Jak efektywnie pozyskiwać potencjalnych klientów za pomocą Social Media?

Na temat pozyskiwania kontaktów z mediów społecznościowych napisano już bardzo dużo. Spotykamy się z różną oceną jakości leadów pozyskiwanych tym kanałem. Niemniej portale społecznościowe należą do najistotniejszych narzędzi pozwalających na generowanie leadów, szczególnie w sektorze B2C. Według statystyk z 2012 roku 77% firm przyznało, że pozyskało faktycznych klientów poprzez social media1. Oznacza to, że portale społecznościowe z wiodącym prym Facebook’iem, stały się jednymi z kluczowych narzędzi zaznaczania swojej obecności.

Taka sytuacja niesie ze sobą pewne zagrożenia. Musimy pamiętać, że portal społecznościowy nie może stać się jedynym i głównym sposobem pozyskiwania klientów i generowania zysków. Zamiast tego, należy go zintegrować w ramach kompleksowej strategii marketingowej, aby wyzwolić jego pełen potencjał. Należy zadać pytanie co zrobić i jakie zastosować podejście, aby kontakty pozyskiwane tym kanałem zamieniały się w klientów?

Po pierwsze Lead Nurturing

Kontakty pozyskane za pomocą portali społecznościowych bardzo często wiedzą za mało o naszym produkcie lub usłudze. Przez co faktycznie nie są jeszcze gotowe do podjęcia decyzji zakupowych. Dobrym rozwiązaniem jest wdrożenie kompletnego progamu Lead Nurturingu. Dzięki poprawnej identyfikacji potencjalnych klientów oraz dostarczeniu im pożądanych treści w odpowiednim czasie możemy znacznie zwiększyć ilość potencjalnych klientów gotowych do podjęcia decyzji zakupowych. To co powinniśmy zrobić to:

  • zidentyfikować kluczowe zachowania kontaktów świadczące o ich zainteresowaniu;
  • stworzyć profil idealnego klienta;
  • wyodrębnić kontakty, które trafiły do nas przypadkiem;
  • dobrać najlepiej sprawdzające się treści;
  • wychwycić najważniejsze momenty w procesie konwersji;
  • zautomatyzować komunikację z konsumentami.

Zwiększymy skuteczność działów marketingu i sprzedaży, dzięki zoptymalizowaniu i zautomatyzowaniu procesu edukacji i rozpoznania potencjalnego klienta. W efekcie dział sprzedaży zyska czas na dokładniejsze zaopiekowanie się zainteresowanymi klientami a dział marketingu będzie mógł skupić się na doskonaleniu treści i procedury obsługi kontaktów.

Inbound Marketing to nie wszystko

Działania z zakresu Inbound są bardzo ważne, jednakże jeśli nie wesprzemy ich dodatkowymi płatnymi działaniami promocyjnymi, to najprawdopodobniej nie uda nam się przebić z naszymi treściami poza grupę znajomych naszych znajomych na portalu społecznościowym. Taka promocja pozwoli na wyjście do szerszej publiczności i zwiększenie zasięgu oddziaływania na portalu społecznościowym.

Monitoring i kontrola

Jeśli chcemy wiedzieć czy nasze działania są skuteczne i efektywne to musimy mieć możliwość zbadania, które i jak pozyskane kontakty stają się naszymi klientami. Używając narzędzi Marketing Automation możemy dokładnie sprawdzić skąd pochodzą kontakty, po jakim czasie stają się naszymi klientami i jakich akcji dokonują w trakcie procesu sprzedażowego. Na podstawie pełnego obrazu źródeł potencjalnych klientów będziemy wstanie określić efektywność i koszty generowania kontaktów z portali społecznościowych.

Podsumowując, najważniejszym jest potraktowanie Social Media jako jednej z ważniejszych składowych kompletnej strategii marketingowej Twojej firmy. Musimy pamiętać, że pozyskiwanie potencjalnych klientów za pomocą portali społecznościowych nigdy nie będzie w pełni darmowe. Wymaga ono również pewnego wysiłku pracowników i zaangażowania kapitału. Jednakże, jeśli prowadzone działania będą odpowiednio osadzone w całej strategii i wsparte odpowiednim narzędziem Marketing Automation, to można być spokojnym o słuszność poczynionych inwestycji.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]