Black Friday u naszych klientów – podsumowanie

Opadł już kurz po zakupowym szaleństwie, czas na podsumowanie tego co się działo w w ostatnich tygodniach. Przeanalizowaliśmy kilka solidnych tabel z danymi i wyciągnęliśmy z tego kilka ważnych wniosków. Oto jak wyglądał Czarny Piątek w sklepach online korzystających z SALESmanago.

Na początek obrazek:

Czas na lekcje:

  1. Black Friday szturmem podbija rynek europejski – nawet uwzględniając bogacenie się społeczeństwa, wzrost cen i inflację, gołym okiem można zauważyć wzrost wartości transakcji w stosunku do poprzedniego roku.
  2. Email Marketing ma się świetnie – w Black Friday wysłano 2 razy więcej wiadomości niż na poczatku czarnego tygodnia (a już wtedy ruszały kampanie tematyczne). Mimo to ststystyki otwarć i kliknięć w mailach były wyższe w ciągu tygodnia. W ten wyjątkowy dla handlu dzień trzeba koniecznie pamiętać o personalizowaniu wysyłanej oferty, tak żeby nie przepadła w morzu innych wiadomości. Kampanie trzeba zaplanować z wyprzedzeniem i zautomatyzować kompleksowo wszystkie procesy, żeby zoptymalizować działania i nie marnować czasu na coś, co spokojnie zrobi platforma marketing automation.
  3. Black Friday i Cyber Monday to prawdziwe święto zakupów – ilość transakcji rośnie od poniedziałku osiągając kulminację w piątek, następnie spada w weekend (portfele muszą odpocząć) by w cyber poniedziałek jeszcze raz wspiąć się do poziomu piątkowego. Jaka z tego nauka? ano taka, że w te dwa dni ludzie są nastawieni na skorzystanie z promocji, i bardzo chętnie kupują przecenione produkty. Czy to piątek, czy poniedziałek – z równym entuzjazmem kupują to co jest okazją. Planując wyprzedaże skup się na dobrym zaplanowaniu tych dwóch dni. pamiętaj, że im krótsza promocja, tym paradoksalnie większe zainteresowanie (tak działa ludzka psychika – to strach przed zmarnowaniem okazji). Oczywiście możesz ogłosić Black Week, ale największy nacisk połóż właśnie na te dwa dni.
  4. Automatyzacja to podstawa – szaleństwo zakupowe to świetna okazja żeby dać firmowej kasie solidny zastrzyk gotówki. Należy jednak pamiętać, że relacja z klientem nie kończy się na samej sprzedaży. Wysłanie setek tysięcy maili z podsumowaniem transakcji, ratowaniem porzuconego koszyka to zadanie dla maszyny a nie grupy ludzi, którzy w tym czasie mogą się zająć obsługą klientów w czasie rzeczywistym, na przykład przez telefon, czy live chata.
  5. Zestaw narzędzi odpowiadający na potrzeby sklepów online świetnie sprawdza się w takich dniach – czy to dynamiczne ramki rekomendacji, czy live chat, który pozwala na bieżąco podglądać kartę kontaktu z danymi rozmówcy – wszystkie te funkcje ułatwiają pracownikom sklepu poradzić sobie z obsługą tabunów klientów przechodzących przez stronę w ciągu dnia. Minimalizują ryzyko błędu i w bardzo prosty sposób ułatwiają życie i tak już zawalonych robotą osób. (Jeśli nie zdążyłeś z nich skorzystać na Black Friday, koniecznie napraw ten błąd przed świętami! Masz 14 dni darmowych testów)

PS. Uniknij niespodzianek. Pobierz Grudniowy Kalendarz Marketera 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]