Spragniony świeżych statystyk dotyczących email marketingu? Badania wskazują, że pojawienie się nowych kanałów komunikacji nie osłabia jego skuteczności. Wciąż potężniejszy sprzedażowo niż social media czy aplikacje, email marketing powinien pozostać na honorowym miejscu w Twoim marketingowym arsenale. Nawet millenialsi, którym emaile mogłyby się wydawać nieco archaiczne, kochają tę formę komunikacji.
10 Przykazań Email Marketingu. Pobierz darmowego ebooka
Ogólne dane nt. email marketingu w 2016
- ROI dla email marketingu wynosi 3800%. Oznacza to, że na każdego wydanego nań dolara przynoszą 38 dolarów zwrotu z inwestycji (Campaign Monitor). Według Direct Marketing Association ten wskaźnik jest jeszcze wyższy i wynosi 4300%.
- Email jest 40 razy skuteczniejszy w pozyskiwaniu nowych klientów niż Facebook i Twitter razem wzięte (Entrepreneur)
- Emaile zawierające co najmniej 3 przyciski social media generują o 55% wyższe CTR w porównaniu z wiadomościami, które nie zawierają odwołań do mediów społecznościowych. Co ciekawe, jedynie połowa marketerów zamieszcza w wiadomościach przyciski social media (Econsultancy)
- Marketerzy przeznaczają ok. 15% swoich budżetów na email marketing.
- W 2015 wysyłaliśmy ponad 205 miliardów emaili dziennie. Ta liczba będzie wzrastać o ok. 3% rocznie, aż przekroczy 246 miliarów pod koniec 2019 (Radicati Group)
- Skrzynka odbiorcza przeciętnego użytkownika składa się w 50% z newsletterów, a w 20% – z powiadomień z mediów społecznościowych i for (MS Office)
- Tak drobna zmiana jak dodanie imienia odbiorcy w temacie zwiększa OR aż o 42% (Experian). Mimo to zaledwie 35% marketerów stosuje ten zabieg.
Higiena bazy danych
- 25% kontaktów w Twojej bazie dezaktualizuje się każdego roku (Email Uplers)
- Jak zwiększyć Twoją listę? Aaron Beashel radzi: „ludzie słuchają rekomendacji z zaufanych źródeł, takich jak rodzina, znajomi, eksperci”. Dlatego dostarczaj dowód społeczny jako argument na rzecz zapisu do newslettera.
- 50% marketerów twierdzi, że jakość danych, na których pracują, obniża skuteczność ich działań.
- 42% Amerykanów sprawdza pocztę w ubikacji. W sumie spędzamy aż 6 godzin dziennie (!) sprawdzając nasze maile (TechCrunch)
Tworzenie idealnej wiadomości
- 64% ludzi otwiera wiadomość z uwagi na jej temat (Salesforce) – poświęć na niego więcej czasu i przygotuj kilka wariantów.
- Idealne CTA składa się z 2-5 słów
- Segmentuj Twoich klientów. Emaile do segmentu działają lepiej: wykazują o 14,47% wyższe OR i o 89% wyższe CTR w porównaniu do wiadomości wysyłanych masowo (MailChimp)
- Najważniejsze aspekty email marketingu to według marketerów: treść i design (79%), zarządzanie kampanią (74%) i zarządzanie kontaktami (74%) (Business2Community)
Emaile mobilne
- Mobile Open Rate (współczynnik otwarć na urządzeniach mobilnych) wyniósł w 2015r. 53%. Nigdy nie był tak wysoki (Email Monday)
- Wiadomości w B2C są nieznacznie częściej (o 1%) otwierane na urządzeniach mobilnych (ClickZ)
- 20% zysków z email marketingu pochodzi z kanału mobile. Ten wskaźnik wzrasta o 1/3 w skali roku (ClickZ)
- 75% z 900 milionów użytkowników Gmaila korzysta z poczty mobilnie (TechCrunch)
Emaile dynamiczne
- Zaledwie 20% marketerów korzysta z wiadomości dynamicznych opartych o zachowanie indywidualnego użytkownika (Econsultancy)
- 78% CMO wierzy, że spersonalizowane treści są przyszłością marketingu (infografika)
- Spersonalizowane emaile zwiększają CTR o 400%, zaś konwersję o 300% (case study)
- Według Experian, wiadomości transakcyjne generują 2-5 razy większy zysk per email w porównaniu z wiadomościami tradycyjnymi.
- 67% koszyków zakupowych w ecommerce jest porzucane (KISSmetrics). Odpowiedz na ten problem wysyłając wiadomości z zawartością porzuconych koszyków
- 74% użytkowników spodziewa się wiadomości powitalnej po zapisie na newsletter (Blake Miller)
- Wiadomości powitalne wykazują OR wyższe o 86% i CTR wyższe o 196% (Social Mouths)
Technologie
- Zysk z Marketing Automation w firmach B2B wzrósł o 60% do 1,2 miliarda dolarów w 2014r., (KM)
- Technologia email marketingu jest wykorzystywana przez 82% firm B2B i B2C (Ascend2)