Tworząc kampanie marketingowe musimy pamiętać, że za statystykami kryją się ludzie tacy sami jak my. To bardzo ważna informacja, ponieważ podejmowane przez nich decyzje opierają się często o emocje, wspomnienia, doświadczenia niż chłodną kalkulację. Jeśli konsumenci polubią Twój marketing to automatycznie przełoży się na sympatię do Twojej marki. Natomiast Marketing Automation to technologia, która może Ci na to pozwolić.
Sama nazwa Marketing Automation raczej nie nawiązuje do emocji lecz kojarzy się bezpośrednio automatyką, robotyką i raczej przemysłowym podejściem. W rzeczywistości głównym zadaniem jest rozpoznanie potrzeb potencjalnych klientów na jak wcześniejszym etapie procesu sprzedażowego oraz zbudowanie indywidualnych relacji, dzięki dostarczaniu istotnych dla nich informacji. Przedstawiamy 6 najważniejszych możliwości w budowaniu relacji z systemami Marketing Automation.
1. Możliwość połączenia działań marketingowych z cyklem zakupowym
Marketing Automation jest silnie powiązany z procesem sprzedażowym. Oznacza to możliwość przekazywania potencjalnym klientom informacji niezbędnych na konkretnym etapie sprzedaży. Dzięki temu osoby na początkowym stadium dostaną wiadomości edukacyjne, osoby gotowe na dokonanie zakupu otrzymają informacje czysto sprzedażowe. Natomiast do tych, którzy już są naszymi klientami przekażemy treści wzmacniające relację i prowadzące do utrzymania klienta. Ile razy dostawaliśmy informacje zachęcające do zapoznania się z ofertą firmy, gdy byliśmy już od dawna jej klientem?
2. Możliwość lepszego segmentowania kontaktów
Marketing Automation monitoruje zachowanie kontaktów online. Oznacza to, że zbiera informacje o tym jakie treści zaangażowały konsumentów, skąd trafili na stronę WWW i co na niej robili. Poznajemy preferencje odbiorców w oparciu o ich rzeczywiste zachowanie. Dzięki temu możemy lepiej segmentować i dopasowywać kolejne wysyłki. Skoro konsumenci pokazują nam co lubią, to my możemy przekazać im to czego potrzebują.
3. Możliwość wysyłania wiadomości w odpowiednim momencie
Jednym z największych problemów kampanii e-Mail Marketingowych jest ich kiepskie dopasowanie pod względem czasu. Najczęściej wiadomości wysyłane są w określonych cyklach lub na podstawie bardzo prostych autoresponderów. Tymczasem systemy klasy Marketing Automation dopasowują moment wysłania do zachowania indywidualnego adresata dostarczając informacji potrzebnych w danym momencie. Odchodzimy od sztywnych harmonogramów wysyłek na rzecz indywidualnej komunikacji w czasie rzeczywistym z każdym naszym potencjalnym klientem.
4. Możliwość dynamicznego dopasowania przekazywanej treści
Korzystając z systemu Marketing Automation możemy dynamicznie dopasowywać każdy przekazywany komunikat do profilu indywidualnego odbiorcy. Każda wiadomość e-mail, landing page czy formularz kontaktowy automatycznie dopasowuje treść do osoby, która go widzi. Przekaz lepiej dopasowany jest skuteczniejszy.
5. Możliwość zintegrowania wszystkich kanałów komunikacji
W dzisiejszym bardzo cyfrowym świecie klienci stykają się z naszymi wiadomościami w wielu różnych kanałach komunikacji. To utrudnia spójną komunikację z konsumentami. Systemy Marketing Automation integrując wiele kanałów komunikacji umożliwiają prowadzenie konsekwentnej i wielokanałowej komunikacji. W każdym kanale prezentuje odbiorcy treść dopasowaną do jego profilu, czyli również do tego co widział wcześniej.
6. Możliwość wyeliminowania niepożądanego kontaktu
W obecnym modelu zakupowym klienci oczekują kontaktu z działem dopiero po upłynięciu 70% całego procesu sprzedażowego. Oznacza to, że należy bardzo dokładnie wybrać moment na kontakt bezpośredni z działem sprzedaży. Pozwalając klientom samodzielnie poznawać ofertę i dbając o to by klient otrzymał najważniejsze informacje, których potrzebuje daje mu pożądaną przez niego swobodę. Z drugiej strony system Marketing Automation wskaże nam moment, w którym potencjalny kontakt jest już gotowy na kontakt bezpośredni z naszej strony.
Wykorzystując Marketing Automation do zbudowania pozytywnej relacji z potencjalnymi klientami powinniśmy podążać według kilku prostych reguł. Starajmy się komunikować z klientem na temat informacji istotnych dla niego i jemu przydatnych. Unikajmy treści zbyt promocyjnych. Wykorzystując wiedzę o potrzebach naszych konsumentów możemy w łatwy sposób stać się partnerem potencjalnego klienta w procesie sprzedażowym i ułatwić dotarcie do decyzji zakupowej.
Sprawdź wymienione możliwości systemów Marketing Automation
Zobacz wersję demo: TUTAJ
lub
Skorzystaj z 30-dniowego okresu próbnego za darmo w SALESmanago Marketing Automation: TUTAJ