Wdrożenie Marketing Automation naprawdę zmienia Twoja firmę. Przede wszystkim znajdziesz więcej czasu na realizację kluczowych zadań analitycznych, strategicznych i kreatywnych, ponieważ powtarzalne, mechaniczne czynności zostaną zdjęte z Twoich barków. Będziesz też zaskoczony tym, o ile płynniej mogą przebiegać procesy! Dlatego zebraliśmy dla Ciebie statystyki pokazujące, jak inne firmy doświadczyły wzrostu dzięki wdrożeniu Marketing Automation.
Czemu firmy wdrażają Marketing Automation?
Według raportu Gleanstera, dyrektorzy marketingu wrażają automatyzację, by osiągnąć 2 podstawowe cele:
- Zwiększyć dochód (79% ankietowanych),
- Poprawić jakość pozyskiwanych leadów (76%).
W innym badaniu (Redeye and TFM&A Insights “The Marketing Automation Report 2014), marketerzy zaznaczyli następujące korzyści ze wdrożenia systemu:
– Przejęcie przez system powtarzalnych, nudnych zadań, w związku z czym zespół mógł zaangażować się w bardziej ekscytujące projekty (36%),
– Lepsze targetowanie klientów: tak obecnych, jak i potencjalnych (30%),
– Poprawienie jakości doświadczenia klienta (10%),
– Lepszy email marketing (9%),
– Redukcja ludzkich pomyłek w kampaniach (8%),
– Zarządzanie leadami (4%),
– Marketing wielokanałowy (3%).
Przyjrzyjmy się, jak to wygląda w konkretnych obszarach działania.
Email marketing
30% więcej kontaktów. Przede wszystkim, wdrożenie Marketing Automation zwiększa znacząco ilość kontaktów w bazie. Jak wskazuje badanie Autopilot, firmy, które korzystają z Marketing Automation mają statystycznie o 30% więcej kontaktów w bazie niż te, które tego nie robią. Wynika to z usprawnienia strategii pozyskiwania leadów. Już drobne zmiany, takie jak kształt formularza kontaktowego, mogą wywołać duży efekt.
18 x większy dochód. Wiadomości, które zawierają istotną z punktu widzenia konkretnego użytkownika treść nie tylko wykazują imponujące wskaźniki CTR i OR, ale również po prostu przynoszą więcej zysku.
70.5% wyższe CTR. Wiadomości 1-to-1, będące odpowiedzią na działanie użytkownika, wykazują 70.5% wyższe wskaźniki kliknięć. Są one jeszcze wyższe, gdy mowa o tzw. email retargetingu, kiedy CTR może wynieść nawet 400% więcej niż w tradycyjnym masowym mailingu. Szerzej to zagadnienie omawiamy w naszym case study.
Lead Nurturing
2 x więcej leadów. Jak wynika z badań Autopilot, formy wdrażające Marketing Automation generują w skali miesiąca dwa razy więcej leadów. Więcej leadów i ich wyższa jakość to kluczowe korzyści z wdrożenia Marketing Automation według marketerów B2B.
20% więcej możliwości sprzedażowych (sales opportunity: więcej niż kwalifikowany lead, jeszcze nie klient). Leady, które zostały poddane pielęgnacji (Lead Nurturing), 20% częściej stają się realnymi możliwościami zakupowymi, według raportu Demand Gen.
Zakupy większe o 47%. Leady pielęgnowane (czyli poddane Lead Nurturing) robią większe zakupy – nawet o 47% (Annuitas Group). Powód? Dobrze wyedukowani klienci czują się bezpiecznie podczas zakupu – wiedzą dokładnie, za co płacą.
1,4 x korzystniejsze koszty pozyskania. Najlepsi użytkownicy Marketing Automation wykazują też niższe koszty pozyskania leada niż ich konkurenci.
Lead Nurturing jest najczęściej wykorzystywaną funkcjonalnością Marketing Automation w B2B.
Sprzedaż
O 70% szybszy cykl decyzyjny. Dzięki usprawnieniu komunikacji i współpracy między działami marketingu i sprzedaży cykl zakupu zostaje znacząco usprawnia cały proces komunikacji z klientem dzięki czemu może on szybciej podjąć decyzje i dokonać zakupu.
O 54% lepsze wyniki w osiąganiu targetów sprzedażowych. Kiedy proces sprzedaży jest zoptymalizowany, dużo łatwiej jest osiągać założone cele sprzedażowe.
O 34% wyższe dochody ze sprzedaży. Użytkownicy platform do Marketing Automation twierdzą, że generują one wzrost w dochodach ze sprzedaży rzędu 34%.
1,6 x wyższy współczynnik lead-sprzedaż. Firmy, które na najwyższym poziomie stosują automatyzację marketingu, wykazują 1,6 razy wyższy współczynnik konwersji leada na transakcję niż ich konkurencji.
Szukasz więcej statystyk związanych z Marketing Automation?
33 szokujące fakty i statystyki związane z Marketing Automation
Blog Get Spokal
Co klienci myślą o personalizacji i Marketing Automation
Blog Iconsive
Blog Wishpond