Darmowe zdjęcia: 11 sprawdzonych źródeł (bonus: aplikacje do edycji online)

Obraz wyraża więcej niż tysiąc słów. Tylko skąd go wziąć, szczególnie, gdy dysponujemy skromnym budżetem? Poniżej starannie przygotowana selekcja wartościowych źródeł, które sprawdziwliśmy na własnej skórze.

W wypadku darmowych zdjęć musisz się liczyć z ceną, jaką płacisz za darmowość. Albo będzie nią niższa jakość zdjęć, albo konieczność podania adresu email, albo mniejszy zasób. We wszystkich opisanych przez nas bazach minusy są z nadwyżką wynagradzane – testowaliśmy je dla Was przez ostatnie 2 tygodnie.

 

Bazy darmowych zdjęć

O ile nie zaznaczono inaczej, serwisy nie wymagają rejestracji.

 

Unsplash

Plusy: minimalistyczny klimat zdjęć,  wysoka jakość, wyszukiwarka, brak konieczności logowania się. Obrazy są metaforyczne, świetnie nadadzą się na bloga.


Rewolucja Mobile Marketing Automation. Pobierz darmowego ebooka


Minusy: niewielkie zasoby. Podobieństwo zdjęć: łączy je minimalistyczna estetyka.

Przykład:

unsplash maszyna

 

 

Raumrot

Plusy: Prawie 700 zdjęć, podzielonych na kategorie, co ułatwia wyszukiwanie. Są zróżnicowane i naprawdę piękne. Zachwyceni mogą wesprzeć projekt. Możesz też pobrać przygotowane tematyczne sety zdjęć (np. na Boże Narodzenie).

Minusy: To nie jest jakiś straszny minus, ale trzeba pamiętać o podaniu autora. (Photo: Markus Spiske / raumrot.com / CC-BY). Niewielki też zasób zdjęć dla biznesu.

Przykład:

południowy tyrol raumrot

Południowy Tyrol. Photo: Markus Spiske / raumrot.com / CC-BY

 

StartUp Stock Photos

Plusy: W przeciwieństwie do wielu stron z darmowymi zdjęciami, ta zawiera materiały, które na pewno Ci się przydadzą, bo przedstawiają sytuacje biznesowe. Możesz ich użyć w dowolny sposób, a w razie chęci wesprzeć twórców.

Fajne jest również to, że zdjęcia powstały jako produkt uboczny realnej pracy młodych przedsiębiorców – są więc dość realistyczne, a nie zawierają metafor.

Minusy: Zdjęcia są monotonne i nie można ich wyszukać po kategoriach.

Startup Stock Photos

Pixabay

Plusy: Spore zasoby i wygodna wyszukiwarka. Zarówno tematyka, jak i estetyka, są bardzo zróżniocowane, dzięki czemu każdy znajdzie tam coś dla siebie.

Minusy: Różna jakość zdjęć: jedne powalają, inne są mniej atrakcyje. To naturalna konsekwencja dużej objętości bazy i nie można uznać tego jednoznacznie za minus.

Przykład:

entrepreneur-593358_1920

 

Death to Stock

Plusy: Piękne zdjecia!

Minusy: Brak opcji wyszukiwania. Musisz podać swój adres email i dostajesz regularnie paczkę ze zdjęciami – wybranymi losowo. Nie można przeglądać zdjęć na stronie i wybrać interesującego nas tematu.

Dlatego warto zapisać się do ich bazy i zaznaczać sobie zdjęcia, kóre mogą się przydać.

Konto możesz upgrejdować do premium, co pozwala na wygodne wyszukiwanie.

Przykład:

unnamed

 

Public Domain Archieve

Plusy: wyszukiwarka po kategoriach, zdjęcia z domeny publicznej.

Minusy: niezbyt intuicyjna obsługa.

Przykład:

public-domain-images-free-stock-photos-down-town-chicago-blue-sky-6

 

1001 Free Downloads

Plusy: Duże zasoby: zróżnicowana tematyka i klimat.

Minusy: Choć dostepne jest wyszukiwanie po kategoriach, poszczególne dzieła nie są najlepiej zaklasyfikowane, co utrudnia znalezienie czegoś, co nam odpowiada.

Przykład:

tU3ptNgGSP6U2fE67Gvy_SYDNEY-162

Magdeleine

Plusy: zdjęcia natury!

Minusy: zdjęcia natury!

(są tam zjawiskowe zdjęcia natury. Jeśli pasuje to do klimatu Twojego biznesu – np. sprzedajesz akcesoria podróżnicze, koniecznie zapoznaj się z tą stroną).

Przykład:

niagara-218591

Photo: Ulli Radl/ Magdeleine

 

Gratisography

Plusy: Jakość zdjęć i wygodne wyszukiwanie. Możliwość dowolnego wykorzystania.

Minusy: ograniczony zasób.

Przykład:

188H

 

Picjumbo

Plusy: wyszukiwarka po kategoriach, spora ilość zdjęć, z których możesz wybierać.

Minusy: niewielka ilość zdjęć związanych z biznesem.

Przykład:

picjumbo.com_HNCK4530

New Old Stock

Plusy: Stare zdjęcia – niesamowity klimat i oryginalność. Często linkuje do innych stron, np. do Flickra.

Poza tym zawiera zamieszczone poniżej zdjęcie albatrosa w swetrze, co tłumi w zarodku wszelką możliwą polemikę z tym serwisem.

Minusy: Nie zawsze pasuje do Twojego biznesu. To dobre źródło do wyszukania czegoś wyjątkowego od czasu do czasu, ale nie do regularnego użytku.

Przykład:

9392657893_ce4ced92ce_z

 

Więcej przydatnych linków w poście  42 darmowe narzędzia online dla biznesu

 

3 darmowe narzędzia do edycji zdjęć (sprawdzone i polecane)

Do prostych operacji nie musisz od razu wyciągać Photoshopa. Oto 3 proste, intuicyjne aplikacje, dzięki którym szybko nadasz zdjęciu pożądany kształt, dopiszesz tekst na obrazku czy zmienisz kolorystykę. Zawierają też one proste efekty czy pozwalaja stworzyć na szybko infografikę .

 

Canva

Narzędzie, dzięki któremu stworzysz błyskawicznie proste infografiki, obrazki do Twoich postów czy do social media. Świetny pomysł na recycling treści: zbierz dane z posta czy cytaty w formę graficzną.

 

BeFunky

Wybierasz rozmiar, używasz zdjęć z darmowej bazy (Pixabay) lub uploadujesz, a potem używasz kreatora drag&drop.  Do dyspozycji wiele filtrów i efektów – część dostępna w wersji płatnej.

 

Pixlr

Wybierz opcję szybkiej edycji lub dogłębnych zmian. Zdziwisz się, jak niewiele zajmie Ci stworzenie oryginalnej kreacji!

 

Twoja kolej!

A Ty? Masz jakieś sekretne źródła, którymi chciałbyś się podzielić?

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]