Co to jest Marketing Automation

Zrzut aplikacji SALESmanago

Marketing Automation po raz pierwszy prawdziwie łączy działy marketingu i sprzedaży. Marketing Automation integruje dotychczas osobno działające systemy do e-mail marketingu, pozyskiwania i zarządzania leadami monitoringu strony www. Dzięki temu umożliwia tworzenie uporządkowanego systemu marketingowego, który dostarcza właściwych informacji do działów sprzedaży.

Najnowszym, bo rozwijamy od zaledwie 10 lat kierunkiem w Marketingu Internetowym jest obecnie Marketing Automation. Marketing Automation to koncepcja polegająca na połączeniu automatyzacji zbierania informacji o potencjalnych i aktualnych klientach z automatycznymi akcjami marketingowymi do wyselekcjonowanych klientów. Ustawienie automatycznego cyklu marketingowego do poszczególnych segmentów Klientów, pozwala na dotarcie do Klientów w wyznaczonym czasie z odpowiednim i dopasowanym przekazem bez potrzeby angażowania dużego zespołu pracowników i wykonywania żmudnej manualnej pracy. Automatyzacja kampanii marketingowych wymaga skutecznego narzędzia marketingowego, takimi narzędziami są systemy klasy marketing Automation, którego przykładem jest SALESmanago, nowy system wprowadzony przez firmę Benhauer.

Skąd się bierze Marketing Automation

 

Podstawą koncepcji powstania Marketing Automation jest przekonanie, że Lead Generation już nie wystarcza. Celem kampanii Lead Generation jest generowanie jak największej ilości zapytań dotyczących usług lub produktów. Wysoki przyrost pozyskanych lead`ów to większa ilość potencjalnych Klientów. Niestety istnieje spora rozbieżność pomiędzy ilością zapytań ofertowych a współczynnikiem sfinalizowanych transakcji. Kolejne działania powinny zmierzać więc do przekonwertowania pozyskanych kontaktów w Klientów. Często jednak zdarza się tak, że część lead`ów to Klienci jeszcze niezdecydowani. Niezależnie jednak od powodów niezdecydowania Klientów można zapobiec utracie pozyskanych lead`ów. Najlepszym sposobem na zbudowanie trwałej relacji z potencjalnym Klientem, jest prowadzenie długofalowej strategii, która miałaby na celu przypominanie się Klientom. To przypominanie się klientom w marketingu nazywa się Lead Nurturing.

Lead Nurturing – pożywienie dla potencjalnych klientów

Lead Nurturing jest procesem budowania relacji z Klientem, który polega na dwukierunkowej komunikacji. Zamierzony efekt działań to przekonwertowanie potencjalnego Klienta na Klienta gotowego do obsłużenia przez dział sprzedaży. Działaniem najistotniejszym jest komunikacja oparta na gromadzeniu informacji o zachowaniu potencjalnego nabywcy. Zabrane dane wykorzystujemy do targetowania behawioralnego, który polega na przesyłaniu dopasowanych przygotowanych wcześniej komunikatów które stanowią zawartość cyklu Lead Nurturing. W Lead nurturing najistotniejsza jest: komunikacja, dialog, budowanie relacji i zaufania, przy założeniu, że koncentrujemy się na potencjalnych przyszłych Klientach. Niezbędna jest selekcja leadó`w. Komunikujemy się z wyselekcjonowaną grupą potencjalnych, przyszłych Klientów. Dialog prowadzimy niezależnie od tego na jakim etapie jest proces sprzedaży, być może część leadó`w to w przyszłości będą nasi Klienci. Systemy Marketing Automation umożliwiają zbudowanie wielopoziomowych akcji Lead Nurturing, których cykle zmieniają się w zależności od profilu użytkownika budowanego przez system.

Marketing Automation vs e-Mail Marketing

Zautomatyzowane kampanie marketingowe to znacznie więcej niż kampanie e-mail marketingowe. Tradycyjny E-mail Marketing jako forma marketingu bezpośredniego z wykorzystaniem poczty elektronicznej uważany jest za jeden z najefektywniejszych sposobów bezpośredniego pozyskiwania Klientów. E-mail Marketing nie dostarcza jednak istotnej informacji biznesowej, czy Klient zainteresował się ofertą otrzymaną w e-mailu, czy wszedł na stronę www i czy jego zainteresowanie było jednorazowe czy może jednak po pewnym czasie wrócił na stronę. Dzięki zastosowaniu systemu Marketing Automation gromadzimy kluczowe informacje potrzebne do realizacji procesu sprzedaży. Dzięki zamieszczonemu kodowi trackingowemu na stronie www zbieramy informacje o wejściach klientów nie tylko bezpośrednio z e-mailingu, ale również po nim, kiedy klient pojawia się na stronie z wejść bezpośrednich, czy z innych kampanii marketingowych. System za pomocą umieszczonego na stronie kodu monitoruje zachowania Klientów na poszczególnych podstronach, a użytkownik systemu może dokonać segmentacji przyjmując za regułę czas oraz częstotliwość odwiedzin. Segmentacja Klientów to warunek konieczny do zbudowania skutecznej strategii marketingowej. Po zapoznaniu się z preferencjami Klientów, kolejny krok to precyzyjny przekaz marketingowy do wyselekcjonowanej wcześniej grupy. Dzięki automatyzacji można wydzielić wiele segmentów i prowadzić równocześnie wiele akcji marketingowych z odpowiednio dopasowanym przekazem.

Budowa kompleksowych cykli marketingowych

Rozpoczęcie pracy z systemem marketing automation to początek przygody w ramach której użytkownik rozpoczyna budowę prawdziwej wartości swojej firmy, w postaci w pełni zautomatyzowanych cykli marketingowych, które są realizowane do poszczególnych grup potencjalnych i aktualnych klientów. W ramach tych cykli system realizuje wysyłkę dopasowanych ofert do klientów w zależności od tego na jakie linki klikają w emailach oraz jak spędzają czas na stronie www.

Marketing Automation wspiera sprzedaż

 

Dzięki systemowi Marketing Automation dział marketingu po raz pierwszy w historii zostaje wyposażony w narzędzie, dzięki któremu jest w stanie efektywnie wspierać sprzedaż firmy i sprzedawców firmy poprzez gromadzenie unikalnej wiedzy o klientach i potencjalnych klientach firmy oraz dostarczać do działu sprzedaży Leady, które zostały doprowadzone do takiego etapu, w którym szansa że sprzedaż zostanie zrealizowana jest najwyższa z możliwych.

Budowa wartości firmy dzięki marketingowi

Systemy Marketing Automation zdobywają bardzo dużą popularność dzięki temu, że oszczędzają działowi marketingu gigantycznej ilości czasu poprzez automatyczne wykonywanie ręcznej pracy, poprzez gromadzenie informacji o klientach, ale przede wszystkim dlatego, że umożliwia firmie budowanie faktycznego kapitału związanego  marketingiem, który przyjmuje formę:

  • Działających automatycznych cykli marketingowych
  • Wiedzy o tym które cykle są najskuteczniejsze
  • Wiedzy o tym, które działania marketingowe są najskuteczniejsze
  • Bazy wiedzy o potencjalnych i aktualnych klientach firmy
  • Bazy ofert sprzedażowych i marketingowych oraz wiedzy o skuteczności tych ofert

 

Wzrost zwrotu z inwestycji w marketing (ROMI – Return On Marketing Investment) dzięki Marketing Automation

Dzięki zasadzie działania marketing automation, możliwości zintegrowania takiego systemu z systemem CRM, zintegrowania systemu z ludźmi pracującymi w marketingu i sprzedaży, oraz wyeliminowania znacznej części manualnej pracy ludzi umożliwiając im skupienie się na intelektualnej i merytorycznej pracy, Marketing Automation powoduje (wg oficjalnych badań firmy Gartner) wzrost stopy zwrotu w marketing o ponad 50%.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]