Firmy z Marketing Automation generują średnio 61% więcej leadów

Wdrożenie i stosowanie Marketing Automation przekłada się na wzrost wszystkich kluczowych parametrów. Większa ilość kontaktów w firmie, to również więcej kontaktów przekazanych do działu sprzedaży i w efekcie większy przychód. Dodatkowo z systemami Marketing Automation firmy zyskują na większej konwersji sprzedażowej, średnio o 40%. Właśnie dlatego w 77% przypadków największym profitem wdrożenia był wzrost dochodów firmy.

Analizując raport firmy Lenskold Group można odpowiedzieć na ważne pytanie: Jak wdrożenie Marketing Automation wpływa na wyniki osiągane przez firmę? Jednym z efektów jest zmiana  roli marketingu i marketingowców w działaniu firmy, wraz z wdrożeniem zaczynają oni być aktywnymi i ważnymi uczestnikami procesu sprzedażowego. Wpływają oni na wzrost dochodu w firmie. Możliwość monitorowania i identyfikowania zachowania kontaktów sprawia, że mogą oni przekazywać do działu sprzedaży kontakty gotowe do zakupu już na bardzo wczesnym etapie. Z drugiej strony około 80% świeżo pozyskanych kontaktów nie jest gotowych na kontakt z działem sprzedaży. Grupą tą, również zaczyna opiekować się marketing poprzez procesy Lead Nurturing.

Programy Lead Nurturing pozwalają zwiększać wielkość sprzedaży poprzez stopniową edukację kontaktów i przygotowanie ich do kontaktu z działem handlowym. Natomiast samo przekazanie następuję dopiero gdy potencjalny klient jest wystarczająco przygotowany. Dzięki temu dział sprzedaży rozmawia z klientami gotowymi do podjęcia decyzji zakupowej. Średnia konwersja sprzedażowa na kontaktach przekazanych do działu sprzedaży z programu Lead Nurturing wynosi 27%.

Głównie dlatego działy marketingu w firmach wykorzystujących Marketing Automation stanowiły w badaniu Lenskold Group 68% grupy wysoko skutecznych i wydajnych.  W firmach tych osiągano, dzięki wdrożeniu następujące wyniki:

wzrost liczby wygenerowanych leadów o 61%;

• wzrost jakości leadów przekazywanych do działu sprzedaży o 60%;

• wzrost liczby leadów zaakceptowanych przez dział sprzedaży o 48%;

• wzrost konwersji sprzedażowej o 40%.

Tak dobre wyniki osiągane są dzięki funkcjonalnością charakterystycznym dla systemów klasy Marketing Automation. Możemy wskazać 5 kluczowych.

1. Wspólna baza danych marketingowo-sprzedażowych

Marketing Automation to wspólne środowisko pracy dla działów marketingu i sprzedaży. W systemie zbierane i przechowywane mogą być dane marketingowo-sprzedażowe dotyczące większości realizowanych działań i ich efektu. System zbiera dane dotyczące klientów z wielu źródeł takich jak: CRM, ERP, zachowanie kontaktów online, reakcja na otrzymywane wiadomości, portale społecznościowe, etc. Skompletowanie danych w jednym miejscu ułatwia do nich dostęp i umożliwia dokładną segmentację klientów i targetowanie wysyłek. Sam wzrost dostępności danych o 10% skutkuje wzrostem przychodów średnio o 14%. System Marketing Automation można porównać do rejestratora gromadzącego wszelkie dane dotyczące klientów i interakcji z nimi, w całym ich cyklu życia.

2. Monitoring i identyfikacja zachowania kontaktów na stronie WWW

Połączenie modułu e-Mail Marketingowego z technologią rozpoznawania i monitorowania zachowania kontaktów pozwala gromadzić unikalną wiedzę o zachowaniu poszczególnych osób. Informację tę mogą posłużyć do lepszego zrozumienia potrzeb poszczególnych klientów. Dzięki temu jesteśmy wstanie „rozmawiać” z klientami o kwestiach dla nich istotnych oraz w momencie, w którym poszukują tej komunikacji.

3. Monitoring wielu kanałów komunikacji z konsumentami

Możliwość monitorowania kilku kanałów komunikacji z konsumentem w jednym narzędziu pozwala dokładnie sprawdzić jakie informacje dany odbiorca już otrzymał, którym kanałem i jak na nie zareagował. Mając pełen obraz sytuacji możemy skutecznie dobierać najlepsze sposoby oraz treści do komunikacji z klientem, dzięki czemu dużo dokładniej odpowiadamy na jego zainteresowanie. Z drugiej strony dostajemy zestaw przydatnych informacji o potencjalnym kliencie. W momencie kontaktu bezpośredniego dokładnie wiemy co go najbardziej interesuję i jak powinniśmy zacząć rozmowę.

4. Automatyzacja działań marketingowo-sprzedażowych

Możliwość automatyzacji to oczywista funkcjonalność systemów Marketing Automation. Dostępny w systemie zestaw narzędzi automatyzujących pozwala realizować szereg różnorodnych działań. Czynności, które mogą zostać zautomatyzowane można wymienić w kilku grupach:

• Segmentacja klientów;

• Komunikacja marketingowa i sprzedażowa;

• Automatyczna reakcja na zachowanie klientów;

• Lead Nurturing;

Zarządanie sprzedażą.

Podstawowe automatyzacje dla handlu detalicznego znajdą Państwo tutaj.

5. Rozbudowana analityka

Marketing od wielu lat potrzebuje metody mierzenia skuteczności prowadzonych działań i przedstawienia ich wpływu na generowany w firmie przychód. Łącząc każdy kontakt z działaniami, które pozwoliły go pozyskać i doprowadzić do zakupu, możemy dokładnie zmierzyć ich efektywność. Z jednej strony wiemy co i jakie efekty przynosi. Z drugiej strony zyskujemy wiedzę, która pozwala nam zrozumieć co działa dobrze, co nie lub co możemy jeszcze poprawić.

Subskrybuj treści z tego bloga. Zapisz się na newsletter!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]