Email Marketing: fakty i statystyki, które musisz znać w 2016

Business man with email envelopes on blue technology background

Spragniony świeżych statystyk dotyczących email marketingu? Badania wskazują, że pojawienie się nowych kanałów komunikacji nie osłabia jego skuteczności. Wciąż potężniejszy sprzedażowo niż social media czy aplikacje, email marketing powinien pozostać na honorowym miejscu w Twoim marketingowym arsenale. Nawet millenialsi, którym emaile mogłyby się wydawać nieco archaiczne, kochają tę formę komunikacji.


10 Przykazań Email Marketingu. Pobierz darmowego ebooka


Ogólne dane nt. email marketingu w 2016

  • ROI dla email marketingu wynosi 3800%. Oznacza to, że na każdego wydanego nań dolara przynoszą 38 dolarów zwrotu z inwestycji (Campaign Monitor). Według Direct Marketing Association ten wskaźnik jest jeszcze wyższy i wynosi 4300%.
  • Email jest 40 razy skuteczniejszy w pozyskiwaniu nowych klientów niż Facebook i Twitter razem wzięte (Entrepreneur)
  • Emaile zawierające co najmniej 3 przyciski social media generują o 55% wyższe CTR w porównaniu z wiadomościami, które nie zawierają odwołań do mediów społecznościowych. Co ciekawe, jedynie połowa marketerów zamieszcza w wiadomościach przyciski social media (Econsultancy)
  • Marketerzy przeznaczają ok. 15% swoich budżetów na email marketing.
  • W 2015 wysyłaliśmy ponad 205 miliardów emaili dziennie. Ta liczba będzie wzrastać o ok. 3% rocznie, aż przekroczy 246 miliarów pod koniec 2019 (Radicati Group)
  • Skrzynka odbiorcza przeciętnego użytkownika składa się w 50% z newsletterów, a w 20% – z powiadomień z mediów społecznościowych i for (MS Office)
  • Tak drobna zmiana jak dodanie imienia odbiorcy w temacie zwiększa OR aż o 42% (Experian). Mimo to zaledwie 35% marketerów stosuje ten zabieg.

Higiena bazy danych

  • 25% kontaktów w Twojej bazie dezaktualizuje się każdego roku (Email Uplers)
  • Jak zwiększyć Twoją listę? Aaron Beashel radzi: „ludzie słuchają rekomendacji z zaufanych źródeł, takich jak rodzina, znajomi, eksperci”. Dlatego dostarczaj dowód społeczny jako argument na rzecz zapisu do newslettera.
  • 50% marketerów twierdzi, że jakość danych, na których pracują, obniża skuteczność ich działań.
  • 42% Amerykanów sprawdza pocztę w ubikacji. W sumie spędzamy aż 6 godzin dziennie (!) sprawdzając nasze maile (TechCrunch)

Tworzenie idealnej wiadomości

  • 64% ludzi otwiera wiadomość z uwagi na jej temat (Salesforce) – poświęć na niego więcej czasu i przygotuj kilka wariantów.
  • Idealne CTA składa się z 2-5 słów
  • Segmentuj Twoich klientów. Emaile do segmentu działają lepiej: wykazują o 14,47% wyższe OR i o 89% wyższe CTR w porównaniu do wiadomości wysyłanych masowo (MailChimp)
  • Najważniejsze aspekty email marketingu to według marketerów: treść i design (79%), zarządzanie kampanią (74%) i zarządzanie kontaktami (74%) (Business2Community)

Emaile mobilne

  • Mobile Open Rate (współczynnik otwarć na urządzeniach mobilnych) wyniósł w 2015r. 53%. Nigdy nie był tak wysoki (Email Monday)
  • Wiadomości w B2C są nieznacznie częściej (o 1%) otwierane na urządzeniach mobilnych (ClickZ)
  • 20% zysków z email marketingu pochodzi z kanału mobile. Ten wskaźnik wzrasta o 1/3 w skali roku (ClickZ)
  • 75% z 900 milionów użytkowników Gmaila korzysta z poczty mobilnie (TechCrunch)

Emaile dynamiczne

  • Zaledwie 20% marketerów korzysta z wiadomości dynamicznych opartych o zachowanie indywidualnego użytkownika (Econsultancy)
  • 78% CMO wierzy, że spersonalizowane treści są przyszłością marketingu (infografika)
  • Spersonalizowane emaile zwiększają CTR o 400%, zaś konwersję o 300% (case study)
  • Według Experian, wiadomości transakcyjne generują 2-5 razy większy zysk per email w porównaniu z wiadomościami tradycyjnymi.
  • 67% koszyków zakupowych w ecommerce jest porzucane (KISSmetrics). Odpowiedz na ten problem wysyłając wiadomości z zawartością porzuconych koszyków
  • 74% użytkowników spodziewa się wiadomości powitalnej po zapisie na newsletter (Blake Miller)
  • Wiadomości powitalne wykazują OR wyższe o 86% i CTR wyższe o 196% (Social Mouths)

Technologie

  • Zysk z Marketing Automation w firmach B2B wzrósł o 60% do 1,2 miliarda dolarów w 2014r., (KM)
  • Technologia email marketingu jest wykorzystywana przez 82% firm B2B i B2C (Ascend2)

Dowiedz się więcej

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]