Jeśli nie pop-up, to co? Poznaj sidebary!

Zatrzymanie kontaktu, który właśnie opuszcza stronę, wyciągnięcie danych kontaktowych w zamian za drobny upust na zakupy, przedstawienie manifestu firmy – są sytuacje, w których najlepiej sprawdzi się pop-up. Jako pojawiający się znienacka przyciągacz uwagi nie ma on sobie równych. Czym jednak można go zastąpić, jeśli podskórnie czujesz, że to jeszcze nie czas na najcięższą artylerię?

Od razu odpowiem – pop-up ma młodszego brata. Sidebar, bo o nim mowa, to małe okienko wysuwające się z boku strony i zachęcające do podjęcia pewnych akcji. Żebyś nie musiał daleko szukać, przykład znajdziesz tutaj, po lewej stronie okna (lub na dole, jeśli czytasz te słowa na ekranie smartfona). Kolorowy pasek z ikonami social media, dzięki któremu możesz podzielić się ze znajomymi ciekawym artykułem to właśnie sidebar.

Mimo dość prostej konstrukcji to proste narzędzie z zakresu website marketingu czasem jest w stanie zdziałać dużo więcej niż jego bardziej krzykliwi pobratymcy. Wędrując po różnych stronach na pewno widziałeś różne przykłady jego zastosowania. Do najważniejszych i najefektywniejszych z nich można zaliczyć:

  • zdobycie danych kontaktowych, np. zapis do newslettera,
  • zaangażowanie czytającego w inne kanały przekazu używane przez markę,
  • poszerzenie kreowanego doświadczenia przez pokazywanie treści czy produktów komplementarnych do oglądanych,
  • ocieplenie wizerunku, np. poprzez przedstawienie sprzedawców, czy autorów tekstów,
  • profilowanie progresywne, czyli zbieranie brakujących na karcie kontaktu danych w tempie dostosowanym do poziomu zaangażowania użytkownika.

Teoretycznie wszystkie z tych rzeczy można “załatwić” dobrze skrojonym pop-upem dynamicznym. Jednak nie wszyscy odbiorcy zareagują na niego zgodnie z założeniem. Mając to na uwadze warto wesprzeć swoje działanie czymś nieco mniej krzykliwym i inwazyjnym.

 

Niewielkie okienko pojawiające się obok przeglądanych treści, mimo że nie angażuje całej uwagi kontaktu, to jednak jest cały czas obecne i czeka niczym usłużny lokaj na moment, kiedy dana osoba będzie gotowa skorzystać z jego pomocy. Na przykład znaleźć artykuł opisujący niezrozumiałe pojęcie w czytanym tekście, przykłady innych zastosowań oglądanego przedmiotu, czy informacje o autorze czytanego posta. Albo na przykład zostawić email, żeby na bieżąco dostawać powiadomienia o nowościach na stronie. Nic nie jest wymuszone – decyzja o skorzystaniu należy do samego użytkownika.

W tym miejscu widać pewną przewagę sidebara nad pop-upem: zostawiając maila przez pop-up często działamy pod wpływem impulsu, a później szybko zapominamy o swojej decyzji, albo zmieniamy zdanie – dlatego jakość leadów pozyskanych w ten sposób jest zmienna. Natomiast jeśli czytając stronę sami decydujemy, że chcemy się bardziej zaangażować to jest to z reguły przemyślana decyzja, którą podtrzymamy przy pierwszym, trzecim i dziesiątym z kolei mailingu.

 

Przed zaimplementowaniem kodu musisz zaplanować i zaprojektować następujące elementy okienka:

  • cel
  • rozmiar
  • położenie na stronie
  • kolory
  • grafika
  • formularz
  • przekierowanie

O ile konieczność zaplanowania elementów graficznych wydaje się naturalna i oczywista, o tyle planowanie celu może być nieco konfundujące. Spieszę z wyjaśnieniem.

Każdy “bajer” na stronie powinien mieć jakąś funkcję i być projektowany tak, aby ten cel osiągnąć. Tak naprawdę nie ma znaczenia, czy Twój sidebar będzie służył zbieraniu adresów email, promowaniu dodatkowych treści, czy przekierowaniu do social media. Ważnym jest, by każdy jego element stanowił spójną całość z wybranym i podkreślonym wezwaniem do działania. I to wszystko. Jeden element – jeden cel. Jeżeli dorzucisz coś więcej, to odwiedzający pogubią się i nie będą wiedzieli co mają w danym miejscu zrobić.

I to w sumie tyle. Sidebary są bardzo prostym narzędziem, zarówno do stworzenia jak i implementacji. Chcesz mieć Sidebar u siebie na stronie? Nic prostszego – zobacz jak stworzyć formularz i jak zaimplementować sidebar na stronie:

 

A jeśli szukasz inspiracji, to tutaj znajdziesz przykłady kreatywnego wykorzystania sidebarów:

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]