To znany fakt: 80% użytkowników SALESmanago wywodzi się z Ecommerce i Sklepów Online. Raz na jakiś czas lubimy zrobić ukłon w ich kierunku i wypuścić funkcjonalność, która w 100% odpowie właśnie na ich potrzeby. Nasze najnowsze narzędzie – Live Chat jest stworzone właśnie z myślą o potrzebach Ecommerce i Sklepów Online.
Live Chaty stały się ecommercowym objawieniem ostatnich miesięcy. Rynek oferuje wiele rozwiązań tego typu. Z reguły mają one podobny zestaw funkcji. W gruncie rzeczy zapewniają podstawową komunikację pomiędzy firmą a użytkownikiem… i to w sumie wszystko co robią. Live Chat SALESmanago też to potrafi. Po drodze został jednak ulepszony o kilka innych funkcji dostepnych z poziomu platformy SALESmanago. To właśnie stanowi różnicę i pozwala przenieść komunikację na zupełnie nowy poziom.
Dopiero testuję narzędzie, ale już teraz mogę powiedzieć, że genialne jest to, że nie potrzeba żadnych działań ze strony specjalistów IT żeby wdrożyć Live Chat. Konfiguracja jest dziecinnie prosta – utworzenie i uruchomienie przy wgranym już skrypcie śledzącym to dosłownie 3-5 minut. Druga ważna zaleta to to, że rozmawiając z klientem widzę jego pełną historię, dzięki temu wiem, co go może zainteresować, co mu zaproponować, polecić, poza tym wypadamy bardziej profesjonalnie pokazując klientowi, że znamy go i jego dotychczasowe kontakty z firmą. Muszę jeszcze poznać temat formularzy progresywnych, ale to dopiero w tym tygodniu. – Kamila Górecka-Kirwiel, PRo Communication | Decorami.pl
Co zatem zrobiliśmy, żeby wyróżnić Live Chat SALESmanago wśród dziesiątek podobnych rozwiązań (i przyćmić je wszystkie)?
- Konsultant ma dostęp do kompletnego profilu behawioralnego i transakcyjnego klienta podczas rozmowy – wszystko po to, by lepiej zrozumieć klienta. Podobnie jak w prawdziwym życiu – jeśli wiemy coś o osobie, z którą rozmawiamy, możemy prowadzić konwersację na zupełnie innym poziomie. Mając przed oczami historię relacji rozmówcy z reprezentowaną marką, konsultanci mogą przejść prosto do sedna sprawy i od razu rozwiązać dręczący klienta problem.
- Spersonalizowane rekomendacje produktów, gotowe do wysyłania jednym kliknięciem podczas rozmowy – co zapewnia jeszcze lepszą obsługę klienta. To jedna z ważniejszych zmian w pracy konsultanta. Od teraz może on znacznie skrócić teoretyczne dywagacje i w zamian wysłać wartościową rekomendację. Skąd wiadomo, że jest wartościowa? Rekomendacje na naszym Live Chacie są obsługiwane przez algorytmy SALESmanago Copernicus – Machine Learning & AI oraz oparte na ostatnio przeglądanych i kupowanych produktach.
- Progresywne profilowanie klienta podczas rozmowy przez Live Chat – pozwala krok po kroku kompletować profil klienta. Progresywne profilowanie polega na stopniowym uzupełnianiu danych do profili klientów i potencjalnych klientów. Pamiętaj: umieszczenie zbyt wielu pól w formularzu może zmniejszyć liczbę konwersji. Dynamiczne formularze kontaktowe pozwalają na zebranie tylko brakujących informacji, dlatego nie będziesz prosić o wszystko na raz, ani też nie poprosisz dwa razy o numer telefonu.
- SALESmanago Sales Bot zapewniający szybszą obsługę klientów i oszczędność czasu konsultantów – boty są pracownikami doskonałymi, zwłaszcza jeśli chodzi o wykonywanie powtarzalnych zadań, odpowiadanie na standardowe pytania i przedstawia rekomendacji produktowych. Dlaczego miałbyś marnować czas konsultantów (którzy powinni rozwiązywać bardziej złożone problemy) kiedy masz do dyspozycji boty? SALESmango Live Chat jest kompatybilny z naszym innym narzędziem komunikacyjnym – inteligentnym botem sprzedażowym zintegrowanym dodatkowo z Messengerem Facebooka.
- Szybkie wyszukiwanie produktów, o które prosi klient z możliwością przesłania w czasie rzeczywistym podczas rozmowy – bardzo często o jakości obsługi świadczy czas, który został zaoszczędzony. Zarówno dla klienta, jak i dla konsultanta. Cały ciężar zadania bierze na siebie Bot, który przeszukuje katalog produktów, znajduje produkty odpowiadające zainteresowaniom rozmówców i wyświetla je automatycznie w oknie czatu.
- Uruchamianie automatyzacji w innych kanałach (email, strona, mobile, sieci reklamowe) w zależności od przebiegu rozmowy – Live Chat jest integralną częścią całej platformy marketing automation, w której wszystkie kanały tworzą ekosystem, żywą przestrzeń dla Twoich działań marketingowych. Informacje uzyskane podczas rozmowy mogą oczywiście uruchamiać procesy marketingowe w innych kanałach. System może na przykład segmentować klientów klientów, wysyła maile z rekomendacjami, wyświetlać wiadomości web push, czy wysyłać SMSy z kodami rabatowymi. A jeśli klient nie jest gotowy do zakupu, platforma uruchomi odpowiedni cykl lead nurturing.
- Zapewnienie pełnej analizy działań związanych z Live Chat, w tym czasu odpowiedzi konsultantów i konwersji – dane nieużywane to dane zmarnowane. Wszystkie dostępne dashboardy analityczne (Lead Generation, Kampanie i Analityka Lead Routing) umożliwiają porównanie Live Chat z innymi źródłami pozyskiwania kontaktów dostępnych w obrębie Twojej strony. Włącz Live Chat w strategię marketingową i sprzedażową i i reaguj natychmiastowo na zmiany zachowania klietów – tak pozytywne jak i negatywne.
Implementacja i użytkowanie
Ustawienie Live Chat zajmuje zaledwie kilka minut, a dzięki kreatorowi Live Chat jest niezwykle proste.
- Kod Live Chat jest dołączony do standardowego kodu SALESmanago, który implementujesz w witrynie w celu monitorowania klientów
- Nieograniczona liczba rozmów czatu w tym samym czasie
- Możliwość pozostawiania wiadomości przez klienta, jeśli konsultanci nie są dostępni w danej chwili
- Bot sprzedażowy, który automatycznie prowadzi komunikację z klientem i poleca produkty
- Możliwość zapisania różnych ustawień Live Chat na różnych podstronach
- Natychmiastowe, spersonalizowane rekomendacje produktowe
>>Instrukcja wdrożenia Live Chat
Jak mogę zmienić przycisk Live Chat na własny?
Czy wiesz, że możesz jeszcze bardziej spresonalizować wygląd chatu? Wystarczy, że zmienisz przycisk na taki, który koresponduje z Twoim logo i idnetyfikacją wizualną marki! To stosunkowo proste działanie pozwoli Ci jeszcze lepiej wkomponować Live Chat w architekturę strony. Aby ukryć przycisk SALESmanago Live Chat na swojej stronie, należy w piewszym kroku dodawania Live Chatu w panelu SALESmanago zaznaczyć opcję: „Ukryj przycisk”:
window.smLiveChatAfterInitCallback = function() { var btn = document.createElement(„button„); var t = document.createTextNode(„CLICK ME”);btn.appendChild(t);btn.onclick = function(){window.smLiveChat.toggleChat(); };document.body.appendChild(btn); };
Korzyści biznesowe
- Dwa w jednym – kanał obsługi klienta połączony z kanałem sprzedażowym
- Oszczędność czasu dzięki optymalizacji działań konsultantów
- Prawie natychmiastowy dostęp do wszystkich informacji o klientach, z którymi rozmawia konsultant
- Nowe możliwości pozyskiwania kompletowania profili klientów za pomocą narzędzia do profilowania progresywnego
Jak mogę kupić Live Chat dla Ecommerce od SALESmanago?
Live Chat jest dostępny zarówno w pakietach SALESmanago, jak i w formie pojedynczej funkcjonalności dostępnej w naszym AppStore.
Gdzie mogę wypróbować Live Chat za darmo?