Inbound Marketing bez wsparcia go kampaniami mailowymi ma ograniczoną skuteczność

Rok 2013 jest często przedstawiany przez marketingowców jako rok Inbound Marketingu. Argumentem ma być brak możliwości dostosowania kampanii mailingowych czy reklam do konkretnego użytkownika. W efekcie mają rosnąć koszty, większość wiadomości ma wpadać w SPAM, a firma zyskiwać negatywny wizerunek nachalnego spamera. Jakkolwiek w przypadku klasycznych kampanii reklamowych czy mailingowych zarzuty te mają wiele wspólnego z prawdą, wątpliwość budzi teza, że remedium na te problemy jest właśnie Inbound Marketing.


 

Trudność z przebiciem się z komunikacją marketingową do klientów skłoniła specjalistów od marketingu do rozważenia innych dróg dotarcia do potencjalnych klientów.

Marketingowcy doszli do słusznego skądinąd wniosku logicznego, że skoro główną przyczyną niepowodzenia kampanii mailigowych jest trudność z trafieniem z treścią w potrzeby odbiorcy, należy przygotować treści dotyczące wszystkiego, wypromować je i poczekać, aż odbiorca sam wybierze spośród nich tą, która mu odpowiada. W powstałym w efekcie zestawie działań , nazwanym Inbound Marketing, zawarto tworzenie treści, czyli Content Marketing i narzędzia jej promowania, takie jak np. pozycjonowanie.

Inbound Marketing ma charakteryzować się znacznym obniżeniem kosztów, długofalowością oddziaływania ( raz napisane teksty są czytane po wielu miesiącach od ich stworzenia), wreszcie poprawą wizerunku firmy.

Problem jednak w tym, że poczynione założenia były w dużej mierze błędne. Outbound Marketing nie może być ignorowany z dwóch głównych powodów.

 

Nieprawdą jest, że nie da się dostosować kampanii mailingowych do konkretnego odbiorcy

 

Systemu automatyzujące marketing, a nawet w pewnym niewielkim stopniu również systemy do E-mail Marketingu czy CRM-y są w stanie segmentować klientów i wysyłać do nich różne wiadomości. Szczytowym osiągnięciem w tym zakresie są właśnie systemy Marketing Automation, potrafiące tworzyć bardzo personalne wiadomości, opierające się na rzeczywistych zainteresowaniach leadu, wykorzystujące wszystkie informacje o nim, również te z poprzednich kampanii mailingowych czy z systemu CRM . Dzięki temu nie musimy czekać, aż lead wybierze interesujące go treści – sami mu je dostarczamy.

Inbound jest oparty na pozycjonowaniu- zmiany algorytmów mogą zaprzepaścić cały zamysł marketigowców

 

Kolejną błędną tezą stawianą przez wyznawców ( bo  powoli można już mówić właśnie o wyznawcach)  Inbound Marketingu jest ta, że SEO i social media są lepszymi sposobami generowania leadów od kampanii Outbound Marketingu. Oczywiście, nie można pominąć pozycjonowania, firma bez obecności na facebooku dla dzisiejszych internautów nie istnieje w ogóle, ale oparcie się tylko na tych kanałach jest bardzo ryzykowne – zmiana algorytmu Google wyrzucająca naszą stronę z pierwszej dziesiątki może doprowadzić nas do punktu, w którym brakuje nam leadów. Wystarczy drobny kryzys na facebooku ( każda firma ma niezadowolonych klientów, a wiadomo, że tacy właśnie klienci są bardzo skłonni do dzielenia się swoim niezadowoleniem) i tracimy jedyne źródło leadów. Nawet najlepsze treści na blogu na niewiele się zdadzą gdy nikt ich nie przeczyta.

Dlatego nawet najlepsze z firm stosujących Inbound Marketing wspierają go działaniami outboundowymi, takimi jak mailingi czy reklamy PPC.

 

Inbound ma wiele zalet, ale bez wsparcia ze strony Outbound Marketingu ( szczególnie opartego na automatyzacji marketingu) jego możliwości pozostają w dużej mierze niewykorzystane. Dopiero kombinacja wartościowego contentu, obecności w social media i wyszukiwarkach oraz Outbound Marketingu może doprowadzić do synergii zwiększającej zyski przedsiębiorstwa.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]