich kontaktów, a co za tym idzie umocnieniem wizerunku firmy jako wychodzącej do klienta i odpowiadającej na jego realne potrzeby.

Co sądzisz o nowym sposobie personalizacji przekazu marketingowego? Podziel się przemyśleniami w komentarzach!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]