Dyskretny urok TAGÓW

stock-image-11551180-compressorMoje studium sprzątania zaczęło się na dobre, kiedy byłam w gimnazjum. Codziennie sprzątałam jedno miejsce – mój pokój, pokój siostry, łazienkę […] Któregoś dnia, kiedy sprzątałam zawartość szuflad w szafce w przedpokoju, zatrzymałam się oniemiała. “To chyba ta sama szuflada, którą sprzątałam wczoraj” – pomyślałam. To nie była ta sama szuflada, ale jej zawartość już tak – zawierała próbki kosmetyków, mydła, szczoteczki i golarki. Sortowałam je kategoriami, wkładałam do pudełek i chowałam z powrotem do szuflady, tak jak poprzedniego dnia. To w tym momencie mnie olśniło: sprzątanie według lokalizacji to fatalny błąd. [M. Kondo, 2015, str. 33-34]

 


Co to jest Buyer Persona? Jak ją stworzyć? Pobierz darmowego ebooka


 

“Magia Sprzątania” Marie Kondo podbija serca bałaganiarzy i osób chcących uporządkować swoją przestrzeń na całym świecie. W jej słowach można znaleźć wiele pożytecznych rad znajdujących zastosowanie także w innych dziedzinach życia, niż porządkowanie domu. W cytowanym rozdziale autorka radzi: sprzątaj według kategorii, nie według miejsca. Jak zastosować takie podejście w biznesie?

Wyobraź sobie supermarket, w którym produkty są poukładane według kolorów, albo kraju produkcji. Ciężko byłoby się w tym odnaleźć, prawda? A teraz pomyśl o bazie danych. Masz tam paręset tysięcy kontaktów. Jak zdecydować komu wysłać Lead Nurturing, a kogo skierować do działu sprzedaży na rozmowę z handlowcem?

Istnieje proste i eleganckie rozwiązanie, pozwalające na ometkowanie każdej Iksińskiej i każdego Igrekowskiego szeregiem etykiet dających wgląd w historię waszych relacji. To dostępny przez platformę do automatyzacji marketingu powiązanej z CRMem, system TAGÓW.

 

Czym jest TAG?

Intuicyjnie wiemy czym jest tag – coś co dodaje informację o danym produkcie, wpisie lub rekordzie w bazie danych. Najbliższymi polskimi odpowiednikami są znacznik i etykieta.

 

System TAGÓW

Zastosowanie systemu etykiet ułatwia życie wielu osób w firmie – od sprzedawcy, po szefa marketingu. Zacznie poprawiają one jakość komunikacji, zarówno pomiędzy działami, jak i tej pomiędzy firmą a klientem. Dzięki opisaniu każdego kontaktu ujednoliconymi etykietami każda osoba obrabiająca leady może sprawdzić:

  • źródło pozyskania leada (strona www, formularz kontaktowy, reklama na Facebooku)
  • etap edukacji (nowy, po cyklu lead nurturing, po webinarze, gotowy do zakupu)
  • stopień zaangażowania (Klient stały, okazjonalny, jednorazowy)
  • historia zakupów
  • pobrane materiały (ebooki, cenniki, materiały dla partnerów)
  • używane aplikacje mobilne (jeżeli mamy swoją aplikację)
  • kampanie kierowane do klienta (jednorazowe promocje, kampanie edukacyjne)
  • zainteresowania na stronie (kategorie oglądanych produktów, artykuły pisane, kontakt, cennik)

To całkiem spora dawka informacji. Pozwala ona nie tylko na skategoryzowanie klientów, ale także na wyłączenie ich z kampanii, w których już brali udział.

 

Jak wprowadzenie TAGÓW wpływa na sprzedaż?

Z pozoru wydawać by się mogło, że opisanie klientów pozwala tylko na uporządkowanie CRM-u. Jednak patrząc na konsekwencje tego działania, łatwo można dostrzec dalej idące zmiany, które maja pośredni wpływ na zwiększenie przychodu. Pierwszym, co nasuwa się na myśl jest perspektywa lepszej segmentacji bazy danych. To z kolei pozwala na personalizację ofert wysyłanych do poszczególnych osób. Często zdarza się, że klienci esklepów interesują się tylko jedną kategorią produktów, kompletnie ignorując pozostałe. Po co zatem marnować czas wysyłając im zdjęcia niechcianych produktów (przy okazji zwiększając ryzyko zostania oznaczonym jako spamer)?

Idąc dalej, segmentacja bazy danych skutkuje optymalizacją kosztów pozyskania leada (nawet o 58%) – działy marketingu i sprzedaży nie tracą czasu na studentów poszukujących materiałów i pracowników konkurencji. Zamiast tego skupiają się na jak najlepszym poprowadzeniu tych osób, które zamierzają coś kupić.

Dodając ujednolicone etykiety, działy zapewniają sobie dużo lepszą komunikację – na pierwszy rzut oka wiadomo, że dana osoba przeszła już podstawowe etapy edukacji i jest po pierwszym kontakcie z handlowcem, zatem nie ma sensu edukować jej od początku i traktować jak świeżego leada. Nie trzeba w tym celu biegać między pokojami i odrywać innych od ich pracy.

To nie wszystko. Tagi pozwalają efektywnie pracować nad komunikacja wielokanałową unikając przesyłania po kilka razy tych samych wiadomości. Można wykorzystać je również tworząc Custom Audiences – jeżeli korzystasz z platformy marketing automation, możesz stworzyć regułę grupującą osoby o konkretnych zainteresowaniach w konkretne grupy odbiorców (lub wyłączać z nich leady posiadające jakiś określony TAG). Tak na prawdę ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia.

 

Jak używać TAGÓW

Aby uniknąć utonięcia w morzu niezrozumiałych etykiet, warto wprowadzić pewne zasady dotyczące tworzenia i korzystania z tagów.

  1. Podziel tagi na kategorie
  2. Stwórz rejestr używanych tagów i uaktualniaj go na bieżąco
  3. Udostępnij rejestr wszystkim, którzy korzystają z tagów, na przykład przez Google Docs
  4. Twórz nazwy według ustalonego klucza, na przykład: ŹRÓDŁO POZYSKANIA-UŻYWANY JĘZYK-RODZAJ DZIAŁANIA
  5. Łącz formularze na stronie i Lead Ads na Facebooku (na przykład używając FastTony) z tagami podającymi źródło pozyskania kontaktu
  6. Tworząc reguły automatyzacji używaj tagów zarówno do określania grupy adresatów, jak i do uruchamiania kolejnych reguł

Co dodalibyście do tej listy?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]