Znana wszystkim pozycjonerom zasada Content is the king ma zastosowanie również w Lean Nurturingu. Dostarczanie leadom odpowiednich treści jest kluczowe dla ich konwersji w klientów. Podobnie jak w przypadku SEO, wartościowa treść jest tu warunkiem koniecznym, jednak nie wystarczającym. Niewłaściwy timing i niedopasowanie do odbiorcy mogą zniweczyć starania copywriterów . Marketing Automation pozwala w pełni wykorzystać możliwości contentu.
Według raportu SilverPop/DemandGen emaile z programów Lead Nurturing mają od 4 do 10 razy większą liczbę odpowiedzi w porównaniu ze zwykłymi, ustandaryzowanymi emailami. Oznacza to, że bardzo podobny content może dać do 10 razy lepszy efekt, jeśli zostanie wysłany tylko do tych, którzy są nim w danym momencie zainteresowani.
Dla zwiększenia konwersji leadów należy koncentrować się na edukacji, a nie dążyć do sprzedaży
Głównym problem leży w dostarczaniu contentu niewłaściwego do stanu, w którym znajduje się aktualnie lead. Klasycznym przykładem tego błędu jest kierowanie oferty handlowej do leadu który nie jest jeszcze gotowy na zakup. Bez możliwości analizy zachowania na stronie bardzo trudno określić aktualny stan leadu, dlatego zastosowanie narzędzi automatyzacji marketingu jest tu tak istotne. Znając preferencje osób z naszej bazy kontaktów możemy dopasować content do ich aktualnego zapotrzebowania. Według Briana Carrolla przy tworzeniu contentu należy koncentrować się na dostarczaniu potrzebnej wiedzy, zamiast na dążeniu do finalizacji sprzedaży. Odpowiednio dopasowany content sam spowoduje wzrost zaufania klienta do marki, jak również wzmocni potrzeby zakupowe.
Właściwy content wywoła pozytywne skojarzenia z naszą marką i nada jej rangę eksperta w branży
Najważniejszy jednak będzie fakt skojarzenia w jego umyśle naszej firmy i branży, w której działam. Spowoduje to automatyczne odpalenie kotwicy w momencie, gdy klient postanowi dokonać zakupu z naszej branży. Jego umysł sam podsunie mu wówczas naszą firmę wraz z pozytywnymi skojarzeniami z nią związanymi. To jeden z najlepszych sposobów na zyskanie przewagi konkurencyjnej
Prezentacja SALESmanago o Content Marketingu: