Marketing Automation z RTB pozwala wyświetlać personalizowane treści do zidentyfikowanych osób w sieci reklamowej.

Modern business concept

Wszyscy znamy remarketing w sieci Google i remarketing w sieciach RTB. Dzięki nim anonimowe osoby otrzymują w sieci reklamowej reklamy produktów i usług, które oglądali na stronie internetowej. Dzięki integracji systemu marketing automation z siecią RTB możemy wyświetlać personalizowane treści w sieci reklamowej do zidentyfikowanych osób z bazy kontaktów klienta. Dzięki temu dostajemy ogromną bazę nowych możliwości wykorzystania RTB – m.in. dzięki możliwości wykorzystaniu danych transakcyjnych.

Wyobrażasz sobie, że w reklamie RTB wyświetlasz imię klienta lub dowolną informację jaką o nim masz? Nadchodzi era PERSONALIZED ADVERTISING (Personalizowana Reklama)

 

Lub inaczej: wyobrażasz sobie, że konkretnej osobie ze swojej bazy wyświetlasz na portalu Gazeta.pl informację o niezapłaconych fakturach? Ten brutalny przykład ilustruje na czym polega podstawowa możliwość integracji Marketing Automation z RTB.

Poznaj nowe możliwości dostarczania spersonalizowanych i dopasowanych treści w sieci RTB z wykorzystaniem:


– danych behawioralnych

– danych transakcyjnych

Zastosowań dla tej integracji jest wiele. Wszystko co robimy opiera się personalizacji i dopasowaniu każdego przekazu marketingowego i sprzedażowego do preferencji indywidualnego odbiorcy. Poniżej kilka pomysłów na wykorzystanie integracji.

1. Wyświetlanie rekomendacji produktów na podstawie danych transakcyjnych

Mamy w bazie klienta, który kupił wszystkie książki Umberto Eco. W przypadku kiedy pojawi się nowa książka Umberto Eco, możesz takiemu klientowi wyświetlić reklamę tej książki – bez konieczności odwiedzenia przez tego klienta strony z tym produktem w Twoim sklepie (jak to działa w klasycznym modelu remarketingu RTB)

2. Wyświetlanie produktów już zarekomendowanych w wiadomości e-mail

Możemy wyświetlać w sieci RTB te same produkty, które klientowi zarekomendowaliśmy w formie wiadomości e-mail. Na przykład klient odwiedził stronę WWW biura podróży i przeglądał wycieczki do Grecji. 6 godzin po jego wizycie otrzymał automatycznie wygenerowany i dopasowany dla niego mail, który zawierał kilka wycieczek najlepiej pasujących do jego profilu i historii zakupów. Następnie te same wycieczki są mu wyświetlane w sieci RTB. Klient otrzymuje od firmy jedną czytelną i spójną ofertę bazującą na jego profilu behawioralnym i historii zakupów.

3. Wyświetlanie produktów dopasowanych do ostatniego zakupu

W reakcji na zakup (zdarzenie w SALESmanago) możemy wyświetlić w formie reklamy produkty uzupełniające dokonany zakup lub z nim w jakikolwiek sposób związane. Na przykład jeśli ktoś kupił aparat fotograficzny, to możemy automatycznie wyświetlać mu oferty na akcesoria i materiały eksploatacyjne.

4. Pokazywanie produktów zużywających się zanim się wyczerpią

Często kupione produkty wymagają materiałów eksploatacyjnych albo poprostu zużywają się po określonym czasie. Możemy reklamować klientowi produkt, który się właśnie lub niebawem skończy. Najprostszym przykładem może być toner do drukarki, który praktycznie zawsze kupujemy w stałych odstępach czasu.

5. Pokazywanie produktów w raz z cyklem życia klienta

W styczniu 2014 klient zakupił ubranka dla dziecka w wieku 0-3 miesiące. W styczniu 2015 to dziecko dla którego kupił ubranka będzie prawdopodobnie w wieku 12-15 miesięcy. Wtedy klient może otrzymać automatycznie w sieci reklamowej produkty dopasowane do wieku dziecka.

6. Przypomnienie o kończącej się umowie

Pozyskanie klienta to trudny proces. Dlatego warto zrobić wszystko, aby raz pozyskanego utrzymać jak najdłużej. Możemy automatycznie wyświetlać ofertę przedłużenia umowy tylko klientom, którzy mogą lub powinni z takiego przedłużenia skorzystać.

7. Automatyczne wyłączanie kampanii dla osób, które dokonały zakupu

Po co płacić i wyświetlać reklamy osobom, które właśnie kupiły reklamowany produkt lub dokonały konwersji wynikającej z reklamy, np. rejestracja konta testowego. Połączenie Marketing Automation z RTB, to nie tylko automatyczne uruchamianie reklam, ale także możliwość wyłączania reklam dla konkretnych osób. Na przykład, jeśli reklamujemy samochód w sieci RTB, to nie ma sensu robić tego dla osoby, która właśnie od nas taki samochód kupiła.

8. Integracja z system lojalnościowym: wyświetlanie ilości punktów koniecznych do zebrania, aby otrzymać nagrodę

Większość operatorów programów lojalnościowych ma problem z niewykorzystanymi punktami – dzięki naszemu rozwiązaniu można poprawić redempcję niewykorzystanych punktów zachęcając do skorzystania z nagrody.

9. Wyświetlenie kuponu rabatowego dla konkretnej osoby, która zrealizowała zakupy na określoną kwotę

Jeśli chcemy nagrodzić osobę za dokonanie zakupu i sciągnąć ją ponownie na stronę – możemy wyświetlić konkretnej osobie taki kod rabatowy w dowolnym miejscu w sieci reklamowej.

10. Support klienta: nieaktywny klient lub klient niewykorzystujący systemu

Automatyczna reklama zachęcająca do skorzystania z supportu. Brak logowania klienta do systemu – wyświetlanie na sieci przypomnienia o tym jakie informacje czekają w systemie.

11. Dopasowane reklamy online na podstawie zakupu w sklepie fizycznym

Automatyczna reklama oferująca produkty pasujące do dokonanego zakupu w sklepie stacjonarnym. Klient kupił w naszym sklepie narty – wyświetlamy mu reklamy sprzętu narciarskiego.

12. Przypomnienie o porzuconym koszyku w sklepie internetowym

Dodatkowa możliwość budująca szansę na to, że klient skonwertuje porzucony koszyk

13. Lead Nurturing z wykorzystaniem RTB

Dotychczas Lead Nurturing kojarzony jest głównie z kampaniami edukacyjnymi z wykorzystaniem e-maila. Dzięki integracji z RTB jesteśmy w stanie serwować personalizowane reklamy dopasowane do tego na jakim etapie sprzedażowym znajduje się klient.

Czego potrzeba polskim przedsiębiorcom do skutecznego działania online?

Sytuacja idealna dla polskiego przedsiębiorcy to możliwość wyświetlania każdemu potencjalnemu klientowi reklamy dopasowanej indywidualnie dla niego oraz połączenie tego co klient zobaczy w reklamie, z tym co otrzyma w mailu, wiadomości SMS lub na stronie WWW firmy. Do tego potrzebna jest możliwość identyfikowania i monitorowania każdego użytkownika strony WWW, tak abyśmy wiedzieli kim on jest i co go interesuje. Jest to jedna z głównych funkcjonalności systemów klasy Marketing Automation, na podstawie takich informacji budowany jest profil behawioralny każdego zidentyfikowanego użytkownika, który powstaje na bazie Digital Body Language.

Wszystkie informacje, które zbierzemy o każdym z klientów stają się bazą do prowadzenia indywidualnie dopasowanej komunikacji, w każdym z obsługiwanych kanałów komunikacji. Mówimy tutaj o:

  • E-Mail Marketing i Newslettery (dynamiczne dopasowane oferty produktowe);
  • Dynamiczna personalizowana treść na stronie WWW (formularze kontaktowe i treści);
  • Kanał mobilny (SMS, VMS, Aplikacje Mobilne);
  • Remarketing Adwords, Facebook, RTB;
  • Powiadomienia i alerty dla działów sprzedaży i Call Center.

Podsumowując, dzięki nowej integracji zyskaliśmy nowy kanał dostarczania dopasowanych dynamicznie i spersonalizowanych treści, który jest bardzo ciekawą alternatywą dla wiadomości e-mail. Firmy nareszcie mogą prowadzić klienta od zainteresowania do zakupu kierując do niego zunifikowaną ofertę w wielu różnych kanałach komunikacji.

W temacie automatyzacji marketingu i sprzedaży oraz wykorzystania SALESmanago, do dyspozycji pozostaje Marek Broda, marek.broda@salesmanago.pl, +48 531-760-326

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.