Dlaczego Twoi klienci kłamią (w formularzach) i jak sobie z tym poradzić? O progresywnym profilowaniu.

Unsincere25% danych, zebranych przez przeciętną firmę sektora B2B to śmieci, jak wynika z badań SiriusDecisions. Dane, które otrzymujemy, często są fałszywe, a tym samym bezwartościowe (mówią nam jedynie, że coś musi być nie tak z naszymi formularzami, skoro nikt ich nie chce prawidłowo wypełniać). Jak podnieść jakość  zbieranych danych? Przez progresywne profilowanie, weryfikację na bieżąco oraz przemyślane formularze, ale na początku trzeba zrozumieć, jak to działa.

Dlaczego klienci podają fałszywe dane?

Ponieważ nie są gotowi na podanie prawdziwych. Boją się, że będą nękani mailowym spamem albo telefonami. A oni po prostu chcieli przeczytać ebooka na temat, który brzmi obco. Może mało jeszcze wiedzą o tym, czym się zajmujesz, i na chwilę obecna nie bardzo ich to interesuje. Taki użytkownik mógłby stać się kiedyś klientem: kiedy dowie się więcej, będzie chciał zainwestować w nowe rozwiązania. Dlatego zabierz jedynie jego adres email i edukuj go powoli.

Jeżeli zażądasz więcej danych, niż użytkownik jest skłonny na danym etapie przekazać, albo zrezygnuje, albo wpisze fałszywe.

Jak zapobiegać podawaniu fałszywych danych?

Grzegorz Urban w swojej książce „Marketing wielkich możliwości” zaleca w tej sytuacji 2 strategie:

  1. weryfikację podawanych informacji przez dane z zewnętrznych baz. Wtedy możemy rozpoznać firmę, w której dany użytkownik pracuje, na podstawie domeny w adresie email, porównać podany numer telefonu i adres z tym, co zostaje znalezione w bazach. Oczywiście przeprowadza się to automatycznie.
  2. progresywne profilowanie: polega na dopasowaniu kształtu formularzy do wiedzy, którą mamy o danej osobie.

Przykłady zastosowania progresywnego profilowania

  1. Kiedy ktoś wchodzi na naszą stronę po raz pierwszy i chce pobrać ebooka, możemy bezpiecznie założyć, że nie wie jeszcze, czym zajmuje się nasza firma, i może nawet na chwilę obecną nie bardzo go to interesuje. To zrozumiałe, że nie chce podawać szczegółowych danych. Jeżeli pozwolimy mu pobrać ebooka za podaniem tylko adresu e-mail, istnieje możliwość, że temat zainteresuje go na tyle, że wróci po więcej.
  2. Kiedy nasz użytkownik jednak wraca na stronę i chce pobrać trzeciego ebooka, pora poprosić o konkretniejsze dane. Wtedy możemy z dużym prawdopodobieństwem założyć, że zdążył zapoznać się z naszą ofertą i jest gotowy do rozmowy.
  3. Dobieraj ilość danych, których oczekujesz w formularzu, nie tylko do historii użytkownika, lecz też do typu materiału. Inaczej powinien wyglądać formularz przy pobraniu ebooka, a inaczej przy zapisie na próbny okres testowy.

Nie proś o więcej, niż trzeba

Kiedy ktoś podaje Ci adres w domenie służbowej, możesz automatycznie pobrać dane dotyczące firmy – pola formularza mogą się automatycznie uzupełniać. Nie zadawaj w formularzach (podobnie jak w ankietach) pytań dotyczących rzeczy, które możesz sam sprawdzić ani nie proś o dane, których nie wykorzystasz. Każde dodatkowe pole zwiększa szansę na to, że cierpliwość użytkownika się skończy.

——————–

A jak z Waszymi bazami danych? Skarżycie się na swoich klientów czy dobrze zaprojektowane formularze pozwalają zredukować to ryzyko do minimum? I czy wykorzystujecie Marketing Automation do progresywnego profilowania?

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]