Kilka prostych sposobów na skuteczniejszą komunikację z klientami

Tradycyjny Email Marketing pozwala dopasować grupy odbiorców najczęściej na podstawie ich wieku, płci, miejscu zamieszkania czy innych dość ogólnych informacji. Ogólne „targetowanie” sprawia, że nie możemy się łatwo komunikować z indywidualnym odbiorcom. Tutaj pojawia się Marketing Automation i niedostępna wcześniej możliwość dostarczenia konkretnych treści do konkretnej osoby indywidualnie. Nareszcie „marketingowy monolog” zaczyna być dialogiem z naszym potencjalnym klientem.

Na początku pomyśl, o tym co wiesz o swoich klientach i jakimi kanałami próbujesz do nich dotrzeć. Najważniejsze dla Ciebie będzie czy Twoje komunikaty są, w tym samym kanale, w którym oczekują ich potencjalni klienci. Jednym słowem. Czy Ty, jako firma, jesteś tam gdzie są ludzie, którzy potrzebują Twoich produktów lub usług? Łatwo odpowiedzieć na to pytanie jeśli posiada się narzędzie pozwalające mierzyć zaangażowanie klientów, w różnych kanałach komunikacji i konwersję z nich płynącą. Po drugie potrzebna będzie wiedza, czym kiedy i gdzie interesował się Twój potencjalny klient. Jeśli już to wiesz, to bardzo łatwo będzie Ci spersonalizować komunikację z odbiorcami na poziomie bardzo indywidualnym. Dzięki systemowi Marketing Automation, będziesz mógł łatwo spersonalizować komunikację z klientem poprzez e-mail, stronę WWW, kanał mobilny oraz portale społecznościowe. Poniżej znajduje się kilka podpowiedzi, jak zacząć efektywnie się  z nimi  komunikować.

Lepsza komunikacja w kanale e-mail

E-mail Marketing to zdecydowanie najpopularniejszy sposób na realizowanie kampanii marketingowych online. Niestety ze względu na swoją popularność jest też numerem jeden jeśli chodzi o dostarczanie niechciany treści. Przez co, właśnie w tym kanale ekstremalnie ważna jest odpowiednia segmentacja odbiorców. Według raportu Lyris Annual Email Optimizer Report, 39% marketerów, którzy zaczęli segmentować odbiorców uzyskało wysokie wskaźniki otwieralności wiadomości email. Czasy, w których „Witaj droga Anno” oznaczało personalizację dawno minęły i teraz powinniśmy stosować następujące techniki.

1. Personalizacja pod kątem historii zakupów

Temat gromadzenia i wykorzystywania danych o swoich klientach od zawsze budzi pewne kontrowersje. Jednakże zbadano opinię konsumentów i według raportu firmy Axicom:

• 42% ankietowanych ceniło by markę lub sprzedawcę bardziej, jeśli pamiętano by o ich poprzednich zakupach i historii zachowania na stronie WWW;

• 50% uważa, że powinno się oferować im promocje na podstawie poprzednich ich historii dokonanych zakupów.

Jaki z tego wniosek? Konsumenci chcą Big Data i Marketing Automation, jednakże wtedy kiedy te działania przynoszą im konkretne wartości jak lepiej dopasowana oferta. Dobry system Marketing Automation pozwala, w pełni automatycznie, wysyłać e-maile zawierające produkty pasujące lub uzupełniające te już zakupione. Dzięki czemu prezentujemy klientowi atrakcyjne dla niego produkty i wtedy kiedy ich potrzebuje.

2. Personalizacja oparta o poziom zadowolenia odbiorców

Skoro możemy mierzyć poziom satysfakcji odbiorców i ich zaangażowania, to możemy również lepiej dopasować na tej podstawie wysyłane im treści. Każda firma ma do czynienia z odbiorcami, którzy są z nią silnie związani oraz z takimi, którzy wręcz otwarcie okazują swoją niechęć lub znudzenie. Pierwszą grupę możemy łatwo wykorzystać do pełnienia roli ambasadorów marki. Natomiast z drugą grupą powinniśmy pracować nad poprawieniem relacji, tworząc i wysyłając treści, które rzeczywiście zachęcą ich do zostania z nami. Pytanie jest jedno skąd mamy wiedzieć, w której grupie jest właśnie ten odbiorca? Z pomocą przyjdzie kilka narzędzi udostępnianych przez systemy Marketing Automation:

• Scoring kontaktu, im większy tym bardziej zainteresowany klient;

• Monitorowanie zachowania kontaktów na stronie WWW i ich aktywności;

• Dane dotyczące reakcji na wysyłane treści.

3. Personalizacja w oparciu o porzucony koszyk

Musimy pamiętać, że mówiąc lead, konwersja etc. Cały czas mówimy o relacjach międzyludzkich. Tak, w prawdzie niektórzy zapomnieli, tam po drugiej stronie są ludzie. Tacy sami jak Ty, czy ja. Mamy swoje słabości, zainteresowania, czasem kupujemy coś impulsywnie lub nie koniecznie nam potrzebnego i w ostatniej chwili rozmyślamy się. W prawdzie przez chwile cieszy nas, że zachowaliśmy się rozsądnie. Jednakże, nadal drzemie w nas chęć posiadania. Co to oznacza? Jeśli ktoś wkłada produkty do koszyka to chce je mieć! Niezależnie czy sfinalizował transakcję. Dlatego tak skutecznym narzędziem jest możliwość wysłania porzuconego koszyka do klienta, który rozmyślił się w trakcie kupowania. Najczęściej brakuje mu jakiegoś małego bodźca aby dokończył transakcję. Według badania SeeWhy około 48% kupujących online wykupuje porzucony koszyk jeśli im się o nim przypomni. Teoretycznie wysyłając porzucone koszyki mailowo do konsumentów możemy zyskać połowę wartości wszystkich porzucanych miesięcznie koszyków. Podobna zasada dotyczy formularzy uzupełnianych na stronie WWW. Korzystając z Marketing Automation w łatwy sposób automatycznie wyślesz każdemu jego porzucony koszyk lub poprosisz o uzupełnienie formularza.

Lepsza komunikacja z klientem odwiedzającym stronę WWW

Korzystając z serwisów WWW, najczęściej szukamy konkretnie nas interesujących treści, usług lub produktów. O ile łatwiej było by nam prezentować swoją ofertę, tym kanałem, jeśli mielibyśmy możliwość pokazywać to co interesuje każdego odwiedzającego. Takie możliwości oferuje system SALESmanago Marketing Automation. Oczywiście możliwości personalizacji jest wiele od małych okienek z ilością punktów z programu lojalnościowego po dynamicznie dostosowujące się menu strony internetowej do całego profilu odwiedzającego. Dlatego też przedstawię dwie podstawowe:

1. System rekomendacji na stronie internetowej

Oprócz wysyłania dopasowanych ofert poprzez e-Mail, możemy korzystając z podobnego mechanizmu wyświetlać na stronie internetowej dopasowane produkty do wszystkich cech i zachowań konkretnego konsumenta. Mogą to być produkty uzupełniające ostatni zakup, pochodzące z podobnego segmentu, lub kupione przez innych o podobnym profilu.

2. Progresywne formularze na stronie WWW

Posiadając wiedzę o aktywności klienta na stronie internetowej i dzięki możliwości zidentyfikowania każdego odwiedzającego możemy dopasować wyświetlane formularze do indywidualnego odbiorcy. Dokładny opis tej funkcjonalności znajdą Państwo TUTAJ. W dużym skrócie korzystamy z rosnącego wraz z każdą wizytą zaufania potencjalnego klienta i prosimy go o podanie coraz to dokładniejszych danych. Możemy także, oferować zapis na specjalną promocję tylko najbardziej aktywnym lub oferować dodatkową wartość tylko anonimowym odwiedzającym.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]