Jak stworzyć email, który na 100% wyląduje w spamie [Poradnik niepoważny]

Czym jest SPAM nie trzeba chyba nikomu specjalnie tłumaczyć. Niechciane, niepotrzebne i niebezpieczne wiadomości elektroniczne są znane zarówno nadawcom jak i odbiorcom maili.

 

SPAM – na co masz, a na co nie masz wpływu

 

Na początek warto wiedzieć, że o zakwalifikowaniu danej wiadomości do tej jakże prominentnej kategorii decyduje w dużej mierze algorytm programu pocztowego. Każdy z operatorów ma swoje własne filtry spamu – to co dla jednego programu pocztowego może być spamem, dla innego niekoniecznie. Niestety nikt poza twórcami nie zna tych algorytmów. Należy pamiętać również, że nie każdy program pocztowy przyjmie Twoją wiadomość – na to też nie zawsze mamy wpływ.

To nad czym możesz popracować i co leży w Twojej gestii, to ogół zachowań jako nadawcy. Wlicza się tutaj to jakie wiadomości wysyłasz, do jakiej bazy i w jakich ilościach.

Dużą rolę odgrywa tu również Twoja baza danych, oraz sama wiadomość.

 

SPAM – baza kontaktów

 

Zapomnij o corocznym sprzątaniu bazy kontaktów! Zapomnij o automatycznym wychwytywaniu niepoprawnych adresów! Zapomnij o miłych, ciepłych poleceniach i praktykach marketingu za pozwoleniem! Jeżeli chcesz mieć pewność, że Twoja wiadomość zyska etykietę SPAM upewnij się, że:

  • Twoja baza pochodzi z niewiadomego, a nawet szemranego źródła
  • Twoja baza nie była dawno sprzątana, i dzięki temu ma pełno nieaktywnych kontaktów
  • Twoja baza jest pełna adresów typu info@, biuro@ czy office@
  • znaczna część adresów w bazie pochodzi z tej samej domeny
  • Twoje kontakty otrzymują duże ilości wiadomości w krótkim czasie
  • Twoje kontakty uważają wiadomości od Ciebie za na tyle irytujące, że często oznaczają je jako SPAM

 

Uff, odbiorcy z głowy, teraz sama wiadomość. Przyjrzyjmy się po kolei wszystkim jej elementom, i wybierzmy takie, które pomogą stworzyć perfekcyjną, śmieciową kreację!

 

SPAM – Nadawca

 

Jeżeli wysyłasz wiadomości z ustalonego konta, na przykład imię.nazwisko@nazwafirmy.pl, albo co gorsza używasz platformy marketing automation do wstępnej segmentacji bazy danych, tak, żeby ustawić różne konta do różnych wysyłek, w zależności od ich tematu i w dodatku przyjmujesz zwrotki i odpowiedzi na te same adresy, to jesteś na dobrej drodze by wypaść z wyścigu o tytuł największego spamera roku i nieodwracalnie poprawić OR i CTR swoich maili. Jeśli jednak marzysz o wiadomościach, które od razu wpadają do śmieciowego folderu, musisz stworzyć odpowiedniego nadawcę.

Po pierwsze upewnij się, że adres nadawcy jest zupełnie inny niż ten do odpowiedzi. To ważne żeby zasugerować, że co prawda wysyłka wychodzi od Nigeryjski Książę [Nazwa Firmy] ale już odpowiedzi trafiają do ogólnego wiadra no-reply@nazwafirmy.pl.

Po drugie zadbaj o to, by korzystać z domen znajdujących się na jak największej liczbie czarnych list nadawców!

SPAM – temat wiadomości

 

Tworzenie odpowiednich tytułów wiadomości to osobna dziedzina sztuki. Istnieje kilka trików znacznie zwiększających szanse na to, że program pocztowy od razu zakwalifikuje wiadomość jako spam. Do najpopularniejszych należą:

  • SAME WIELKIE LITERY
  • b.l.o.k.a.d.a
  • $$$$$blokada$$$$
  • fraza – popularne hasła, powiązane z wiadomościami uznanymi za spam  
  • duża liczba obrazków <3 :) !! :D:D

 

Przykład:

$$ ZA DARMO!! Powiększymy Twoje a.k.t.y.w.a. $$$$ o 100% !!

 

SPAM – treść wiadomości

 

Również w tej dziedzinie nie wystarczy po prostu i od serca napisać prośby o podanie danych z karty kredytowej, lub numeru PIN (choć to też może pomóc). Prawdziwy SPAM spełnia następujące warunki:

  • nieproporcjonalny stosunek treści do grafik – ciężkie, zwiększające rozmiar wiadomości grafiki są bardzo nielubiane przez filtry programów pocztowych – to ważna wskazówka dla Ciebie
  • brak opisów alternatywnych do obrazków – programy pocztowe nie widzą obrazków, zatem dodatkowy brak opisów zwiększa prawdopodobieństwo, że zostaną uznane za treści niebezpieczne
  • brak opisowych tytułów obrazków – jak wyżej
  • dużo tekstów identyfikowanych jako charakterystyczne dla wiadomości – śmieci, na przykład: sprawdź, kup, zobacz teraz, etc.
  • dodawanie załączników – im większe, tym lepiej
  • zbyt ciężkie wiadomości – dodawanie obrazków i filmików do wiadomości – absolutnie zapomnij o wrzucaniu takich treści na serwer i podawaniu linka do pobrania! Nie dość, że odciążyłbyś wiadomość, to jeszcze mógłbyś monitorować zainteresowanie treścią!
  • niewidoczny opt-out – no bo przecież jak będzie widoczny, to wszyscy się wypiszą

Masz to? Brawo! Jeszcze tylko podpis, adres zwrotny (koniecznie różny od tego, z którego wiadomość jest wysyłana) i już możesz wysłać wiadomość. Oczywiście w tym samym momencie i do całej bazy. Niech Ci przypadkiem ręka nie drgnie, gdy ktoś zaproponuje wstępne posortowanie bazy, albo, co gorsza, użycie jakiejś p e r s o n a l i z a c j i ! Gratulujemy, właśnie zostałeś modelowym spamerem.

 

Jeśli jednak zależy Ci na tym, żeby Twoje wiadomości były widziane przez odbiorców i uznawane przez nich za przydatne – zrób wszystko dokładnie na odwrót! I pamiętaj – nie zawsze mamy wpływ na to jak programy pocztowe widzą daną wysyłkę. Warto tworzyć dobre wiadomości, tak aby algorytmy programów pocztowych zaczęły rozpoznawać nasze wiadomości jako wartościowe i kierować je do skrzynki odbiorczej zamiast do znienawidzonego spamu!

 

Samych wysokich ORów i CTRów w Nowym Roku życzy Redakcja SALESmanago!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.