Jak było na Kongresie Marketing Automation? Wnioski i zdjęcia

III Kongres Marketing Automation już za nami. Dziękujemy! Wasza obecność naładowała nas energią, a prelekecje i warsztaty stały się kopalnią nowych pomysłów. To był naprawdę intensywny dzień! Stadion Narodowy tętnił rozmowami, inspiracjami i chęcią działania.

Przed Wami kilka migawek z Kongresu. Tym, którzy spędzili z nami ten dzień, chcemy przypomnieć, jak było świetnie:)  Zaś ci z Was, którym nie udało się dotrzeć, niech zobaczą, jaka atmosfera panowała na Stadionie. Czekamy na Was za rok!

Przygotowaliśmy też dla Was zbiór wniosków z przedstawianych prelekcji. Podzieliliśmy je na 4 sekcje: innowacja, komunikacja, rewolucja mobilna i ecommerce.

Innowacja

  • Innowacja wydarza się właśnie wtedy, kiedy nowa firma, niezauważona przez innych, większych graczy, może zmienić zasady gry, najczęściej adresując swoje rozwiązanie do zaniedbanej przez większe podmioty grupy odbiorców. (Rafał Brzoska)
  • Polska nauka ma gigantyczny potencjał – nie tylko czysto poznawczy, ale i biznesowy. Warunkiem jest oferowanie produktu, który jest realnie potrzebny, wczesny kontakt z klientami, ciągłe ulepszanie prototypu oraz skupienie na innowacji – nie może być ona projektem pobocznym. (Paweł Przewięźlikowski)
  • Rewolucja przemysłowa była rewolucją producenta. Rewolucja informatyczna i medialna jest rewolucją klienta. To klient zmienił się najbardziej! Jednak czy nadążył za nim Twój dział marketingu? (Jacek Kotarbiński)
  • Przedsiębiorcy łatwo zastygają w mentalnym betonie – wymówkach typu „zawsze tak robiliśmy i było dobrze”. Jednak odmowa zmian oznacza cofanie się. (Jacek Kotarbiński)

 

Rafał Brzoska

Prelekcja Rafała Brzoski zgromadziła tłumy.

 

Komunikacja

  • Wyrzuć wszystkie podręczniki PR-u. PR jest pochodną relacji, które potrafisz nawiązywać z innymi, jest efektem umiejętności słuchania innych, zrozumienia ich potrzeb, a potem przekucia tej wiedzy w działanie. (ks. Jacek WIOSNA Stryczek)
  • Przykład? Jedną z rzeczy, których potrzebujemy najbardziej, jest WiFi. 75% osób twierdzi, że tydzień bez WiFi wpłynąłby na ich samopoczucie gorzej niż tydzień bez kawy. 61% klientów lokali gastronomicznych sprawdza dostępność WiFi. Tę potrzebę możemy przekuć w konkretne działanie biznesowe, jak się to stało w wypadku Social WiFi. (Artur Racicki)
  • Zmień perspektywę. Nie myśl o pozyskiwaniu jednej transakcji, ale o Customer Lifetime Value. To pojęcie znamy od 15 lat, ale wciąż jest rzadko wykorzystywane. Aby je aplikować, zintegruj dane z wielu źródeł (uwzględniając też feedback z działu obsługi klienta). Celem jest tu możliwość przewidywania: lepsze mechanizmy rekomendacyjne, dynamiczne kształtowanie ceny, zwiększanie lojalności. (Michal Kreczmar i Łukasz Dziekan)
  • Rekomendacje to potężne narzędzie sprzedażowe. W Netflixie 2/3 filmów jest oglądane dzięki rekomendacjom. Na Amazonie 34-36% zakupów jest z rekomendacji. Na Spotify 26% odtwarzanych utworów pochodzi z rekomendacji. (Michal Kreczmar i Łukasz Dziekan)
  • W B2B największym wyzwaniem są wyciekające leady. Problem na 2 źrodła: zbyt wczesne odpuszczanie komunikacji z leadmi przez marketing oraz sprzedawcy, którzy wybierają najgorętsze leady, rezygnując z tych, z którymi praca wymaga więcej czasu. Te leady przejdą do konkurencji! By temu zapobiec, stosuj Lead Nurturing oraz Lead Scoring. (Grzegorz Urban)
  • Bądź tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci. Monitoruj media społecznościowe i angażuj się w dyskusję. Przyda się tu nieco humoru i dystansu do siebie. Rozegrana ze znajomością klientów oraz specyfiki danego medium kampania może mieć ogromny zasięg i realnie zwiększać sprzedaż przy stosunkowo niskim budżecie. Przykład? Virgin Trains reaguje na Twitterze na informację Adama, który potrzebuje papieru toaletowego w pociągu z Euston do Glasgow. (Michał Sadowski)
  • Z miliardem użytkowników (to ponad 1/3 wszystkich użytkowników internetu) YouTube jest potężną platformą dla marketerów: o ile potrafisz zrozumieć specyfikę tego kanału. (Maciej Wróblewski)
Paweł Przewięźlikowski

Paweł Przewięźlikowski opowiada o tym, dlaczego nauka nie polega jedynie na dążeniu do prawdy, lecz powinna mieć też praktyczne konsekwencje: zmieniać świat, poprawiać jakość życia.

 

Rewolucja mobilna

 

  • W Polsce marketerzy wciąż stosunkowo niewielką część swoich budżetów (18%) przeznaczają na mobile. Dla porównania, w Wielk iej Brytanii ten odsetek wynosił w 2014 roku 40%. Przyswaja się tam model programatyczny, z tym, że staramy się budować coraz pełniejsze profile użytkowników mobilnych. 46% budżetów na reklamę w kanale mobile stanowi content marketing i reklama natywna. (Artur Banach)
  • Do 2019 r. aż 45% zakupów w ecommerce będzie dokonywanych na urządzeniach mobilnych (Rafał Brzoska)
  • W 2014 po raz pierwszym konsumpcja internetu przez urządzenia mobilne przekroczyła tradycyjne użytkowanie desktopowe. Jednak w reakcji marketerów na mobilną rewolucję widać paradoks. Podczas gdy 86% z nich dostrzega wagę kanału mobile, jedynie 13% realnie w niego inwestuje. Odbija się to na odczuciach użytkowników: 54% z nich skarży się, że mobilne strony www nie dostarczają oczekiwanej ilości informacji. Rośnie popularność aplikacji: aż 86% użytkowników deklaruje, że na urządzeniach mobilnych preferuje ten sposób przyswajania treści. (Grzegorz Błażewicz)
  • 36,4% użytkowników rezygnuje z otrzymywania powiadomień push, jeśli są one niedopasowane. Dla porównania, opt-out w email marketingu statystycznie wynosi 13,4%. W aplikacjach mamy możliwość budowania bliskiej więzi z odbiorcą oraz zwiększania jego zaangażowania, jednak warunkiem skuteczności jest perfekcyjna personalizacja i dopasowanie komunikatu do kontekstu. (Grzegorz Błażewicz)
Konrad Paulus, Grzegorz Błażewicz i ks. Jacek Stryczek

Ksiądz Jacek WIOSNA Stryczek podczas prelekcji opowiadał o biznesowo-egzystencjalnej taktyce „aktywnego stania”. Polega ona na zawieszeniu właściwego nam wszystkim narcyzmu i skupieniu się na tym, co ma do powiedzenia druga osoba. To radykalne nienarzucanie się przyjmuje formę otwarcia, gotowości do słuchania. Na zdjęciu ksiądz Stryczek stoi aktywnie z Grzegorzem Błażewiczem i Konradem Pawlusem.

E-commerce

  • Wzrasta ilość zakupów internetowych dokonywanych za granicą, czyli w innym kraju niż kraj, w którym przebywa zamawiający. Obecnie rynek dostaw trangranicznych wycenia się na 29 miliardów euro, a do 2018 r. ma osiągnąć 40 miliardów. Będzie to wymagało usprawnienia mechanizmów dostawy. Lider ecommerce, Amazon, testuje drony i uruchomił w Londynie usługę „dostawa tego samego dnia” (Rafał Brzoska)
  • Wykorzystaj wiedzę o kliencie! Zbierana za pomocą komunikacji bezpośredniej i analityki, pozwoli segmentować odbiorców, budować model CLV, testowanie opłacalności innych modelów (Audioteka testowała model subskrypcyjny), na bieżąco monitorować sprzedaż, skuteczność promocji, a także usuwanie nierentownych produktów z oferty. (Jarosław Trybuchowicz)
Artur Kurasiński

Mistrzowski wodzirej, Artur Kurasiński z Muse.

Podsumowanie

Najważniejszymi pojęciami, które pojawiały się podczas Kongresu, były:

  • CLV: zwracano uwagę na konieczność myślenia w perspektywie długotrwałych relacji z klientem, a nie pojedynczej transakcji.
  • Big Data Marketing: jeśli myślimy dziś o marketingu, to jedynie w perspektywie komunikatów idealnie, precyzyjnie spersonalizowanych i dopasowanych do kontekstu na podstawie zebranych danych. Najważniejszą umiejętnością marketera jest integracja danych z wielu źródeł.
  • Mobile: marketerzy muszą w końcu nadążyć za zmianami w zachowaniu użytkowników. Kluczowym wyzwaniem będzie znalezienie odpowiednich narzędzi do marketingu w kanale mobile, które pozwolą nam dostarczać klientom realną wartość.
  • Słuchanie: zaznaczaliście wielokrotnie, że biznes polega na rozpoznaniu potrzeby i zrozumieniu odbiorców: czego oczekują, w jaki sposób kupują, jakie mają nawyki.
Aleksander Skałka

Sekcja warsztatowa. Aleksander Skałka pokazuje krok po kroku, jak odnieść sukces z Marketing Automation.

Podzielcie się z nami wrażeniami! Co było dla Was najbardziej wartościowe i godne zapamiętania? Co Was zainspirowało?

A my dziękujemy raz jeszcze niesamowitym prelegentom i uczestnikom!

DSC_0901

Znajdź nas na Facebooku

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]