Możliwość analizy danych zbieranych na poziomie kampanii sprzedażowych zostało ostatnio znaczącą zmieniona. Oprócz wprowadzonej niedawno wartości potencjalnych klientów w lejku sprzedażowym i statystyce przepływu kontaktów pomiędzy jego etapami pojawiła się dokładna analiza źródeł wejść, wyszukiwanych fraz i utm dla kontaktów znajdujących się w poszczególnych etapach.
Na co pozwala nowa funkcjonalność? Przede wszystkim dostarcza nam nowej wiedzy na temat potencjalnych klientów. Poznajemy dla każdego z etapów w kampanii sprzedażowej podstawowe informacje tj:
- źródła wejść potencjalnych klientów na stronę WWW;
- frazy po jakich wyszukaniu potencjalni klienci trafiają na stronę WWW;
- kampanie, które sprowadziły potencjalnych klientów na stronę WWW na podstawie parametrów UTM.
Informacje, które gromadzimy wskazują na najskuteczniejsze źródła konwersji, kampanie oraz pozycjonowane frazy w odniesieniu do konkretnego etapu w procesie sprzedażowym. Dlaczego mierzymy te parametry dla poszczególnych etapów? Odpowiedź jest wyjątkowo prosta. Na każdym z etapów procesu zakupowego potencjalny klient potrzebuje innych informacji. Na samym początku będą to treści bardziej ogólne i o charakterze edukacyjnym.
Porównując dane z różnych etapów dowiemy się co interesuje klientów na poszczególnych etapach i czy dostarczamy im odpowiednich treści. Przykładowo jeśli potencjalni klienci na pierwszym etapie trafiają do nas poprzez firmowy blog lub portal społecznościowy to właśnie tam będziemy udostępniać treści dopasowane dla świeżo pozyskanych kontaktów. W podobny sposób rozpoznamy najlepsze kanały komunikacji i rodzaje kampanii dla poszczególnych etapów. Dzięki nowej wiedzy łatwiej będzie połączyć działania marketingowe z cyklem zakupowym klientów. Dodatkowo dowiemy się jak zmienia się świadomość i zainteresowanie potencjalnych klientów na każdym z etapów lejka sprzedażowego. Wiedza ta pochodzi z porównania zmian zachodzących w strukturze fraz, źródeł i utm od pierwszego etapu do dokonania zakupu.
Podobne artykuły: