Jak stworzyć idealną Landing Page?

Landing Page on Blue in Flat Design.Landing Pages to nieocenione narzędzie, które pozwala zwiększyć skuteczność działań, wciąż jednak niedoceniane przez marketerów. 44% kampanii B2B prowadzi na stronę główną, nie na docelową (Marketing Sherpa). A przecież umiejętnie stosowane Landing Pages mogą zwiększyć konwersję nawet o 300%. Muszą jednak spełnić 4 podstawowe warunki: mieć precyzyjnie określoną grupę odbiorców, jeden konkretny cel (działanie, do którego zachęcają), teksty muszą być zwięzłe, a sama strona – responsywna. Warto też je testować. Poniżej wyczerpujące kompendium wiedzy o tworzeniu landing pages.

Co to jest Landig Page (strona docelowa)?

Landing page (strona docelowa) to specjalnie przygotowana strona, która ma skłonić użytkownika do konkretnego działania: np. zakupu, zapisu na newsletter, wzięcia udziału w konkursie, zamówienia wersji testowej, wypełnienia formularza, pobrania materiału.

Krótko mówiąc: komunikuje jedną i tylko jedną propozycję wartości.

Nie jest to strona główna czy strona produktu, lecz miejsce przygotowane specjalnie da wymogów danej kampanii.

Cechy dobrej strony docelowej

  • Przedstawia esencję danej kampanii – masz jedynie 8 sekund na zwrócenie uwagi czytelnika
  • Promuje 1 konkretne działanie: pobranie materiału, zapis do newslettera, zakup produktu
  • Zawiera mało treści
  • Budzi zaufanie
  • Jest precyzyjnie targetowana (np. do osób, które pobrały danego ebooka, do danego segmentu bazy, do którego wysłano mailing z daną kampanią)
  • Jest responsywna

Landing Pages w liczbach7 powodów, dla których potrzebujesz Landing Page

  1. Wyższa konwersja nawet o 300% (case Della)
  2. Więcej leadów: firmy, które korzystają z większej ilości dedykowanych stron docelowych (powyżej 30), generują 7 razy więcej leadów
  3. Wsparcie SEO
  4. Można je szybko i łatwo testować metodą A/B
  5. Ułatwiają analitykę: czytelne wskazanie, ile osób kupiło produkt właśnie przez konkretną kampanię.
  6. Wyższe ROI: nawet o 291% (jak u Axway)
  7. Segmentacja klientów: Dzięki landing pages możesz dopasować treść do źródła, z którego przychodzi Twój klient, np. ma on inne oczekiwania, kiedy trafia z mailingu (po kliknięciu „Kup” czy „Zamów”), a inne gdy przychodzi z social media.

Co musi zawierać Landing Page?

Landing Page musi zawierać 3 elementy:

  1. Nagłówek: strona docelowa powinna skupiać się wokół jednej, mocno wyeksponowanej i czytelnej frazy, która skupia jak w soczewce nasz komunikat i przedstawia ofertę. W nagłówku możesz albo odwołać się do uczuć klienta i jakiejś ogólnej idei, albo przeciwnie, zdecydować się na konkret. Rolą nagłówka jest przyciągnąć uwagę odbiorcy.
  2. Argumenty: dlaczego ktoś ma wykonać żądaną przez nas akcję? Uzasadnij, dopasowując argumenty do planowanego odbiorcy oraz rodzaju oczekiwanej akcji. Argumentami do zakupu mogą być wypunktowane Unique Selling Points, opinie lub liczba poprzednich klientów, korzystne opcje dostawy czy gwarancji, promocyjna cena. Z kolei do zapisu na newsletter przekona nas raczej informacja o rodzaju treści, jakie będziemy otrzymywać, ekskluzywnych ofertach dla subskrybentów czy możliwość odebrania kodu zniżkowego za zapis. Rzecz w tym, by podać TYLKO te argumenty, które dotyczą danej akcji. Jeśli chcesz, by użytkownik zapisał się na newsletter, nie uzasadniaj, czemu warto kupić Twój produkt.
  3. CTA: musi być wyraźne i jedno. Jeśli na jednej stronie docelowej zaproponujesz skorzystanie z darmowej wersji i pobranie ebooka, odbiorca musząc wybierać między dwoma linkami, może po prostu wyjść ze strony. Użyj jasnego, zrozumiałego czasownika, np.:
    1. Kup (Kup taniej, Kup teraz)
    2. Zapisz się (Zapisz się i odbierz prezent)

Wyróżnij je kontrastowym kolorem.

Najważniejsze zasady tworzenia Landing Pages

  1. Fundament – targetowanie. Istotą Landing Page jest to, że doskonale wiesz, kto na nią trafi. Bazując na tej wiedzy możesz więc wybrać najważniejsze informacje dla tej właśnie grupy. Np.:
    1. Do osób, które uczestniczyły w webinarze, możesz wysłać mail odwołujący się do tematyki webinara, nie musisz zaś tłumaczyć podstawowych właściwości produktu ani tego, kim jesteś. Stwórz krótkie copy nawiązujące do przedstawionej wiedzy i korzyści i zaoferuj darmowa wersję próbną. Nic więcej nie jest potrzebne.
    2. Do klientów, którzy skorzystali z promocji na damy produkt/ grupę produktów, możesz skierować ofertę komplementarną. Wówczas wystarczy nawiązać do korzyści z nabycia poprzedniego produktu oraz wskazać
    3. Byłych gości Twojego hotelu, którzy odwiedzili Cię latem, a Ty chcesz w newsletterze zachęcić ich do przyjazdu zimą. Skupiasz się więc na przywoływaniu przyjemnych wspomnień z poprzedniego wyjazdu i wskazujesz na plusy zimowego pobytu (tu więcej niż tysiąc słów wyrazi zdjęcie).
  2. Zwięzłość: jak widziałeś na przykładach powyżej, sugerowane teksty na Landing Pages są krótkie. Postaraj się o zwięzłość i usuń ze strony wszystkie informacje, które nie są potrzebne do wykonania żądanej akcji. Dlatego redukuj każdy element, który nie prowadzi do zaplanowanego działania. Pamiętaj też, że „zwięźle” nie znaczy „krótko”. Czasem potrzebny jest dłuższy tekst (np. by wyjaśnić, na czym polega przewaga naszego produktu nad konkurencją, adresowana do osób, które słabo znają naszą markę), jednak powinien być on maksymalnie skoncentrowany.
  3. Spójność: zadbaj o spójność wizualną z resztą materiałów, z estetyką brandu i komunikatem danej kampanii. Tu szczególnie weź pod uwagę obrazki – to je przede wszystkim przyswaja Twój klient. Unikaj niespójności: nie dawaj szpilek na banerze, a adidasów na landingu, gdyż klient zanim przeczyta tekst, wyczuje niespójność i opuści stronę.
  4. Minimalizm: krótkie, treściwe komunikaty, punkty, liczby, sugestywne ikony, loga poprzednich klientów wystarczą. Pamiętaj, że najważniejsze elementy powinny zmieścić się w leksji – czyli pierwszym widoku, bez przewijania. Spójrz na stronę i zaklasyfikuj jej elementy jako prowadzące do sprzedaży i nieprowadzące do sprzedaży. Te drugie usuń. Dotyczy to np. zdjęć. Wszystko, co nie prowadzi do konwersji, rozprasza.
  5. Estetyka. Landing Page nie może wyglądać tanio czy nieschludnie, bo wtedy nie wzbudzi zaufania. Chodzi i monimalizm, nie o efekt ubóstwa. Strona ma być ładna i wyglądać na przemyślaną. Jej wiarygodność obniżą słabej jakości zdjęcia, toporne czcionki, niefunkcjonalność. Pamiętaj jednak, że zawsze funkcja jest ważniejsza niż uroda.
  6. Responsywność. Większość użytkowników sprawdza maile na smartfonie, Facebook jest częściej oglądany na smartfonie niż na pulpicie komputera, więc istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoi użytkownicy będą oglądać Twoja landing page na urządzeniu mobilnym. Responsywność strony docelowej podnosi jej skuteczność o 153% (wg Ion Interactive). Aby stworzyć w pełni responsywną landing page nie musisz posiadać zaawansowanej wiedzy technicznej – wystarczy nowy kreator responsywnych maili i landing pages SALESmanago.
  7. Testy. Jak pisaliśmy powyżej, landingi świetnie nadają się do testów A/B, więc możesz posłużyć się nimi do wypróbowania nowych rozwiązań. Np. co Twoi klienci myślą o video? Według Eyeview video na strIdealna Landing Page (1)onach docelowych zwiększa konwersję o 86%. Może animacja?
  8. Marketing Automation. Jak pisaliśmy, skuteczność stron docelowych jest warunkowana przez precyzję targetowania, a to właśnie narzędzia automatyzacji marketingu pozwalają na segmentację klientów i optymalne dopasowanie komunikacji.

Jak widać, korzyści ze stosowania Landing Pages są nieocenione – a wciąż tak niewielu marketerów z nich korzysta. Dzięki nowemu kreatorowi responsywnych landing pages w SALESmanago stosowanie ich jest jeszcze prostsze – nawet bez specjalistycznej wiedzy stworzysz piękne i responsywne kreacje dla każdej kampanii.

A jakie są Twoje sposoby na Landig Pages?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]