Jak Marketing Automation usprawnia działanie firmy? (statystyki)

Wdrożenie Marketing Automation naprawdę zmienia Twoja firmę. Przede wszystkim znajdziesz więcej czasu na realizację kluczowych zadań analitycznych, strategicznych i kreatywnych, ponieważ powtarzalne, mechaniczne czynności zostaną zdjęte z Twoich barków. Będziesz też zaskoczony tym, o ile płynniej mogą przebiegać procesy! Dlatego zebraliśmy dla Ciebie statystyki pokazujące, jak inne firmy doświadczyły wzrostu dzięki wdrożeniu Marketing Automation.

 

Czemu firmy wdrażają Marketing Automation?

 

Według raportu Gleanstera, dyrektorzy marketingu wrażają automatyzację, by osiągnąć 2 podstawowe cele:

  • Zwiększyć dochód (79% ankietowanych),
  • Poprawić jakość pozyskiwanych leadów (76%).

 

W innym badaniu (Redeye and TFM&A Insights “The Marketing Automation Report 2014), marketerzy zaznaczyli następujące korzyści ze wdrożenia systemu:

– Przejęcie przez system powtarzalnych, nudnych zadań, w związku z czym zespół mógł zaangażować się w bardziej ekscytujące projekty (36%),

– Lepsze targetowanie klientów: tak obecnych, jak i potencjalnych (30%),

– Poprawienie jakości doświadczenia klienta (10%),

– Lepszy email marketing (9%),

– Redukcja ludzkich pomyłek w kampaniach (8%),

– Zarządzanie leadami (4%),

– Marketing wielokanałowy (3%).

 

Przyjrzyjmy się, jak to wygląda w konkretnych obszarach działania.

 

Email marketing

 

30% więcej kontaktów. Przede wszystkim, wdrożenie Marketing Automation zwiększa znacząco ilość kontaktów w bazie. Jak wskazuje badanie Autopilot, firmy, które korzystają z Marketing Automation mają statystycznie o 30% więcej kontaktów w bazie niż te, które tego nie robią. Wynika to z usprawnienia strategii pozyskiwania leadów. Już drobne zmiany, takie jak kształt formularza kontaktowego, mogą wywołać duży efekt.

 

18 x większy dochód. Wiadomości, które zawierają istotną z punktu widzenia konkretnego użytkownika treść nie tylko wykazują imponujące wskaźniki CTR i OR, ale również po prostu przynoszą więcej zysku.

 

70.5% wyższe CTR. Wiadomości 1-to-1, będące odpowiedzią na działanie użytkownika, wykazują 70.5% wyższe wskaźniki kliknięć. Są one jeszcze wyższe, gdy mowa o tzw. email retargetingu, kiedy CTR może wynieść nawet 400% więcej niż w tradycyjnym masowym mailingu. Szerzej to zagadnienie omawiamy w naszym case study.

 

Lead Nurturing

 

2 x więcej leadów. Jak wynika z badań  Autopilot, formy wdrażające Marketing Automation generują w skali miesiąca dwa razy więcej leadów. Więcej leadów i ich wyższa jakość to kluczowe korzyści z wdrożenia Marketing Automation według marketerów B2B.

 

20% więcej możliwości sprzedażowych (sales opportunity: więcej niż kwalifikowany lead, jeszcze nie klient). Leady, które zostały poddane pielęgnacji (Lead Nurturing), 20% częściej stają się realnymi możliwościami zakupowymi, według raportu Demand Gen.

 

Zakupy większe o 47%. Leady pielęgnowane (czyli poddane Lead Nurturing) robią większe zakupy – nawet o 47% (Annuitas Group). Powód? Dobrze wyedukowani klienci czują się bezpiecznie podczas zakupu – wiedzą dokładnie, za co płacą.

 

1,4 x korzystniejsze koszty pozyskania. Najlepsi użytkownicy Marketing Automation wykazują też niższe koszty pozyskania leada niż ich konkurenci.

 

Lead Nurturing jest najczęściej wykorzystywaną funkcjonalnością Marketing Automation w B2B.

 

Sprzedaż

 

O 70% szybszy cykl decyzyjny. Dzięki usprawnieniu komunikacji i współpracy między działami marketingu i sprzedaży cykl zakupu zostaje znacząco usprawnia cały proces komunikacji z klientem dzięki czemu może on szybciej podjąć decyzje i dokonać zakupu.

 

O 54% lepsze wyniki w osiąganiu targetów sprzedażowych. Kiedy proces sprzedaży jest zoptymalizowany, dużo łatwiej jest osiągać założone cele sprzedażowe.

 

O 34% wyższe dochody ze sprzedaży. Użytkownicy platform do Marketing Automation twierdzą, że generują one wzrost w dochodach ze sprzedaży rzędu 34%.

 

1,6 x wyższy współczynnik lead-sprzedaż. Firmy, które na najwyższym poziomie stosują automatyzację marketingu, wykazują 1,6 razy wyższy współczynnik konwersji leada na transakcję niż ich konkurencji.

 

Szukasz więcej statystyk związanych z Marketing Automation?

33 szokujące fakty i statystyki związane z Marketing Automation

Blog Get Spokal

Co klienci myślą o personalizacji i Marketing Automation

Blog Iconsive

Blog Wishpond

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]