8 sposobów na Real Time Marketing z Marketing Automation

Stressed business man rushing in the office

Choć zazwyczaj kojarzy się nam z błyskotliwymi reakcjami marek na bieżące wydarzenia (co może czasem skończyć się niewesoło: zobacz, jak RTM może się nie powieść) oraz angażowanie się w dyskusję, to termin obejmuje również podejście, w którym reagujemy na oczekiwania, potrzeby i działania użytkownika w czasie rzeczywistym – w momencie, kiedy jest na naszej stronie, używa naszej aplikacji, poszukuje produktu czy przechodzi koło sklepu stacjonarnego.


10 Przykazań Email Marketingu. Pobierz darmowego ebooka


 

Marketing w czasie rzeczywistym

Taka filozofia marketingu odpowiada na zmieniające się zachowania konsumentów, którzy są niecierpliwi i chcą szybko znajdować to, czego szukają. Według Forrester Research, aż 89% przestaje korzystać z usług firmy po doświadczeniu frustracji, związanej z trudnością z wyszukaniem pożądanej informacji czy produktu.

Wymusza to na marketerach bardziej dialogiczne podejście: chcemy dostroić się do oczekiwań odbiorców, pozwolić im dopasować naszą stronę, sklep czy produkt do ich potrzeb.

Dlatego nie myśl o RTM jak o izolowanej akcji, ale jak o kompleksowym podejściu do Twoich klientów.

Ale jak wdrożyć go w praktyce?

 

10 sposobów na Real-Time Marketing

  1. Banery dynamiczne: Czyli rekomenduj produkty bądź rozwiązania w czasie rzeczywistym. Platforma Marketing Automation przeanalizuje zachowanie i historię danej osoby, dzięki czemu w momencie, kiedy przegląda Twoją stronę www, zobaczy banery z ofertą dopasowaną do jej potrzeb. Innymi słowy, to jego kliknięcia determinują treść banera. Pamiętaj, że możesz również dopasowywać na bieżąco komunikację do anonimowych użytkowników.
  2. Spersonalizowane treści w aplikacjach mobilnych: czyli analogicznie dopasuj treści prezentowane użytkownikowi w aplikacji mobilnej. Używając APPmanago, wiesz, jakie inne aplikacje zainstalował użytkownik, z jakich modułów Twojej aplikacji korzysta najczęściej oraz monitorujesz na bieżąco jego zachowanie. W ten sposób możesz zareagować na jego działania w aplikacji przez dopasowanie treści.
  3. Geolokalizacja i beacony: wiedza o tym, gdzie aktualnie znajduje się Twój klient, pomoże dopasować komunikat do sytuacji. Dzięki temu wyślesz mu ofertę (SMS-em czy powiadomieniem push) dokładnie wtedy, kiedy przechodzi obok Twojego salonu. Pozyskane z geolokalizacji bądź beaconów dane współtworzą również profil klienta.
  4. Powiadomienia push: powiadomienia push to cenne narzędzie, które pozwala Ci zwiększyć zaangażowanie użytkowników oraz skłonić och do sprzedaży. Pod warunkiem, że je personalizujesz (przede wszystkim stosujesz pushe 1-do-1, a nie masowe powiadomienia)! Wyślij powiadomienie, kiedy widzisz zainteresowanie klienta produktem.
  5. Live chat: daj klientowi możliwość szybkiego skomunikowania się z Tobą na stronie, kiedy nie może czegoś znaleźć lub potrzebuje konkretnej, szybkiej informacji.
  6. Alerty dla działu sprzedaży w B2B: kiedy lead, który stracił zainteresowanie, po dłuższym czasie wchodzi na Twoją stronę www i przegląda cennik, to dobry moment na telefon. Teraz Twój lead ma czas, by przyjrzeć się Twojej ofercie. Dzięki alertom sprzedawcy mogą reagować na bieżąco na zachowania odbiorców, dobierając moment kontaktu do preferencji odbiorcy. Nie myśl o Real-Time Marketingu jako o rozwiązaniu głównie dla sektorów B2C czy Ecommerce, gdzie zakupy bywają bardziej spontaniczne. 42% marketerów B2B wdraża rozwiązania RTM (dane: Econsultancy).
  7. SALESmanago Copernicus – Machine Learning – AI: technologia ucząca się zachowania każdego pojedynczego klienta, przewidująca jego zachowanie zakupowe i na bazie tego rekomendująca spersonalizowane produkty, które w ocenie algorytmów zakupi z najwyższym prawdopodobieństwem. Szczegółowy wgląd w historię zakupową, analiza korelacji produktów pomiędzy różnymi kategoriami, a także badanie ścieżki zakupowej każdego klienta umożliwi Ci dotarcie do klientów z wysoko spersonalizowaną i przyciągającą uwagę ofertą w odpowiednim momencie i miejscu.
  8. Dynamiczne formularze kontaktowe: taki formularz reaguje w czasie rzeczywistym na to, czego poszukuje użytkownik. Zamiast oferować wszystkim ten sam formularz, dodaj szczyptę osobistego podejścia: nawiąż do produktów, które użytkownik oglądał, lub do materiałów, które przeglądał.

 

Real-Time marketing to przede wszystkim filozofia komunikacji: podejście, w obrębie którego starasz się odpowiedzieć jak najszybciej na aktualną potrzebę klienta, a nie atakujesz wszystkich jedną kampanią. W ten sposób również komunikujesz się z odbiorcą wtedy, kiedy chce on kupić dany produkt, a nie w przypadkowej sytuacji, co znacząco zwiększa prawdopodobieństwo zakupu.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]