Od czasu do czasu wracamy w naszych wpisach do tematu aplikacji mobilnych. Mimo iż nie są one bezpośrednio powiązane z marketingiem na stronach WWW, to jednak stanowią jeden z filarów marketingu cyfrowego, zwłaszcza od kiedy smartfony stały się popularnym gadżetami, dostępnymi dla przeciętnego zjadacza chleba.

Statystyki dotyczące aplikacji mówią zarówno o ich ogromnym potencjale marketingowym, jak ryzyku związanym z nieumiejętnym marketingiem w kanale mobilnym. 80% internautów posiada smartfona, a prawie połowa 16-24-latków preferuje urządzenia mobilne zamiast laptopów. Jedynie 1/3 tej grupy wiekowej wskazuje jako ulubione urządzenia laptopy (Global Web Index). 24% konsumentów, którzy zobaczą reklamę mobilną, sprawdzi dana firmę online (Millward Brown), a aż 26% konsumentów rozpoczyna research w kanale mobile od dedykowanej aplikacji danej marki (Smart Insights). Z drugiej strony jednak, aż 90% aplikacji jest odinstalowywana po pierwszym uruchomieniu.

Rodzi się zatem pytanie – robić, czy nie robić aplikację mobilną. Wielu pytanym ciężko jest udzielić na nie jednoznacznej odpowiedzi, jednak my skłaniamy się ku zdecydowanemu TAK. Jednakże stawiamy przy niej kilka warunków.

Po pierwsze aplikacja musi mieć konkretny cel. Sama sztuka dla sztuki często okazuje się jednorazowym zrywem, który nie niesie ze sobą żadnych dodatkowych korzyści. Z kolei apka przemyślana od a do z, tworzona z uwzględnieniem konkretnych celów marketingowych ma dużo większe szanse na odniesienie komercyjnego sukcesu, lub zwiększenia notowań firmy i uzupełnienia strategii o kanał mobilny.

Po drugie jak większość zaplanowanych działań marketingowych, również kampanie w kanale mobilnym wymagają monitorowania oraz optymalizacji. Jak inaczej dowiedzieć się, czy grupa odbiorców dobrze przyjmuje wysyłane im powiadomienia i maile, czy reaguje na nie zgodnie z założeniem i czy aktywność użytkowników przekłada się na konwersję.

Po trzecie należy dobrze poznać narzędzia marketingowe przypisane do aplikacji mobilnych, ich zastosowania i możliwości jakie otwierają przed marketerami. Czy wiesz na przykład, jakiej wiadomości powinieneś użyć żeby na powrót przyciągnąć uwagę użytkownika do swojej gry, a jakiej żeby na nowo zainteresować użytkownika, który odinstalował apkę po kilku użyciach.

Dla wszystkich was, którzy już zainwestowali w aplikację, bądź rozważają taką inwestycję przygotowaliśmy rzetelny przewodnik po powiadomieniach push. Powiadomienia push, mimo pozornej prostoty są bardzo potężnymi narzędziami marketingowymi. Zapisuje się na nie około 50% użytkowników, a aż 70% z nich uznaje je za bardzo przydatne. Planując działania marketingowe warto zatem pamiętać o przygotowaniu rozległej strategii dla powiadomień push. Ebook zawiera wiele przydatnych informacji odnośnie tworzenia i wykorzystania powiadomień push.

Z ebooka dowiesz się:

  • jak stworzyć powiadomienie push
  • do czego służą różne rodzaje powiadomień
  • jak skutecznie użyć powiadomień push do reaktywacji użytkowników
  • jak inne firmy poprawiły swoje wyniki dzięki zastosowaniu powiadomień.