Czy boty zastąpią aplikacje? SALESmanago jako pierwsza platforma na świecie wdraża automatyzację w oparciu o sztuczną inteligencję Facebook Bots

stock-image-13899158-compressorOd czasu konferencji F8 dedykowanej deweloperom powiązanym  z Facebookiem, temat botów marketingowych nabrał rozpędu. Ułatwiają one korzystanie z serwisów, spełniając rolę “przewodników internetowych”. Wkrótce będziesz o nich słyszał coraz więcej, dlatego sprawdźmy czym właściwie są!

 


Niezwykłe doświadczenie zakupowe. Jak je dostarczyć? Pobierz darmowego ebooka


 

Czym właściwie jest bot?

Bot jest programem imitującym konwersacje z ludźmi używając sztucznej inteligencji. Jego oprogramowanie jest tworzone w taki sposób, aby zautomatyzować czynności, które przeciętny człowiek wykonuje  sam, na przykład  zamawianie jedzenia, umawianie się na spotkania, szukanie artykułów na dany temat czy rozwiązywanie prostych problemów logicznych. Nie musisz tracić czasu czekając, aż aplikacja zostanie zainstalowana – jedyne co musisz zrobić to wpisać nazwę bota w wyszukiwarkę Facebooka, zaprosić go do konwersacji a następnie zacząć rozmawiać. Jeżeli dany bot jest bliski zdania tzw. testu Turinga (seria pytań, dzięki którym można zidentyfikować, czy rozmawia się z prawdziwą osobą, czy z maszyną; praktycznym zastosowaniem tego testu są kody CAPTCHA), konwersacja ta powinna przypominać rozmowę z prawdziwym człowiekiem.

 

Czy mój biznes potrzebuje bota?

Ci, którzy wiedzą, co w trawie piszczy zapewniają, że boty zawładną rynkiem i całkowicie odmienią interakcje ludzi z robotami. Jeśli posiadasz swój własny biznes, pomyśl o wdrożeniu chat bota, ponieważ rok 2016 to zdecydowanie ich czas. Technologia botów jest wciąż udoskonalana, a ryzyka z nią związane, takie jak brak zaufania do wirtualnego partnera oraz obawa wobec wzajemnego zrozumienia, maleją. Chat boty oszczędzają czas Twoim pracownikom, którzy nie muszą szukać podstron oraz odpowiadać na podstawowe pytania. Rezultat: efektywniejsze wykonywanie pozostałych obowiązków. Inteligentny asystent centrum obsługi daje ogromne możliwości szczególnie dla e-commerce. Im więcej klient komunikuje się z botem, tym bardziej spersonalizowaną wiadomość otrzymuje, co w konsekwencji usprawnia proces sprzedaży. Wkrótce użytkownicy będą również dokonywać płatności elektronicznej za produkt lub usługę bezpośrednio z tej samej platformy!

 

To nie jest skomplikowane!  Jak działa bot SALESmanago?

Bot SALESmanago umożliwia całkowitą automatyzację działań w zakresie Obsługi Klienta oraz sprzedaży. Tuż po podaniu przez użytkownika adresu email przez użytkownika Facebook Messengera, bot rozpoznaje odbiorcę i integruje konwersację wraz z jego profilem behawioralnym w platformie SALESmanago. Nowe narzędzie, wykorzystując mechanizmy uczenia się i sztucznej inteligencji, może rekomendować produkty, weryfikować status zamówienia czy pomóc w procesie reklamacji. Wymienione działania umożliwiają pozyskiwanie cennych danych poprzez obserwację zachowań konsumenta na Facebooku, zarówno w aplikacjach desktopowych jak i mobilnych, czy w punktach sprzedaży.

„Współczesne zaawansowane technologie informatyczne pozwalają coraz więcej czynności wykonać automatycznie. Ciągle rozwijane systemy Marketing Automation już od dawna potrafią dopasować ofertę do potrzeb klienta. Teraz system SALESmanago pozwala na zautomatyzowane rozmowy z klientem prowadzonej zarówno przez chat Facebook jak i popularną aplikacje Messenger tego serwisu.”, mówi Konrad Pawlus, CTO i współzałożyciel SALESmanago. „Najnowsze opracowania pokazują że obecne pokolenie nastolatków bardzo chętnie wybiera komunikację w formie chatu. Jest szybka i mobilna – to kolejny ważny kanał kontaktu z klientem, który nie może zostać pominięty.”

 

Automatic Sales Chat

Automatic Sales Chat to moduł pozwalający na stworzenie automatycznej rozmowy z użytkownikiem prowadzonej przez Facebookowy komunikator Messenger. Wykorzystanie tej funkcji gwarantuje natychmiastową reakcję na zapytania klientów, przez co żadne z nich nie pozostanie bez odpowiedzi. Mechanizm działania Automatic Sales Chat opiera się na sztucznej inteligencji, przy czym jego konfiguracja jest bardzo prosta. Automatic Sales Chat to rozwiązanie idealne dla działań B2B oraz B2C.

Dodatkowo Sales Chata można wykorzystać jako dodakowy kanał komunikacji na Twojej strnie www. Implementacja jest dość prosta. Instrukcje jak to zrobić znajdziesz TUTAJ i TUTAJ.  To co zyskujesz, to dodatkowy kanał komunikacji real time z klientami połączony z  prowadzonymi również w czasie rzeczywistym rekomendacjami produktów i usług dopasowanych do potrzeb i zainteresowań konsumentów.

 

Jak działa Automatic Sales Chat

W celu wdrożenia automatycznej konwersacji należy zacząć od przygotowania scenariusza rozmowy z dostępnych elementów. Podstawowe elementy to:

Tekst bota – komenda, dzięki której wprowadzasz tekst, który będzie wyświetlany użytkownikom;
Czekaj na konsultanta – w każdej chwili konsultant może dołączyć do konwersacji przerywając automatyczną wymianę zdań klienta z botem, bądź wymusić przerwanie tej rozmowy i dać wyraźny sygnał klientowi, aby poczekał aż do rozmowy dołączy konsultant;
Komenda użytkownika – pozwala na rozgałęzienie konwersacji w zależności od zdefiniowanych konkretnych słów, które użytkownik musi wprowadzić, aby przejść do dalszego etapu konwersacji;
Komenda użytkownika – przyciski – pozwala na zasugerowanie jednej z 5 opcji, którą użytkownik może wybrać. Każda z opcji pozwala na automatyczne przejście do następnego etapu konwersacji;

Dodatkowo dla firm posiadających informacje o produktach i usługach zamieszczone w pliku XML (dotyczy to głównie ecommerce) dostępny jest moduł ecommerce. Pozwala on poznać dokładne preferencje użytkownika i, w zależności od zebranych informacji, automatycznie zarekomendować do 5 produktów. Dostępne zapytania to:

  •  Minimalna cena
  •  Maksymalna cena
  •  Kategoria produktu
  •  Nazwa produktu
  •  Opis produktu
  •  Kolor produktu

Tworzenie rozbudowanych scenariuszy jest proste i intuicyjne dzięki zastosowaniu kreatora. Przed zaimplementowaniem chata na profilu na Facebooku można przetestować całą konwersację, wykorzystując w tym celu dostępny w SALESmanago Chat Tester.

 

Jak mądre są boty?

Wciąż jesteśmy na początku chat bot rewolucji, dlatego nie są one jeszcze aż tak rozwinięte. Obecnie mamy boty komunikujące się jedynie z klientem, lecz wkrótce, z pomocą coraz bardziej zaawansowanej sztucznej inteligencji, będą komunikować się z innymi botami by zdobyć informację której nie znają –  aby następnie dostarczyć ją do użytkownika. Schemat robotów uczących się od siebie nawzajem (Machine learning) gwarantuje lepszą komunikację i zrozumienie pomiędzy człowiekiem a oprogramowaniem.

Gdzie mogę nauczyć się więcej o botach?

Boty to jeden z gorętszych tematów sezonu. W związku z tym postanowiliśmy zorganizować specjalny webinar poświęcony w całości tylko i wyłącznie naszemu Automatic Sales Chatowi. Podczas tego 60-minutowego webinaru nasz ekspert zabierze Cię na wycieczke po tym jakże użytecznym narzędziu. Zobaczysz, jak prosty i przyjazny dla użytkownika jest nasz kreator drag & drop, dowiesz się, jak skonfigurować prosty scenariusz czatu, a także zobaczysz funkcję dedykowaną ecommerce – automatyczne rekomendacje na czacie.

DOŁĄCZ TUTAJ

 

Czy boty Facebooka zastąpią aplikacje?

Koncepcja świata w którym ludzie z  łatwością będą się porozumiewać z robotami jest zdecydowanie przekonująca. Załatwianie różnego rodzaju spraw na jednej platformie brzmi łatwo i przyjemnie, zwłaszcza jeśli alternatywa jest sterowanie setką różnych aplikacji. Dobry ruch, Panie Zuckerberg!

 

Spójrzmy prawdzie w oczy – ile razy zainstalowałeś aplikację i opuściłeś ją tuż po pierwszym użyciu? Według badania Localytics, 23% aplikacji zostaje porzuconych zaraz po pierwszym uruchomieniu. Czasami nawet proces instalacji zajmuje więcej czasu niż korzystanie z funkcji jakie dana apka oferuje.

 

Boty mają ogromny potencjał zwłaszcza na platformie Facebook Messenger, który jest jedną z najszybciej rozwijających się form komunikacji. Komunikatory botów funkcjonują niczym “niewidzialne aplikacje”, których instalacja trwa sekundy. Ci inteligentni asystenci są nieskończenie cierpliwi a nawigacja jest dziecinnie prosta i wygodna.

 

Rewolucja botów jest tuż za rogiem, lecz zajmie trochę czasu zanim ich mechanizm zostanie całkowicie zintegrowany w społeczeństwie. Musimy uzbroić się w cierpliwość by zobaczyć, co przyniosą technologiczne reformy. Póki co – czerpcie korzyść z wygody botów i nie zapomnijcie spróbować naszego!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]