Duży ruch, mało leadów? Wprowadź sprytne formularze z Marketing Automation

Spory ruch, który nie przekłada się na pozyskiwane leady to powszechne strapienie marketerów. Przypomina sytuację wędkarza, który znalazł miejsce pełne ryb, ale nie nakłada na haczyk przynęty. Ryby mijają jego wędkę, żyłka łaskocze je w ogony, może nawet widzą nad powierzchnią wody rondo kapelusza i zmarszczone brwi. Nieszczęsny wędkarz wychyla się z łódki i widzi bogactwo znajdujące się na wyciągnięcie ręki, ale nie ma do niego dostępu, ponieważ brak mu właściwego narzędzia.

Formularz kontaktowy stworzony z użyciem Marketing Automation to sieć o gęstych oczkach, w którą złapiesz tłuste ryby… ekhm, leady.

 

Anatomia problemu

 

Użytkownicy trafiają na Twoja stronę, przeglądają materiały, ale nie pozostawiają danych ani nie robią zakupów. Przychodzą i odchodzą – większość z nich po to, by nigdy nie wrócić. Jeśli ich nie zatrzymasz tu i teraz, kiedy czytają Twój blog lub oglądają cennik – możesz ich stracić na rzecz konkurencji.

Nie sposób przecenić wagi wyłapywania anonimowych użytkowników. Bez tego większość Twoich działań marketingowych jest zmarnowaną inwestycją. Pamiętaj, że nie zarabiasz na wizytach użytkowników, ale na pieniądzach, które realnie wydają. Jak masz ich do tego skłonić, skoro pozwalasz im odejść bez słowa?

Możesz mieć bardzo dużą ilość użytkowników, a jednocześnie niską sprzedaż, dlatego sama liczba odwiedzających nigdy nie powinna być jedyną metryką, na podstawie której definiujesz skuteczność swojego marketingu. Jak pisaliśmy, dobra analityka ma charakter kontekstualny, czyli stara się ustalać relacje między poszczególnymi parametrami, np. między ilością odwiedzających a ilością pozyskanych leadów.

 

Kiedy jednak diagnozujesz problem z lead generation, Marketing Automation może Ci dostarczyć niezwykle poręczne narzędzie, które pozwoli znacznie zwiększyć liczbę pozyskiwanych kontaktów – pop-upy z formularzami kontaktowymi dla anonimowych użytkowników.


Chcesz stworzyć niezwykłe doświadczenie zakupowe? Pobierz darmowego ebooka


Ustawienie formularzy

 

Nazwa pop-upa: Automatyczne formularze kontaktowe dla anonimowych użytkowników.

 

Jak to działa: Kiedy system rozpoznaje użytkownika anonimowego (czyli takiego, który nie pozostawił przedtem swoich danych), wyświetla mu formularz kontaktowy, zachęcający do zapisu na newsletter czy pobrania materiału.

Formularz nie wyświetla się osobom, które już podały Ci dane.

Sam definiujesz kształt formularza (teksty, CTA, ilość pól).

 

Jak ustawić pop-up w SALESmanago:

1.Przygotuj formularz  (szczegółowe wskazówki w naszej pomocy);

2.Zaznacz opcję: Pokaż tylko niezidentyfikowanym z wysokim Scoringiem.

3.Wklej kod formularza na stronę WWW.

 

Dzięki temu formularz wyświetli się precyzyjnie określonej grupie odbiorców: tym, którzy nie podali Ci jeszcze adresu, ale spędzili trochę czasu na stronie i wiedzą, kim jesteś i co możesz im zaoferować.

Pozwala to uniknąć sytuacji, w której w której wyświetlasz formularz osobom, które już się zapisały, albo tym, które nie są jeszcze gotowe na podanie Ci danych, bo zbyt mało czasu spędziły na stronie. Jeśli ktoś dopiero wszedł i nie zdążył się jeszcze zapoznać z Twoja firmą, istnieje małe prawdopodobieństwo, że Ci zaufa. Raczej uzna domaganie się danych za nachalny gest. To tak, jakbyś próbował wziąć numer telefonu od dopiero poznanej osoby. Ktoś z pewnością Ci go da, ale reszta uzna Cię za psychopatę.

 

Czemu mam się zapisać?

 

Treść formularza kontaktowego jest niezwykle ważna, decyduje bowiem o tym, czy użytkownik zdecyduje się na zakup, czy też nie. Dlatego przede wszystkim daj mu powód, dla którego ma zostawić Ci swoje dane. Zaoferuj  coś w zamian, np. zniżkę (-20% za zapis do newslettera) czy dostęp do materiałów (Pobierz poradnik – za darmo).

 

Jak zaprojektować formularz?

 

  1. Rozmiar ma znaczenie. Upewnij się, że button jest duży i widoczny. Badania Conversion Doctor dowodzą niezbicie, że formularze z dużymi przyciskami konwertują lepiej.
  2. Nie używaj słów, które kojarzą się z dużym zaangażowaniem, np. zarejestruj się.
  3. Zapewnij o korzyści i o swojej polityce prywatności. Użytkownik powinien czuć się bezpiecznie.
  4. Unikaj tworzenia zbyt skomplikowanych formularzy kontaktowych, zawierających wiele pól (np. numer telefonu, dane adresowe). Pożądana ilość pól to między 3 a 5: nikt nie przepada za monotonnym wypełnianiem kolejnych pól formularza.

 

Progresywne profilowanie

 

Użytkownik anonimowy prawdopodobnie nie zna zbyt dobrze Twojej firmy i nie będzie czuł się komfortowo z podawaniem dużej ilości danych. Przy projektowaniu formularzy kontaktowych, stosuj zawsze progresywne profilowanie, dopasowując ilość wymaganych pól do stopnia zaangażowania czytelnika.

Jeśli ktoś czyta Twoje materiały od dwóch miesięcy, był na trzech webinarach i pobiera piątego ebooka, proszenie go o numer telefonu jest naturalne. Jednak jeśli prosisz o to samo użytkownika, który ledwie Cię zna, nie oczekuj, że spełni Twoja prośbę. Albo porzuci formularz, albo poda fałszywe dane, np. zmyślony numer telefonu i skrzynkę mailową na spam (kto z Was nie ma takiej „gorszej” skrzynki, której adres podajemy, gdy nie chcemy otrzymywać maili z danego adresu albo boimy się spamu).

Lęki tego typu są zupełnie naturalne – odbiorcy boją się zaśmiecenia swoich skrzynek, czują się przeładowani informacjami i nie chcą zobowiązań – szczególnie, jeśli zaciągają je wobec nieznanego jeszcze adresata.

 

Przeczytaj więcej o progresywnym profilowaniu.

 

Efekty wdrożenia:

Formularze pozwalają precyzyjnie pozyskiwać leady.

– zyskujesz leady z anonimowego ruchu na stronie,

– nie wyświetlasz formularza kontaktowego osobom, które już przekazały Ci swoje dane, ani tym, które nie są na to gotowe.

 

Dzięki temu w prosty sposób zwiększysz skuteczność Twojego marketingu treści i budować grupę odbiorców, którzy staną się klientami.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]