Jak budować pozytywne relacje z konsumentami?

Tworząc kampanie marketingowe musimy pamiętać, że za statystykami kryją się ludzie tacy sami jak my. To bardzo ważna informacja, ponieważ podejmowane przez nich decyzje opierają się często o emocje, wspomnienia, doświadczenia niż chłodną kalkulację. Jeśli konsumenci polubią Twój marketing to automatycznie przełoży się na sympatię do Twojej marki. Natomiast Marketing Automation to technologia, która może Ci na to pozwolić.

Sama nazwa Marketing Automation raczej nie nawiązuje do emocji lecz kojarzy się bezpośrednio automatyką, robotyką i raczej przemysłowym podejściem. W rzeczywistości głównym zadaniem jest rozpoznanie potrzeb potencjalnych klientów na jak wcześniejszym etapie procesu sprzedażowego oraz zbudowanie indywidualnych relacji, dzięki dostarczaniu istotnych dla nich informacji. Przedstawiamy 6 najważniejszych możliwości w budowaniu relacji z systemami Marketing Automation.

1. Możliwość połączenia działań marketingowych z cyklem zakupowym

Marketing Automation jest silnie powiązany z procesem sprzedażowym. Oznacza to możliwość przekazywania potencjalnym klientom informacji niezbędnych na konkretnym etapie sprzedaży. Dzięki temu osoby na początkowym stadium dostaną wiadomości edukacyjne, osoby gotowe na dokonanie zakupu otrzymają informacje czysto sprzedażowe. Natomiast do tych, którzy już są naszymi klientami przekażemy treści wzmacniające relację i prowadzące do utrzymania klienta. Ile razy dostawaliśmy informacje zachęcające do zapoznania się z ofertą firmy, gdy byliśmy już od dawna jej klientem?

2. Możliwość lepszego segmentowania kontaktów

Marketing Automation monitoruje zachowanie kontaktów online. Oznacza to, że zbiera informacje o tym jakie treści zaangażowały konsumentów, skąd trafili na stronę WWW i co na niej robili. Poznajemy preferencje odbiorców w oparciu o ich rzeczywiste zachowanie. Dzięki temu możemy lepiej segmentować i dopasowywać kolejne wysyłki. Skoro konsumenci pokazują nam co lubią, to my możemy przekazać im to czego potrzebują.

3. Możliwość wysyłania wiadomości w odpowiednim momencie

Jednym z największych problemów kampanii e-Mail Marketingowych jest ich kiepskie dopasowanie pod względem czasu. Najczęściej wiadomości wysyłane są w określonych cyklach lub na podstawie bardzo prostych autoresponderów. Tymczasem systemy klasy Marketing Automation dopasowują moment wysłania do zachowania indywidualnego adresata dostarczając informacji potrzebnych w danym momencie. Odchodzimy od sztywnych harmonogramów wysyłek na rzecz indywidualnej komunikacji w czasie rzeczywistym z każdym naszym potencjalnym klientem.

4. Możliwość dynamicznego dopasowania przekazywanej treści

Korzystając z systemu Marketing Automation możemy dynamicznie dopasowywać każdy przekazywany komunikat do profilu indywidualnego odbiorcy. Każda wiadomość e-mail, landing page czy formularz kontaktowy automatycznie dopasowuje treść do osoby, która go widzi. Przekaz lepiej dopasowany jest skuteczniejszy.

5. Możliwość zintegrowania wszystkich kanałów komunikacji

W dzisiejszym bardzo cyfrowym świecie klienci stykają się z naszymi wiadomościami w wielu różnych kanałach komunikacji. To utrudnia spójną komunikację z konsumentami. Systemy Marketing Automation integrując wiele kanałów komunikacji umożliwiają prowadzenie konsekwentnej i wielokanałowej komunikacji. W każdym kanale prezentuje odbiorcy treść dopasowaną do jego profilu, czyli również do tego co widział wcześniej.

6. Możliwość wyeliminowania niepożądanego kontaktu

W obecnym modelu zakupowym klienci oczekują kontaktu z działem dopiero po upłynięciu 70% całego procesu sprzedażowego. Oznacza to, że należy bardzo dokładnie wybrać moment na kontakt bezpośredni z działem sprzedaży. Pozwalając klientom samodzielnie poznawać ofertę i dbając o to by klient otrzymał najważniejsze informacje, których potrzebuje daje mu pożądaną przez niego swobodę. Z drugiej strony system Marketing Automation wskaże nam moment, w którym potencjalny kontakt jest już gotowy na kontakt bezpośredni z naszej strony.

Wykorzystując Marketing Automation do zbudowania pozytywnej relacji z potencjalnymi klientami powinniśmy podążać według kilku prostych reguł. Starajmy się komunikować z klientem na temat informacji istotnych dla niego i jemu przydatnych. Unikajmy treści zbyt promocyjnych. Wykorzystując wiedzę o potrzebach naszych konsumentów możemy w łatwy sposób stać się partnerem potencjalnego klienta w procesie sprzedażowym i ułatwić dotarcie do decyzji zakupowej.

Sprawdź wymienione możliwości systemów Marketing Automation

Zobacz wersję demo: TUTAJ

lub

Skorzystaj z 30-dniowego okresu próbnego za darmo w SALESmanago Marketing Automation: TUTAJ

Zapisz się na newsletter

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]