Aplikacje mobilne w 2015: ważne statystyki dla eCommerce

Aplikacje mobilne zmieniają sposób, w jaki kupujemy i sprzedajemy. Choć kilka lat temu wydawały się przelotna modą, dziś wyznaczają najważniejszy trend, jaki dotyka e-commerce i cały marketing online. Wiąże się to z nowym, aktywnym modelem konsumenta, który poszukuje narzędzi do realizacji własnych celów i źle się czuje w roli biernego odbiorcy treści.  Zobacz skalę zjawiska i wnioski, jakie nasuwają się dla marketerów.

 

Czy eCommerce jest gotowe na mobile?

 

Przewiduje się, że w USA m-commerce wzrośnie z 54,6 milionów dolarów w 2014 do 96,3 milionów dolarów w 2016. E-commerce w prognozach wykazuje wzrost rzędu 9-11% rocznie, podczas gdy m-commerce ma wzrastać w tempie 26-32% w skali roku. Globalnie ocenia się, że wartość 22 rynków m-commerce wzrośnie z 102 miliardów dolarów do 291 miliardów w 2016.


Więcej o m-commerce w naszym ebooku: pobierz za darmo


Ten wzrost jest generowany głównie przez konsumentów w grupie wiekowej 18-34 (59% kupujących mobilnie). Sumarycznie szacuje się, że 74% użytkowników smartfonów korzysta z tych urządzeń do wsparcia zakupów (źródło).

Ogólnie 42% sprzedaży w kanale mobile pochodzi z aplikacji mobilnych, według 500 liderów rynku (źródło), co oznacza, że reponsywna strona to dzisiaj za mało.

 

E-commerce nie nadąża

 

Analiza sytuacji e-commerce wskazuje, że rozwiązania stosowane przez sprzedawców nie nadążają za wzrostem zainteresowań konsumentów zakupami mobilnymi:

– 46% e-sklepów nie jest responsywna,

– 30% nie ma własnej aplikacji na iOS,

– 28% nie ma aplikacji na Androida (źródło)

 

Płatności mobilne

 

Konsumenci boją się m-płatności, ale z nich korzystają. Niepokoi ich przede wszystkim bezpieczeństwo (57%) i prywatność (48%). Jednak jednocześnie mimo obaw płacą mobilnie: 40% korzystało z płatności mobilnych w tym roku. Dla porównania, podczas gdy 56% klientów uważa płatność gotówką za najbezpieczniejszą, jedynie 11% mogło sobie przypomnieć, że faktycznie kupiło coś za gotówkę poprzedniego dnia.

 

Demografia użytkowników aplikacji

 

Kobiety korzystają z aplikacji nieznacznie częściej niż mężczyźni: 30 godzin 58 minut miesięcznie vs 29 godzin 32 minuty (źródło).

25% użytkowników między 18 a 44 rokiem życia nie pamięta, kiedy ostatni raz nie mieli przy sobie telefonu.

 

Zdjęcia

 

Statystyczny użytkownik spędza na smartfonie około 2 godziny dziennie (źródło).

Ważnym a często pomijanym aspektem korzystania ze smartfonów jest korzystanie z wbudowanego w urządzeniu aparatu. 52% klientów używa smartfonów do robienia zdjęć. Wyciągnij stąd ważny wniosek: zachęcaj do angażowania się z marką przez zdjęcia, np. ilustrujące sposób, w jaki korzystają z Twojego produktu. User generated content to świetny dowód społeczny, który przekonuje odbiorców, że inni klienci są zadowoleni z zakupu.

Możesz też dać się ponieść fantazji. Marka Evian przygotowała aplikację, która zmienia zdjęcia użytkowników tak, by wyglądali na nich jak dzieci (była to część większej kampanii Baby & Me).

 

Zaangażowanie użytkowników w aplikacje

 

Jak pisaliśmy w poście o budowaniu zaangażowania w aplikacje przez powiadomienia push, aktywne korzystanie z aplikacji to zupełnie inna sprawa niż samo jej pobranie przez użytkownika. Posiadacze smartfonów chętnie pobierają aplikacje, ale niełatwo ich skłonić do głębszej więzi. 60% z nich wypisuje się z powiadomień push (źródło).

Jednak w związku z faktem, że wzrasta ilość czasu, jaką spędzamy na smartfonach, rośnie również ilość czasu, jaki spędzamy w aplikacjach oraz ilość aplikacji, których używamy regularnie. 39% aplikacji jest użyta 11 razy lub więcej, a także zmniejszyła się ilość aplikacji użytych tylko raz: z 22% w 2012 do 20% w 2013 (źródło).

 

Tryumf aplikacji – nowe doświadczenie

 

Najnowsze badania wskazują, że aplikacje staja się naszym ulubionym sposobem konsumpcji treści – wolimy je od stron www, zarówno przeglądanych na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych. Takie podejście deklaruje 85% ankietowanych (źródło).

To ważny trop, ponieważ wskazuje na zmieniające się oczekiwania odbiorców. Chcemy dziś innego doświadczenia: nie konsumpcji przygotowanej dla nas treści (jak to się dzieje w wypadku strony www), ale aktywnego uczestnictwa i dopasowania do konkretnej sytuacji: aplikacja coś robi, wykonuje daną czynność, ma specyficzną funkcję do spełnienia. Tego chcą dziś klienci – poręcznych narzędzi, które pomagają im realizować codzienne cele, a nie statycznej, uprzednio przygotowanej treści, z którą mają się zapoznać.

Nowy model konsumenta – który aktywnie używa narzędzi, a nie odbiera komunikat marketingowy – wpływa także na sposób, w jaki projektuje się doświadczenia na stronie www. Staramy się, by były bardziej interaktywne i nastawione na działanie, słowem – podobne do aplikacji.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]