Jak zrujnować Lead Nurturing i odepchnąć od siebie odbiorców w 6 prostych krokach

stock-image-78900116Lead Nurturing: cykl wiadomości edukacyjnych, który wysyłasz do osób, które są wstępnie zanteresowane produktem, ale nie zdecydowały się jeszcze na 100%. Postrzegany jako lekarstwo na wyciek leadów oraz niezdecydowanych odbiorców, którzy potrzebują jeszcze troszkę informacji, by dokonać zakupu.

Lead Nurturing pozwala skłonić do zakupu statystycznie 15-20% leadów, które przed rozpoczęciem procesu nie były gotowe. Jednak prawda jest taka, że jedynie w wypadku świetnie przygotowanych kampanii możemy mówić o takich efektach. Najczęściej Lead Nurturingi kuleją z powodu tych 6 powszechnych błędów.


Pobierz ebooka o Lead Nurturing


1. Nie masz treści edukacyjnych

Lead Nurtruing nie jest cyklem wiadomości sprzedażowych. Nie jest też rozwodnionym czy zawoalowanym przekazem sprzedażowym. Ma dostarczyć konkretnej wiedzy i w taki sposób powinieneś do niego podejść.

Zastanów się:

  • jakie pojęcia musi przyswoić klient, by podjąć decyzję?
  • w jaki sposób zobaczy, jak moje rozwiązanie odnosi się do jego konkretnej sytuacji?
  • jak będzie mógł zidentyfikować swój sukces? W jaki sposób zobaczy, że to działa?
  • na jaką jego potrzebę/ wyzwanie odpowiada mój produkt?

Te pytania są punktem wyjścia dla Twoich kampanii. Dopóki odbiorca nie połączy Twojego produktu z własnym konkretnym problemem, nie zdecyduje się na sprzedaż.

Z tego powodu Lead Nurturing nie może polegać na powtarzaniu treści Twoich ulotek reklamowych czy podzielonym na porcje opisie produktu. Musi opierać się na perspektywie odbiorcy i wychodzić od jego sytuacji.

2. Twoje treści są zbyt eksperckie

Pamiętaj, że Twoje programy edukacyjne są adresowane do osób, które dopiero zaczynają przygodę z daną branżą. W efekcie są one po prostu za trudne dla laika i mało przystępne.

Zanim zaczniesz przygotowywać treści do Lead Nurturing, zbadaj na forach, grupach w social media czy przez konsultacje z działem sprzedaży, o co ludzie pytają najczęściej i z czym mają problem. Zbuduj swoje treści edukacyjne wokół tych pytań.

Tworząc Lead Nurturing, dobrze jest wykorzystać Buyer Persona lub korzystać z innego rodzaju bazy wiedzy o klientach: o ich wyjściowym stanie wiedzy, potrzebach, wyzwaniach.

3. Cykl edukacyjny nie jest spójny

Jeżeli Twoje wiadomości są chaotyczne i nie budują stopniowo wiedzy, są bezużyteczne.

Powinieneś systemowo dokładać kolejne informacje: od najprostszych do trudniejszych. Pamiętaj, że wiedza powinna wchodzić odbiorcy do głowy niejako automatycznie – to Twoje zadanie, by tak ją podzielić na porcje i przedstawić, by była jak najłatwiejsza do przyswojenia. Dużo tu zależy właśnie od kolejności poszczególnych emaili oraz ich łączenia w logiczną, systemową całość.

Zadbaj również o spójność cyklu na poziomie identyfikacji graficznej – niech maile opierają się o podobny schemat, dzięki czemu odbiorca od razu będzie je ze sobą kojarzył.

4. Za szybko przepychasz leada do działu sprzedaży

Zbudowanie relacji wymaga czasu. W psychologii marketingu mówi się, że potrzeba 5-12 kontaktów z klientem, by zaszła sprzedaż. I choć nie powinieneś tej liczby brać zbyt dosłownie, to postaraj się, by próba sprzedaży – o ile lead nie wykazuje gotowości – nastąpiła po kilku spotkaniach.

Jedynie 2% transakcji zawieranych jest przy pierwszym kontakcie. Pozostałym 98% musisz dać nieco więcej czasu.

5. Jesteś nachalny

Nawet jeśli wysyłasz niewinne treści edukacyjne, nie powinieneś przesadzać z częstotliwością: wysyłanie informacji codziennie po pierwsze zirytuje odbiorcę, bo drugie nie da mu czasu na przetrawienie informacji.

Według badań Marketing Sherpa, 84% marketerów kontaktuje się z leadem raz w miesiącu, zaś druga w kolejności grupa – raz w tygodniu. Znajdź w tych widełkach najlepszą opcję dla Twoich odbiorców tak, by ani nie popędzać, ani nie pozwolić im o sobie zapomnieć. Lead Nurturing to w dużej mierze sztuka znajdywania właściwego tempa.

6. Nie budujesz zaufania

Ważnym elementem Lead Nurturing jest budowanie zaufania – powinieneś pokazać się leadowi jako ktoś zaufania godny. Jeżeli zawalisz na tym polu, na nic cała wiedza, jaką przekażesz.

Zaufanie rodzi się w wyniku drobnych, subtelnych gestów, takich jak:

  • zamieszczenie dowodów społecznych: jak wskazanie, ile firm korzysta z Twoich rozwiązań, lub – lepiej – case studies. Pokaż historie sukcesów swoich klientów,
  • Wysyłanie maili we właściwym czasie – czyli nie za często, bez nachalności, zgodnie z preferencjami klienta,
  • Używanie imienia klienta w temacie i/lub treści wiadomości: to prosty zabieg personalizacji, który pozwala znacząco podnieść otwieralność i klikalność wiadomości, a jednocześnie stwarza dobry grunt pod budowę relacji.

Lead Nurturing to jedna z najchętniej wykorzystywanych funkcjonalności Marketing Automation. Jednak łatwo obniżyć jej skuteczność przez brak dopasowania komunikatów do odbiorców oraz pośpiech.

Co jeszcze Waszym zdaniem może zaszkodzić kampanii Lead Nurturing?

Czytaj więcej:

Zastosowanie piramidy Alana Weissa w Lead Nurturing

Lead Nurtruing w B2C

Znajdź nas na Facebooku

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]