8 inspirujących reklam i kampanii świątecznych

Gingerbread Man. Christmas Holidays

Święta Bożego Narodzenia to też czas, kiedy marketerzy robią swoim klientom prezenty w postaci klimatycznych kampanii. Kilka z nich (całkiem sporo) zasługuje na nieco więcej uwagi niż pozostałe.

Jak zwykle wygrywają wartości rodzinne, więzi międzyludzkie oraz dzieci. Nie mogło też zabraknąć kota!

Na uwagę zasługują również te kreacje, które unikają wyciskania łez, ale raczej ironicznie dystansują się od świątecznej atmosfery.


10 Pomysłów na Omnichannel Marketing. Pobierz darmowego ebooka


 

Sainsbury

Dość długa, ponad trzyminutowa reklama opowiada historię kota Moga (bohatera książek dla dzieci autorstwa Judith Kerr, która również pracowała nad reklamą), który niechcący doprowadza do katastrofy.

Reklama nawiązuje klimatem do baśni i pokazuje, że w Świętach chodzi naprawdę o dobro i więzi.

 

 

Coca Cola

W podobnym tonie utrzymany jest spot Coca Coli. Mały chłopiec mówi w nim, że Święty Mikoał nie może dojechać do miasteczka, ponieważ most jest zarwany. Ojciec malucha, przy spontanicznej pomocy innych, postanawia umożliwić Mikołajowi przyjazd i naprawić most. Znów dobro pokazane zostaje jako samorodny moment, w którym nieoczekiwanie ludzie zbierają się, by pomagać sobie nawzajem. Magię Świąt tworzą nasze działania.

 

Allegro

Allegro również przygotowało kampanię odwołującą się do rodzinnych wartości: pokazano tu, jak obdarowywany staje się obdarowującym.

 

 

 

Currys PC World

Niechciane prezenty. Niezręczne spotkania. Rozczarowujące jedzenie.

Reklama pokazuje, że w każde święta musimy trochę udawać, aby utrzymać Bożonarodzeniową atmosferę, a aktor Jeff Goldblum uczy tej sztuki bohaterów kolejnych filmików.

 

 

 

Marka pokazuje tu poczucie humoru, dystans oraz oryginalność – odcinają się od konwencji, w której Święta przedstawia się jako idylliczną gloryfikację życia rodzinnego. Pytanie tylko, czy rewelacyjny Goldblum nie przyćmiewa reklamowanych produktów, zręcznie wplecionych w treść filmów. Jak myślicie?

 

W podobnym tonie utrzymany jest spot Harvey Nichols:

 

 

H&M

„Everyday is a holiday if you have reason to celebrate”, przekonuje Katy Perry w piosence, która stanowi bazę świątecznego spotu H&M.

 

Z klipu bije energia i radość!

 

John Lewis

Brytyjska sieć wypuściła wzruszający klip, mówiący alegorycznie o samotności. Mała dziewczynka dostrzega przez lunetę starszego pana mieszkającego na księżycu. I chce w jakiś sposób pokazać mu, że go widzi i że o nim myśli.

 

Marka znana jest z filmów, które wyciskają łzy. Rok temu opowiadali historię pingwina Monty’ego:

 

 

Walmart

Walmart przeprowadził eksperyment, w którym przepytał setki dzieciaków o to, jak to jest dostać prezent, a potem każdy z nich mógł wybrać dowolną zabawkę i zadecydować, czy zatrzyma ją dla siebie, czy odda innemu dziecku, które nie dostanie innych prezentów w te Święta. 80% z przepytywanych starannie wybrało prezent i oddało go rówieśnikowi w potrzebie.

Oryginalne i budujące.

Źródło

Która z nich podoba się Wam najbardziej? I czy wpadła Wam w oko jakaś inna ciekawa świąteczna akacja?

Znajdź nas na Facebooku

Marketing Automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]