Dzięki analizie w czasie rzeczywistym możesz „rozmawiać” ze zidentyfikowanymi osobami które w danym momencie przebywają na Twojej stronie WWW

Marketing przestaje być działaniem długoterminowym. W sytuacji, w której informacje powstają i rozprzestrzeniają się w czasie rzeczywistym, również marketing powinnien działać „na żywo”. Do tego niezbędna jest odpowiednia technologia, która pozwoli nam momentalnie rozpoznać i przeanalizować wizytę potencjalnego klienta na stronie WWW. Zaczynamy „rozmawiać” z odbiorcami na żywo i to o najciekawszych dla nich rzeczach.

Jak to się dzieje, że możemy widzieć co robią w tej chwili różne osoby na naszej stronie internetowej? To zaleta nowego modułu systemu SALESmanago Marketing Automation stworzonego specjalnie na potrzeby marketingu czasu rzeczywistego. Identyfikuje on na bieżąco osoby wchodzące na stronę WWW, monitoruje ich zachowanie, analizuje i reaguje. Graficznie podgląd wizyt w czasie rzeczywistym wygląda następująco:

Wiemy co robią użytkownicy naszej strony na bieżąco ale ręczne reagowanie na ich zachowanie jest w większości wypadków nie możliwe lub nieopłacalne. Dlatego warto skorzystać z możliwości zautomatyzowania tych procesów. Jakie więc mamy możliwości?

1. Dopasowany do profilu klienta formularz kontaktowy

Jedna z najfajniejszych możliwości wykorzystania modułu monitorowania kontaktów w czasie rzeczywistym. Skoro wiemy po co dokładnie wszedł na stronę konkretny użytkownik i wiemy czego szuka, to możemy komunikować się z nim wyświetlając formularz, który zaoferuje mu konkretną informację. Sam formularz najczęściej przyjmuje formę okienka typu pop-up. Jego treść oraz moment wyświetlenia możemy idealnie dopasować do profilu kontaktu i wyświetlić go jeszcze w trakcie jego wizyty na stronie WWW. W efekcie potencjalny klient trafiając na stronę WWW dostaję dokładną odpowiedź na jego potrzeby.

2. Systemy rekomendacji

Wykorzystując dokładnie ten sam mechanizm monitorowania możemy automatycznie wyświetlać w ramach pola ”polecane produkty” produkty lub usługi, które najlepiej pasują do profilu osoby odwiedzającej stronę WWW. W systemie SALESmanago Marketing Automation dopasowanie tych produktów do użytkownika staje się wyjątkowo łatwe i zawsze odpowiada aktualny informacjom o odwiedzającym, przez co jest dokładniejsze. Dokładność ta wynika z prezentowania wyników analizy przeprowadzonej dla indywidualnej osoby, a nie grupy charakteryzującej się podobnym zachowaniem. Dodatkowo bierzemy pod uwagę bieżące zachowanie osób co sprawia, że samo dopasowanie jest aktualniejsze.

3. Dopasowane banery

Możliwość wyświetlania różnych treści w ramach konkretnego baneru też jest ciekawa. Zależnie od jej profilu, konkretna osoba w trakcie wizyty może zobaczyć treść dopasowaną dla niej. Automatycznie możemy zaproponować pobranie ebook’a dopasowanego do jego zainteresowań. Oczywiście to samo dotyczyć może różnych materiałów dodatkowych, nagrań, webinarów, szkoleń, etc.

4. Automatyczny wysyłka wiadomości e-mail i sms

Marketing Automation, to również możliwość komunikacji z klientami poprzez e-Mail Marketing i sms. Teraz może być uruchamiana także na podstawie zachowania osób w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że w wypadku najważniejszych sprzedażowo zachowań potencjalnych klientów możemy zareagować bezzwłocznie wysyłających do nich wiadomość email lub sms. Taka wiadomość trafi w odpowiednim czasie do odbiorcy, a jej treść będzie dopasowana do jego zachowania.

5. Automatyczne alerty i powiadomienia

Dział marketing zyskuje wiedzę o bieżącym zachowaniu kontaktów na stronie WWW. Wiedza tą może i powinien podzielić się z innymi działami w firmie. Różne zachowania kontaktów mogą powodować wysłanie w czasie rzeczywistym alertu do działu sprzedaży lub Call Center dotyczącego konieczności kontaktu z konkretną osobą. Oprócz alertów możemy także wysyłać na bieżąco powiadomienia o zachowaniach kontaktów przypisanych do konkretnego pracownika. Dzięki temu zawsze posiada bardzo aktualną wiedzę na temat własnych kontaktów.

Stosując Marketing Automation wraz z modułem marketingu czasu rzeczywistego zyskujemy możliwość reakcji na potrzeby potencjalnych klientów na bieżąco. Dodatkowo działania realizowane w reakcji na występujące zachowania kontaktów zostają zintegrowane pozostałymi działaniami marketingowymi. Posiadanie wszystkich informacji o każdym potencjalnym kliencie oraz realizowanych działaniach w jednym miejscu pozwala stworzyć kompletny proces, który w jasny i prosty sposób przeprowadzi klienta od etapu pozyskania kontaktu do kontaktu z działem sprzedaży i dokonaniem transakcji. To co istotne mamy wpływ na to jakie informacje otrzyma klienta na każdym z etapów i dzięki temu możemy kształtować obraz marki, oferty i produktów z jakim się zapozna.

Interesuje Cię wykorzystanie modułu czasu rzeczywistego? Napisz na adres: info@salesmanago.pl

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]