Czym różni się personalizacja od dynamicznej treści w marketingu?

Każdy natknął się gdzieś na takie pojęcia jak personalizacja, dynamicznie dopasowana treść lub dynamic content. Bardzo często tego typu określenia używane są zamiennie lub po prostu błędnie. Oczywiście najczęściej dotyczą one e-mail marketingu. Jednak, co tak naprawdę oznaczają i gdzie leży granica pomiędzy personalizacją a dynamiczną treścią?

Wśród marketerów krąży przekonanie, że zwrócenie się w wiadomości e-mail „Cześć Marku”, to wszystko co kryje się pod pojęciem personalizacji. Tymczasem jest to jedynie bardzo podstawowy sposób jej wykorzystania. Personalizacja, to tak naprawdę umieszczenie dowolnej informacji, którą posiadamy o odbiorcy, w treści wiadomości lub jej temacie. To może, być miasto, w którym odbiorca mieszka, data urodzin, nazwa firmy lub dane przypisanego konsultanta. Wszystko to ma spowodować, że wiadomość będzie wyglądała na kierowaną bezpośrednio do adresata, a nie do szerokiej publiczności. Im większa jest nasza wiedza o klientach, tym ciekawiej możemy personalizować wysyłane wiadomości. Na personalizację w wiadomościach e-mail pozwala praktycznie każdy system do e-Mail Marketingu lub posiadający taki moduł.

Dynamic content, czyli jak działa dynamiczna treść?

Dynamiczna treść, oznacza możliwość automatycznego dostosowywania całej zawartości lub poszczególnych elementów wiadomości e-mail w oparciu o zestaw reguł i w odniesieniu do indywidualnego odbiorcy. Co to oznacza, w praktyce? Siła dynamicznych treści polega na tym, że wystarczy przygotować jeden szablon, wybrać zasady doboru treści i ich bazę. Gdy wyślemy taką wiadomość do naszej bazy adresowej, w efekcie każdy adresat dostanie wiadomość składającą się z treści pasujących do jego indywidualnych potrzeb i zainteresowań. Jeśli pójdziemy o krok dalej i taka wiadomość będzie automatycznie wysyłana w reakcji na zachowanie odbiorców, to dodatkowo odbiorca otrzyma interesującą go treść, w chwili gdy jej potrzebuje najbardziej.

Personalizacja i dynamiczna treść w jednej wiadomości e-mail

Zarówno wykorzystanie personalizacji i dynamicznej treści powoduje wzrost wszystkich parametrów wiadomości e-mail. Takie wiadomości są po prostu lepiej odbierane przez klientów i częściej interakcja  z nimi kończy się dokonaniem zakupu. Najlepsi wykorzystują oba rodzaje treści jednocześnie, poniżej kilka przykładów personalizacji i dynamicznej treści.

Personalizacja


Dynamiczna treść

Każdy z adresatów otrzymuje w wiadomości e-mail oferty dopasowane do jego indywidualnego profilu.

Cała wiadomość


Jeśli w wiadomości e-mail zobaczymy “Cześć Marek” to będzie personalizacja, natomiast jeśli zobaczymy w niej produkty dopasowane do nas lub takie, które faktycznie oglądaliśmy na stronie WWW, wtedy będzie do dynamiczna treść.

Podsumowanie

Obie wymienione wyżej metody dostosowywania treści do odbiorcy pozwalają marketerom docierać do odbiorców z ciekawszym i istotniejszym komunikatem. Dzisaj konsumenci stają się coraz bardziej wymagający, mają coraz mniej czasu i oczekują efektywniejszej komunikacji. Na rynku wygrywają Ci, którzy są w stanie swoim potencjalnym klientom dostarczyć oczekiwanych treści, w odpowiednim momencie i kanale komunikacji. W systemach Marketing Automation personalizacja i dynamiczna treść może być użyta w wiadomościach e-mail, na stronie WWW i wielu innych kanałach komunikacji, dzięki czemu konsument w każdym punkcie styku z firmą trafi na istotny dla niego komunikat. Z drugiej strony musimy pamiętać, że te mechanizmy zadziałają tak dobrze jak dobra będzie nasza baza danych. Dlatego powinniśmy zwracać uwagę na jakość i aktualność naszej bazy.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]