Email Marketing: fakty i statystyki, które musisz znać w 2016

Business man with email envelopes on blue technology background

Spragniony świeżych statystyk dotyczących email marketingu? Badania wskazują, że pojawienie się nowych kanałów komunikacji nie osłabia jego skuteczności. Wciąż potężniejszy sprzedażowo niż social media czy aplikacje, email marketing powinien pozostać na honorowym miejscu w Twoim marketingowym arsenale. Nawet millenialsi, którym emaile mogłyby się wydawać nieco archaiczne, kochają tę formę komunikacji.


10 Przykazań Email Marketingu. Pobierz darmowego ebooka


Ogólne dane nt. email marketingu w 2016

  • ROI dla email marketingu wynosi 3800%. Oznacza to, że na każdego wydanego nań dolara przynoszą 38 dolarów zwrotu z inwestycji (Campaign Monitor). Według Direct Marketing Association ten wskaźnik jest jeszcze wyższy i wynosi 4300%.
  • Email jest 40 razy skuteczniejszy w pozyskiwaniu nowych klientów niż Facebook i Twitter razem wzięte (Entrepreneur)
  • Emaile zawierające co najmniej 3 przyciski social media generują o 55% wyższe CTR w porównaniu z wiadomościami, które nie zawierają odwołań do mediów społecznościowych. Co ciekawe, jedynie połowa marketerów zamieszcza w wiadomościach przyciski social media (Econsultancy)
  • Marketerzy przeznaczają ok. 15% swoich budżetów na email marketing.
  • W 2015 wysyłaliśmy ponad 205 miliardów emaili dziennie. Ta liczba będzie wzrastać o ok. 3% rocznie, aż przekroczy 246 miliarów pod koniec 2019 (Radicati Group)
  • Skrzynka odbiorcza przeciętnego użytkownika składa się w 50% z newsletterów, a w 20% – z powiadomień z mediów społecznościowych i for (MS Office)
  • Tak drobna zmiana jak dodanie imienia odbiorcy w temacie zwiększa OR aż o 42% (Experian). Mimo to zaledwie 35% marketerów stosuje ten zabieg.

Higiena bazy danych

  • 25% kontaktów w Twojej bazie dezaktualizuje się każdego roku (Email Uplers)
  • Jak zwiększyć Twoją listę? Aaron Beashel radzi: „ludzie słuchają rekomendacji z zaufanych źródeł, takich jak rodzina, znajomi, eksperci”. Dlatego dostarczaj dowód społeczny jako argument na rzecz zapisu do newslettera.
  • 50% marketerów twierdzi, że jakość danych, na których pracują, obniża skuteczność ich działań.
  • 42% Amerykanów sprawdza pocztę w ubikacji. W sumie spędzamy aż 6 godzin dziennie (!) sprawdzając nasze maile (TechCrunch)

Tworzenie idealnej wiadomości

  • 64% ludzi otwiera wiadomość z uwagi na jej temat (Salesforce) – poświęć na niego więcej czasu i przygotuj kilka wariantów.
  • Idealne CTA składa się z 2-5 słów
  • Segmentuj Twoich klientów. Emaile do segmentu działają lepiej: wykazują o 14,47% wyższe OR i o 89% wyższe CTR w porównaniu do wiadomości wysyłanych masowo (MailChimp)
  • Najważniejsze aspekty email marketingu to według marketerów: treść i design (79%), zarządzanie kampanią (74%) i zarządzanie kontaktami (74%) (Business2Community)

Emaile mobilne

  • Mobile Open Rate (współczynnik otwarć na urządzeniach mobilnych) wyniósł w 2015r. 53%. Nigdy nie był tak wysoki (Email Monday)
  • Wiadomości w B2C są nieznacznie częściej (o 1%) otwierane na urządzeniach mobilnych (ClickZ)
  • 20% zysków z email marketingu pochodzi z kanału mobile. Ten wskaźnik wzrasta o 1/3 w skali roku (ClickZ)
  • 75% z 900 milionów użytkowników Gmaila korzysta z poczty mobilnie (TechCrunch)

Emaile dynamiczne

  • Zaledwie 20% marketerów korzysta z wiadomości dynamicznych opartych o zachowanie indywidualnego użytkownika (Econsultancy)
  • 78% CMO wierzy, że spersonalizowane treści są przyszłością marketingu (infografika)
  • Spersonalizowane emaile zwiększają CTR o 400%, zaś konwersję o 300% (case study)
  • Według Experian, wiadomości transakcyjne generują 2-5 razy większy zysk per email w porównaniu z wiadomościami tradycyjnymi.
  • 67% koszyków zakupowych w ecommerce jest porzucane (KISSmetrics). Odpowiedz na ten problem wysyłając wiadomości z zawartością porzuconych koszyków
  • 74% użytkowników spodziewa się wiadomości powitalnej po zapisie na newsletter (Blake Miller)
  • Wiadomości powitalne wykazują OR wyższe o 86% i CTR wyższe o 196% (Social Mouths)

Technologie

  • Zysk z Marketing Automation w firmach B2B wzrósł o 60% do 1,2 miliarda dolarów w 2014r., (KM)
  • Technologia email marketingu jest wykorzystywana przez 82% firm B2B i B2C (Ascend2)

Dowiedz się więcej

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]