Jak znaleźć najlepszy moment na wysyłkę e-maili?

wasted timeJeśli mówimy o skutecznym e-mail marketingu, to czas odgrywa tutaj kluczową rolę. Tak naprawdę niezależnie od tego, jak wartościowy contentowo jest nasz mailing i jak spersonalizowany, to jeśli wysyłkę uruchomimy w złym czasie, nie osiągniemy wyznaczonego celu.  Jedyne co zyskamy, to niski wskaźnik open rate oraz click through rate. 

 

 

 

 

Odnalezienie kluczowego momentu do wysyłki mailing jest zasadnicze, jeśli nie chcemy marnować okazji dotarcia do potencjalnego klienta za każdym razem, kiedy mailing nie jest odpowiednio dopasowany i przemyślany. Wysyłanie maili zbyt często może być szybko uznane za typowy spam. Z kolei wysyłki przeprowadzane stosunkowo rzadko i w dużych odstępach czasu mogą być przyczyną utraty części subskrybentów. Nie będą oni zwyczajnie pamiętać, czym zajmuje się dana firma, zwłaszcza jeśli tego typu informacji dostają kilka lub nawet kilkanaście razy w tygodniu. Subskrybenci mogą także nie pamiętać samego momentu zapisania się na nasza listę mailingową. Stąd już krótka droga do wypisania się z listy subskrybentów.

„Czas to pieniądz”

Sentencja znana każdemu sprzedawcy. Nie inaczej jest w kwestii odbiorców naszych maili. Warto wiedzieć, na co potencjalni klienci zwracają szczególną uwagę. Z całą pewnością przy okazji niektórych działań liczą oni na w zasadzie natychmiastowy feedback – chociażby w przypadku dokonania zakupów online. Wtedy podsumowanie zamówionych produktów do koszyka już po chwili powinno znaleźć się na ich mailu. Inaczej jednak wygląda kwestia zapisania się do newslettera. Tutaj warto zachować umiar i nie „atakować” dopiero co pozyskany kontakt serią wiadomości.

Odpowiedzmy sobie zatem na pytanie: jaki jest najlepszy czas na wysłanie maila?

Systemy do automatyzacji marketingu wyposażone są w szereg modułów i funkcjonalności, które pomagają zarówno marketerom jak i sprzedawcom traktować indywidualnie każdą osobę. System SALESmanago posiada od niedawna funkcjonalność, dzięki której dowiesz się, jaki jest optymalny czas na wysyłkę dla jego bazy kontaktów.

1. Aktywność kontaktu wg dnia tygodnia:

 

aktywnosc kontaktu w dni tygodnia

Powyższa analityka pozwala ustalić, w jaki konkretnie dzień tygodnia dany kontakt jest najabrdziej aktywny. Pomiar ten jest dokonywany an podstawie zachowania na stronie www i reakcji lub ich braku na wiadomości e-mail.

2. Aktywność kontaktu według godziny:

aktywność godzinowa

 

Z kolei analityka godzinowa pozwala ustalić, o jakiej porze dnia dane kontakty przejawiaja największą aktywność. Posiadając dane dzienne i godzinowe ustalisz idealną porę, kiedy należy wysłać mailing.

Podsumowanie

Oprócz powyższych analityk równie pomocne mogę okazać się wskaźniki OR i CTR – to szczegółowe dane otwarć i kliknięć maili. Dysponując połączeniem tak szczegółowych informacji bez z większego problemu za pomocą reguł automatyzacji możemy dopasować wysyłkę mailingu indywidualnie do danego użytkownika.  Warto również kontrolnie przeprowadzić na przykłąd ankietę wśród swoich subskrybentów, zapytać ich, ich, kiedy faktycznie mają najwięcej czasu na odbieranie poczty i czy istnieje moment, kiedy absolutnie nie należy wysyłac jakichkolwiek treści.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]