Dzięki pielęgnacji leadów handlowcy podpisują 85% więcej umów już przy pierwszym kontakcie

O lead nurturingu piszemy sporo, jednak do tej pory skupialiśmy się na możliwościach jego zastosowania i efektach jakie przynosi. Dziś poruszymy temat przyczyn, dla których warto go stosować. Z badań wynika, że pielęgnowanie leadów jest niemal konieczne, aby móc skutecznie zarządzać leadami w dzisiejszej rzeczywistości konsumenckiej. Przyczyny takiej sytuacji leżą w modelu zakupowym, który na przestrzeni ostatniej dekady uległ wręcz rewolucji.

 


 

Nieistotne, czy prowadzisz sklep tradycyjny, e-sklep, działasz w B2B czy B2C. To o czym traktuje dzisiejszy artykuł dotyczy Cię nawet, jeśli nie masz własnej strony internetowej ( w takim przypadku szczególnie polecam doczytanie do końca).

Proces zakupowy Twoich produktów zawsze zaczyna się researchem w internecie. Ponad 50% transakcji B2B i około 90% transakcji ogółem poprzedzone jest wcześniejszym poszukiwaniem informacji w sieci. Nie ma większego znaczenia rodzaj produktów, które sprzedajemy.

Niesie to za sobą pewne ważne implikacje. Pierwszą z nich jest przejęcie kontroli nad procesem zakupowym przez potencjalnego klienta. Tak, jak w latach 90-tych głównym źródłem wiedzy o produktach była reklama telewizyjna, tak dzisiaj opinii szukamy na facebooku, blogach, forach internetowych – słowem, wszędzie tam, gdzie są inny użytkownicy, nie ma zaś…sprzedawców.

To druga ważna implikacja – przez 70% czasu trwania procesu podejmowania decyzji zakupowej potencjalny klient bardzo niechętnie, żeby nie powiedzieć alergicznie, reaguje na wszelkie próby sprzedania mu czegoś. Taki sprzedażowy falstart jest niestety charakterystyczny dla firm, które nie zdążyły jeszcze zorientować się w nowej rzeczywistości i z tego powodu zarządzanie leadami sprowadza się w nich do regularnego przekazywania adresów email  do handlowców. Niestety, są to najczęściej wszystkie pozyskane adresy, bez rozgraniczenia ze względu na etap procesu zakupowego, w którym znajduje się lead. Nietrudno policzyć, że takie zarządzanie leadami powoduje, że 70% klientów otrzymuje telefon od handlowców za wcześnie.

 

Zakładając, że handlowiec może dziennie wykonać 100 telefonów, zaledwie w 30 z nich ma jakąkolwiek szansę na sukces. Innymi słowy

 

wysyłając wszystkie leady do handlowców trzykrotnie zmniejszamy skuteczność ich pracy

 

Remedium na ten problem musi być wprowadzenie narzędzi oceniania leadów – scoringu. Realizowanie tego w sposób manualny nie wchodzi w grę –  dokładanie sobie pracy próbując ocenić indywidualnie każdy lead powoduje, że wszelkie korzyści drastycznie maleją. Można jednak wychwycić cechy wspólne łączące leady odpowiednio zainteresowane i w sposób automatyczny przesyłać je do działu sprzedaży po zauważeniu wystapienia tych cech. Nie ma lepszego sposobu, niż wykorzystanie do tego celu systemu Marketing Automation. Taki zautomatyzowany lejek sprzedażowy pozwala dostarczać do każdego handlowca tylko leady będące w końcowych 30% czasu trwania procesu zakupowego. Pozostaje jednak wciąż te 70% leadów, z którymi wówczas nie ma co zrobić –  za wcześnie, by do nich dzwonić z ofertą. Kolejny błąd marketingu to pozostawienie ich samym sobie i oczekiwanie na samoczynną konwersję. Ponieważ wiemy, że takie osoby są na etapie poszukiwania informacji, najlepszym, co możemy zrobić, jest wkroczenie w ich research niejako podając im te informacje na tacy. Ten proces zwiemy Lead Nurturingiem – pozwala on częściowo przejąć kontrolę nad procesem zakupowym bez ryzyka wystraszenia konsumenta nachalną reklamą. Zakładając, że podjęcie decyzji zakupowej jest uzależnione od posiadania pewnych informacji na temat produktów ( a jest to założenie zasadne, nikt nie kupuje kota w worku), dowiadując się jakie to informacje i przekazując je do prospektu mamy szanse na skrócenie researchu i szybszą konwersję. Równocześnie zwiększa się skuteczność rozmów sprzedażowych – ponieważ to od nas konsument otrzymywał informacje, automatycznie lądujemy w jego świadomości jako lider opinii w branży. Telefonując do kontaktu nie narazimy się więc na rozmowę zawierającą zgubne:

-Jeszcze raz, jaka firma?
-Firma XYZ
– Pierwsze słyszę, do widzenia

Zysk ten wyrażony liczbowo mówi o 85-procentowym wzroście sukcesów sprzedażowych już przy pierwszym połączeniu telefonicznym. Ilość okazji sprzedażowych zwiększa się o 78%.

Najważniejsze zaś, że żaden z wygenerowanych leadów nie pozostaje bez opieki, wiemy co zrobić w każdej sytuacji i nie marnujemy niepotrzebnie czasu i pieniędzy na indywidualne rozpatrywanie każdego prospektu pod kątem gotowości do zakupu.

Wydaje się więc, że scoring leadów i Lead Nurturing są konieczne, aby sprzedaż mogła zająć się tylko tym, do czego jest stworzona – sprzedawaniem.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]