Czym różni się personalizacja od dynamicznej treści w marketingu?

Każdy natknął się gdzieś na takie pojęcia jak personalizacja, dynamicznie dopasowana treść lub dynamic content. Bardzo często tego typu określenia używane są zamiennie lub po prostu błędnie. Oczywiście najczęściej dotyczą one e-mail marketingu. Jednak, co tak naprawdę oznaczają i gdzie leży granica pomiędzy personalizacją a dynamiczną treścią?

Wśród marketerów krąży przekonanie, że zwrócenie się w wiadomości e-mail „Cześć Marku”, to wszystko co kryje się pod pojęciem personalizacji. Tymczasem jest to jedynie bardzo podstawowy sposób jej wykorzystania. Personalizacja, to tak naprawdę umieszczenie dowolnej informacji, którą posiadamy o odbiorcy, w treści wiadomości lub jej temacie. To może, być miasto, w którym odbiorca mieszka, data urodzin, nazwa firmy lub dane przypisanego konsultanta. Wszystko to ma spowodować, że wiadomość będzie wyglądała na kierowaną bezpośrednio do adresata, a nie do szerokiej publiczności. Im większa jest nasza wiedza o klientach, tym ciekawiej możemy personalizować wysyłane wiadomości. Na personalizację w wiadomościach e-mail pozwala praktycznie każdy system do e-Mail Marketingu lub posiadający taki moduł.

Dynamic content, czyli jak działa dynamiczna treść?

Dynamiczna treść, oznacza możliwość automatycznego dostosowywania całej zawartości lub poszczególnych elementów wiadomości e-mail w oparciu o zestaw reguł i w odniesieniu do indywidualnego odbiorcy. Co to oznacza, w praktyce? Siła dynamicznych treści polega na tym, że wystarczy przygotować jeden szablon, wybrać zasady doboru treści i ich bazę. Gdy wyślemy taką wiadomość do naszej bazy adresowej, w efekcie każdy adresat dostanie wiadomość składającą się z treści pasujących do jego indywidualnych potrzeb i zainteresowań. Jeśli pójdziemy o krok dalej i taka wiadomość będzie automatycznie wysyłana w reakcji na zachowanie odbiorców, to dodatkowo odbiorca otrzyma interesującą go treść, w chwili gdy jej potrzebuje najbardziej.

Personalizacja i dynamiczna treść w jednej wiadomości e-mail

Zarówno wykorzystanie personalizacji i dynamicznej treści powoduje wzrost wszystkich parametrów wiadomości e-mail. Takie wiadomości są po prostu lepiej odbierane przez klientów i częściej interakcja  z nimi kończy się dokonaniem zakupu. Najlepsi wykorzystują oba rodzaje treści jednocześnie, poniżej kilka przykładów personalizacji i dynamicznej treści.

Personalizacja


Dynamiczna treść

Każdy z adresatów otrzymuje w wiadomości e-mail oferty dopasowane do jego indywidualnego profilu.

Cała wiadomość


Jeśli w wiadomości e-mail zobaczymy “Cześć Marek” to będzie personalizacja, natomiast jeśli zobaczymy w niej produkty dopasowane do nas lub takie, które faktycznie oglądaliśmy na stronie WWW, wtedy będzie do dynamiczna treść.

Podsumowanie

Obie wymienione wyżej metody dostosowywania treści do odbiorcy pozwalają marketerom docierać do odbiorców z ciekawszym i istotniejszym komunikatem. Dzisaj konsumenci stają się coraz bardziej wymagający, mają coraz mniej czasu i oczekują efektywniejszej komunikacji. Na rynku wygrywają Ci, którzy są w stanie swoim potencjalnym klientom dostarczyć oczekiwanych treści, w odpowiednim momencie i kanale komunikacji. W systemach Marketing Automation personalizacja i dynamiczna treść może być użyta w wiadomościach e-mail, na stronie WWW i wielu innych kanałach komunikacji, dzięki czemu konsument w każdym punkcie styku z firmą trafi na istotny dla niego komunikat. Z drugiej strony musimy pamiętać, że te mechanizmy zadziałają tak dobrze jak dobra będzie nasza baza danych. Dlatego powinniśmy zwracać uwagę na jakość i aktualność naszej bazy.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]