Jak spersonalizować reklamy na Facebooku wykorzystując Marketing Automation i dlaczego warto to robić?

like

Spędzamy w social media 1,7 godziny dziennie, z czego minimum 20 minut poświęcamy na Facebooka (Global Web Index, comScore). Jednak dla marketerów to wciąż ziemia nieznana. Większość stosowanych powszechnie strategii nie eksploruje w pełni potencjału mediów społecznościowych i zatrzymuje się na wierzchołku góry lodowej. Jak gdyby specjaliści od marketingu nie zauważyli, jak potężną metamorfozę przeszły od swojego powstania i w jaki sposób prowadzić komunikację, by zadowolić jej obie strony.  


10 sposobów na omnichannel marketing. Pobierz darmowego ebooka


 

Facebook: czytasz i wiesz

Facebook and Twitter stały się dla nas głównym źródłem wiedzy, spersonalizowanym serwisem informacyjnym, który kształtuje nasze opinie i światopogląd. Instagram, pełen lśniących, starannie skomponowanych i przefiltrowanych zdjęć, bije na głowę kolorowe magazyny: jest na bieżąco aktualizowany, nie trzeba za niego płacić i nigdy się nie kończy.

 

Według Paw Research, konsumenci wolą pozyskiwać aktualne informacje z mediów społecznościowych, a nie przez samodzielne przeszukiwanie portali. W feedzie interesujące informacje są wyselekcjonowane przez algorytm i podane w lekkostrawnej, krótkiej formie, z obrazkiem, podsumowaniem, i komentarzami, co pozwala małym kosztem szybko wyrobić sobie opinię. To czysta ekonomia.

 

Facebook, Pinterest czy Instagram pełnią też kluczową rolę w procesie zakupowym: jak zauważa John Rampton, rekomendacje w social media zdominowały procs zakupowy. Klienci zaczynają od researchu online oraz sprawdzenia opinii klientów. Fakt, że nasi znajomi lubią markę, wysokie oceny produktu czy recenzje zwykłych użytkowników mają większy wpływ na decyzję zakupową niż jakakolwiek kampania reklamowa. Pre-shopping na tyle zmienił zasady gry, że Jim Lecinski z Google ukuł nowy termin, który określa: ZMOT, czyli Zerowy Moment Prawdy.

 

Kreator Tworzenie Reklam Facebooka

Innymi słowy, zarówno zakupy, jak i zdobywanie wiedzy wydarzają się dziś w social media, które zastępują wyszukiwarki, gazety, portale informacyjne i sprzedawców.

 

Nowe reklamy w social media

Na rynku pojawia się też coraz więcej technologii, które pozwalają wykorzystać SM jako kanał marketingowy. Wachlarz opcji jest dużo szerszy niż płatne reklamy w tych serwisach.

By wykorzystać ten potencjał, uzbrój się w Marketing Automation. Dzięki ich synergii, jak mówi John Boitnott, będziesz mógł mierzyć, optymalizować i skalować swoje wysiłki, oraz personalizować komunikację. To ironicznie, że w social media, które uosabiają nowy model komunikacji na linii marka – klient (bardziej autentyczny i dialogiczny), wdrażamy tradycyjny, masowy model: wszystkim fanom chcemy zafundować dokładnie to samo. To jednak można zmienić. Omówimy to na przykładzie Facebooka.

 

Wykorzystanie danych behawioralnych do tworzenia Facebook Custom Audiences

Funkcja Custom Audiences pozwala Ci personalizować reklamy: Twoja wiadomość wyświetlana jest wówczas starannie dopasowanym grupom odbiorców, np. lojalnym klientom, blogerom, osobom, które wypisały się z Twojego newslettera (lub nigdy nie otwierają Twoich wiadomości), odbiorcom z konkretnej lokalizacji. Możesz też wykluczyć część odbiorców z kampanii (np. istniejących klientów). Ukształtuj grupę odbiorców w dowolny sposób!

 

Oczywista, dane z Twojej platformy Marketing Automation okażą się nieocenione w procesie budowania Twoich niestandardowych grup odbiorców. Zachowanie użytkowników na stronie www, ich reakcje na różne kampanie, historia produktów oglądanych, dodanych do koszyka czy kupionych … to wszystko stanowi doskonały materiał do dopasowywania komunikacji marketingowej i kryteria segmentacji Twoich fanów.

 

Od teraz możesz również stworzyć Custom Audiences bezpośrednio z poziomu modułu SALESmanago i tam od początku do końca zaprojektować całą kampanię, ustalić jej parametry, budżet oraz grupę docelową.

custom_audience_setup_PL

> Przeczytaj więcej o integracji SALESmanago – Facebook Ads

 

Naukowe podejście do Facebooka

Wielu marketerów słucha swojej intuicji, kiedy przychodzi do Facebooka, mimo że rzadko czują się w tej przestrzeni pewnie i komfortowo. A intuicję ciężko mierzyć, optymalizować czy opierać na niej poważne decyzje.

 

Dlatego marketingowy instynkt dobrze jest zrównoważyć solidnymi narzędziami do analityki skuteczności działań w social media. Trzymaj rękę na pulsie i nie poprzestawaj na mierzeniu lajków czy followersów. Wejdź głębiej. Tu ponownie pomoże automatyzacja.

 

Platforma MA pozwoli zmierzyć mniej oczywiste metryki (wyświetlenia, zasięg czy budżet). Dzięki niej ustalisz konkretne cele dla konkretnej kampanii oraz będziesz śledzić jej postępy, a także włączysz dane o zachowaniu użytkowników w kampanii do ich całościowego profilu w systemie.   
Gdy połączysz Facebooka z Marketing Automation szybko zauważysz, jak wzrośnie Twoja produktywność: posty i kampanie staną się lepiej zorganizowane i bardziej skoncentrowane na odbiorcy.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]