Engagement Index pozwala określić poziom zaangażowania klienta na wszystkich etapach cyklu życia klienta.

SALESmanago Marketing Automation zostało wzbogacone o zupełnie nową i unikatową funkcjonalność. Specjalnie zaprojektowany wskaźnik pozwala dokładnie monitorować zaangażowanie indywidualnego klienta od momentu pozyskania nowego kontaktu, poprzez sprzedaż, utrzymanie, aż po fazę wyjścia. Nowa możliwość została połączoną z dostępnymi modułami systemu, dzięki czemu stała się dodatkowym źródłem informacji wzbogacających działania marketingowo-sprzedażowe.

Jak dokładnie możemy zdefiniować Engagement Index?

Engagement Index to unikalny wskaźnik opracowany przez SALESmanago, który określa poziom zaangażowania klienta na wszystkich etapach cyklu życia klienta (Customer Lifecycle), czyli na etapie pielęgnacji potencjalnego klienta (Lead Nurturing), sprzedaży, retencji i wyjścia. Wskaźnik wyliczany jest na podstawie szczegółowej analizy zachowania klienta na stronie WWW, Social Media oraz interakcji klienta z wysyłanymi e-Mailami oraz kampaniami marketingowymi. Wskaźnik pozwala adresować szereg podstawowych problemów marketingowo sprzedażowych takich jak dotarcie do najbardziej wartościowych potencjalnych klientów na etapie sprzedaży jak również dotarcie do klientów „zagrożonych”, którzy przestają być aktywnymi klientami.

Opracowany wskaźnik składa się z kilku podstawowych części. Całość stanowią dwie połowy. Lewa odpowiada za poziom zaangażowania klienta przed podpisaniem umowy, dokonaniem transakcji etc. Druga natomiast określa jego zaangażowanie na etapie utrzymania klienta lub fazy wyjścia. Dokładniejszy podział dotyczy ćwiartek wskaźnika. Występują po kolei:

  • faza pielęgnacji;
  • faza sprzedaży;
  • retencja;
  • faza wyjścia.

System po umieszczeniu klienta na jednej z połówek. Mierzy jego zaangażowanie rozumiane jako aktywność w kilku obszarach, min. odbierane wiadomości e-mail czy zachowanie na stronie www i następnie w oparciu o ocenę punktową (scoring) przypisuje do odpowiedniej fazy.

Faza pielęgnacji – początkowy etap kontaktu z potencjalnym klientem. Na tym etapie klienci najczęściej poddawani są kampaniom Lead Nurturing, dzięki czemu łatwiej jest im poznać ofertę firmy. Z jednej strony klienci na własną rękę poznają naszą ofertę, z drugiej strony my dbamy, poprzez szereg automatycznych akcji, o to by możliwie maksymalnie ułatwić im ten proces.

Faza sprzedaży – przynależność do tego etapu świadczy o gotowości potencjalnego klienta do podjęcia decyzji sprzedażowej. Na tym etapie procesu marketingowo-sprzedażowego wskazany jest kontakt z działem sprzedaży i dokładne ofertowanie klienta w zgodzie z jego potrzebami i zainteresowaniami.

Retencja – zależnie od branży i oferowanego produktu utrzymanie klienta będzie oznaczało coś innego. Dla firm oferujących oprogramowanie w SaaS, klient utrzymany to klient płacący regularnie abonament, a dla sklepów e-Commerce to klient, który dokonuje cyklicznych zakupów. W każdym bądź razie zawsze warto sprawdzać i wiedzieć czy pozyskani i doprowadzeni do zakupu klienci są cały czas z nami.

Faza wyjścia – tutaj znajdą się klienci, których zaangażowanie zaczęło spadać i jeśli nie zareagujemy na tą zmianę mogą od nas odejść. Dlatego, tak ważnym jest monitorowanie zaangażowania klientów i możliwość automatycznej i niezwłocznej reakcji na jego zmiany. Pozyskanie każdego klienta wiąże się z poniesieniem kosztów, więc skorzystanie z automatycznych akcji pozwalających utrzymać zaangażowanie klienta pozwala nam uniknąć dodatkowych kosztów.

Niezależnie od etapu procesu marketingowo-sprzedażowego otrzymujemy rozwinięte analitycznie narzędzie pozwalające dokładnie określić stopień zaangażowania kontaktu. Możemy zadbać o każdy pozyskany przez firmę kontakt i z większą skutecznością doprowadzić go do decyzji zakupowej, a następnie utrzymać.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]