Jak mierzyć skuteczność kampanii reklamowych? Część pierwsza: outbound marketing

outboundOutbound marketing nazywany jest często starym marketingiem, ponieważ kojarzy się z mediami starszej generacji. Bywa także określany marketingiem agresywnym ze względu na zmuszenie odbiorcy do zapoznania się z promowanym komunikatem. Istnieje jednak stałe grono odbiorców, do których o wiele skuteczniej docierają komunikaty z tradycyjnych kanałów. 


 

Do najpopularniejszych metod outbound marketingu należą:

  • reklama telewizyjna
  • reklama radiowa
  • billboard
  • telemarketing
  • poczta

Głównym celem jest tutaj budowanie u odbiorców świadomości marki. To metoda marketingowa wykorzystująca bezpośrednie, czasem nawet natarczywe metody docierania do grona potencjalnych klientów. I mimo wielu pejoratywnych określeń, istnieją także głosy, mówiące o tym, że outbound marketing nadal posiada możliwości docierania do nieco starszego grona odbiorców, którzy również mogą stać się klientami. Wracając zatem do głównego tematu – w jaki sposób zmierzyć skuteczność tego rodzaju działań?

1. Bezpośrednie przychody z kampanii

Głównym celem przy stosowaniu metod inbound marketingu jest wzbudzenie zainteresowania oraz świadomości marki. Jeśli dochodzi do realnej sprzedaży, zwłaszcza bez ingerencji handlowca, to możemy uznać, że okazała się sukcesem.

2. Ilość nowych klientów

Tutaj istotne jest określenie, skąd pozyskaliśmy danych kontrahentów. Dzięki Marketing Automation i automatycznemu tagowaniu, ustalenie tych danych będzie bardzo proste.

3. Wzrost przychodów z dotychczasowych klientów

Chyba nikogo nie zdziwi obecność tego czynnika. To jeden z najbadziej miarodajnych wskaźników –  realny przychód. Nowe rejestracja czy to w sklepie internetowym, nowe zamówienia, słowem – wszystko to, co przłożyło się na zwiększenie przychodu. Dodatkowym wskaźnikiem może być także moment, kiedy handlowcy nie będą w stanie na bieżąco reagować na wszystkie nowe rejestracje, czy zapytania.

4. Do lejka sprzedaży stale ‚wpadają’ nowe leady

To skutek wielowymiarowych działań, nierzadko również bezpośredniego kontaktu handlowca z potencjalnym klientem. Odpowiednio prowadzone cykle Lead Nurturing czy Lead Generation również mają niebagatelny wpływ na ciągłe generowanie i przybywanie przygotowanych do dalszych etapów lejka leadów.

5. Feedback w sieci

To bezpośredni wynik zaangażowania odbiorców komunikatów marektingowych. Komentarze i dyskusje zainicjowane w sieci mogą być wypadkową całości działań zarówno z radia, telewizji i innych mediów. Tzw. „buzz” również napędza sprzedaż, zwłaszcza jeśli nastroje wokół kampanii są pozytywne. Wiele interakcji odbywa się na profilach społecznościowych oraz forach, dlatego warto je śledzić, aby na bieżąco reagować.

Nie ma jednak jednej, niepodważalnie skutecznej metody. Wiele zależy od rodzaju kampanii, obranego targetu oraz czasu trwania. Powyższe punkty są raczej orientacyjne, pełnią funkcję wskaźników i pewnych obszarów, na które należy zwrócić szczególną uwagę i je monitorować.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.