Content Marketing: prawdy i mity o marketingu treści

stock-image-10168226Wszyscy piszą firmowe blogi, wszyscy chcą się angażować  w dyskusję z odbiorcami… Tworzymy coraz więcej treści, ale czy to ma sens? Jak to jest naprawdę?

Poniżej rozprawiamy się z 7 popularnymi przekonaniami nt. marketingu treści i zdradzamy, które z nich są tylko mitami.

 


Inbound marketing: czy to działa? Pobierz darmowego ebooka


1. Content marketing jest drogi

MIT i PRAWDA: Wyprodukowanie dobrego, długiego posta czy wartościowego ebooka, nie mówiąc już o wideo, może pochłonąć sporo czasu i energii Twojego zespołu. Jednak jeśli udało się Wam stworzyć coś naprawdę wyjątkowego, użyjcie tego materiału więcej niż raz!

Jedną treść możesz przecież wykorzystać kilkukrotnie. Dbaj o kilkukrotne udostępnianie dobrej treści Twoim odbiorcom. Tę praktykę nazywa się niekiedy repurposingiem: chodzi o to, że jeśli zainwestowałeś sporo zasobów w stworzenie wartościowej treści, powinieneś ją szeroko dystrybuować i przerobić na inne formy podawcze. I tak obszernego posta możesz przerobić na infografikę, pokaz slajdów, webinar, a potem połączyć go z kilkoma innymi  w darmowego ebooka.

 

Kiedy zobaczysz, ile materiałów koniec końców możesz wyprodukować z jednej treści, okaże się, że koszt produkcji się opłacił – ale tylko wtedy, gdy wyciśniesz z pojedynczego posta tak dużo, jak tylko się da.

2. Aby treści były bardziej widoczne w wyszukiwarkach, musisz naszpikować je słowami kluczowymi

MIT: Nie, zdecydowanie nie! Obecne algorytmy Google są za sprytne na takie zagrania. Ważniejsze, by posty były świeże oraz by podobały się ludzkim czytelnikom.

Przeczytaj więcej o błędach na blogu, które mogą być karane przez Google.

3. Trudno zmierzyć skuteczność marketingu treści

MIT: Choć zyski z tej praktyki faktycznie są długofalowe, możesz ustalić konkretne KPI dla swoich treści. Należą do nich przede wszystkim:

  • ruch na stronie (blogu)
  • procent powracających użytkowników
  • czas spędzony na stronie
  • konwersje dla CTA zawartego w treściach
  • ilość leadów pozyskanych z danego materiału (np. ilość pobrań ebooka)

Jak widzisz, samo ustalenie metryk nie jest wyzwaniem – chodzi raczej o to, by wiedzieć, czego oczekujesz od treści i ustalić dla nich realistyczny cel, a nie oświadczyć, że „chcesz zrobić viral”. No właśnie, skoro o tym mowa…

4. Chodzi o lajki, szery i wirusowe rozprzestrzenianie się treści

MIT i PRAWDA:  Twój post rozchodzi się jak świeże bułeczki? Użytkownicy przekazują go sobie z tablicy na tablicę,  z tweeta do retweeta? Bombowo! To teraz pora się zastanowić nad obiektywnymi, mierzalnymi zyskami, które z tego masz. Czy ci nowi odbiorcy oznaczają nowe leady? Czy te osoby kiedykolwiek wrócą na Twoją stronę www?

Nie chcemy psuć Ci humoru, chodzi raczej o to, żeby zwrócić Twoją uwagę na prosty fakt: same lajki nic nie oznaczają. Dopiero projekt włączenia ich w strategię pozyskania leadów i klientów ma sens. Czy Twoje treści działają w ten sposób? Czy łączysz posty ze strategiami Lead Generation? 

5. Chodzi o jakość

PRAWDA: Dobre, wartościowe posty, o merytorycznej treści albo oryginalnie ujmujące temat, są kluczowe dla Twojego marketingu, jednak badania wykazują tu ciekawą niespójność: podczas gdy 92% firm uważa, że tworzy wysokiej jakości treści, tylko 54% z nich uważa swoją strategię contentową za skuteczną (źródło).

Skąd ta rozbieżność? Może być tak, że sami przedsiębiorcy i marketerzy są zbyt entuzjastycznie w stosunku do własnych tekstów i ich dzieła nie są wcale tak dobre, jak im się wydaje. Naprawdę trudno dziś powiedzieć coś nowego, a do tego powiedzieć to w na tyle interesujący i przystępny sposób, by zachwycić szeroką publiczność.

Druga opcja (raczej komplementarna niż alternatywna wobec poprzedniej) dotyczy faktu, że być może tworzone treści są świetne, ale zawodzą strategie pozyskiwania leadów, zatrzymywania odbiorców na stronie czy formularze kontaktowe. Innymi słowy, możesz produkować fantastyczne materiały, ale mogą one nie przekładać się na sprzedaż czy pozyskane kontakty. W efekcie para idzie w gwizdek.

6. Powinienem pisać o moim biznesie czy produkcie

MIT: Choć Twoje treści powinny mieć rolę edukacyjną, nie ograniczaj się do robienia z bloga rozbudowanego, ilustrowanego przykładami katalogu czy folderu reklamowego. Skup się na materiałach, które mogą się przydać Twoim odbiorcom – zidentyfikuj grupę docelową i napisz coś, co im się przyda.

W wypadku naszego bloga posty, które nie dotyczą bezpośrednio automatyzacji marketingu, świetnie się sprawdzały. Sporą część naszych czytelników stanowią właściciele i marketerzy w MŚP, dlatego dużą popularnością cieszył się wpis 102 darmowe narzędzia dla marketerów.

Podobnie odbiorcom podobał się niedotyczący Marketing Automation wpis o najmłodszych przedsiębiorcach na świecie: po prostu był oryginalny i ciekawy (pozwólmy sobie na chwilę nieskromności).

Piszemy o tym, by Was przekonać do tego, że nie warto trzymać się kurczowo swojej niszy i pisania o produkcie i okolicach. W takim trybie szybko skończą się Wam tematy, a blog stanie się monotonny.

7. Content marketing = blog

MIT: Nie! Na marketing treści składa się szereg form podawczych, które co prawda często wokół bloga się koncentrują, ale definitywnie nie powinny się do niego ograniczać.

Video, infografiki, ebooki, szablony, webinary czy podcasty stanowczo urozmaicą Twoje materiały i uczynią je bardziej interesującymi. W ten sposób też będzie Ci łatwiej ponownie wykorzystać treści: ebooka możesz – po przetworzeniu – zmienić w materiał na webinar, a Twoi odbiorcy będą mogli wybrać, w jakiej formie chcą otrzymać wiedzę.

 

A jak to jest z treściami u Ciebie? Prowadzisz content marketing w swojej firmie? Czy uważasz, że to dobra metoda?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]