70 szokujących statystyk nt. email marketingu

Email marketing w liczbach

Email marketing jest fundamentalny dla Twojego biznesu

Czemu kochamy email marketing? Ponieważ jest tanią, skuteczną i wysoce mierzalną metodą komunikacji z klientami. Poniżej zebraliśmy garść statystyk, które tego dowodzą.

Zebraliśmy je w 7 kategorii:

  • Ogólne
  • Rezultaty email marketingu
  • Wiadomości 1-do-1
  • Personalizacja
  • Email marketing a Marketing Automation
  • Email marketing a social media
  • Email marketing a mobile.

Bierzcie i śmiało dzielcie się tymi liczbami!


10 Przykazań Email Marketingu. Pobierz darmowego ebooka


 

Ogólne

Wyraźnie widać, że ilość osób korzystających z emaili systematycznie rośnie, zaś emaile stały się już kluczową i naturalną częścią naszego codziennego życia. To się w najbliższym czasie nei zmieni.

Odzwierciedlają to budżety marketingowców, gdzie coraz więcej przeznacza się na komunikację w kanale email.

 

  • Pod koniec 2016 r. liczba kont email na świecie osiągnie 4,3 miliardy – Radicati Group
  • 82% firm B2N i B2C wykorzystuje technologię email marketingu – Ascend2
  • 50% marketerów przewiduje, że ich wydatki na email marketing wzrosną – DMA
  • Przeciętny pracownik spędza w pracy 13 godzin tygodniowo w skrzynce odbiorczej  – McKinsey & Company
  • 92% dorosłych korzystających z internetu korzysta z emaili, z czego 61% zagląda do skrzynki codziennie – Pew Research
  • 57% subskrybentów spędza 10 do 60 minut tygodniowo na przeglądaniu ofert przesłanych drogą emailową – ChoozOn
  • 68% Amerykanów twierdzi, że decyzję o otwarciu wiadomości opiera na polu „Od:”– Campaign Monitor
  • 6 na 10 pracowników, którzy używają w pracy internetu, twierdzi, że email jest „bardzo ważny” dla wykonywania ich zadań – Pew Research
  • Pracownicy niebiurowi twierdzą, że internet, email i smartfony dały im więcej elastyczności, ale jednocześnie zwiększyły ilość czasu, jaki spędzają pracując (47% vs.18%). – Pew Research
  • 83% marketerów B2B używa emaili w ramach marketingu treści – Content Marketing Institute
  • 76% marketerów widzi duży wzrost w liczbie subskrybentów – Ascend2
  • Najwyższy wskaźnik otwarć (OR) obserwują firmy, które wysyłają 2 emaile miesięcznie – Database Marketing Institute
  • Miesięcznie amerykańskie firmy wysyłają 1,47 miliona emaili – to więcej niż światowa średnia, ktora wynosi 1,38 miliona. –MarketingLand
  • Zwiększenie ilości wysyłanych emaili z 1 do 4 znacząco zwiększa otwieralność – WhoIsHostingThis “Email Deliverability 101”

 

 

Rezultaty email marketingu

No dobrze, czyli wiemy, że wysyłamy coraz więcej emaili. Jednak czy to to skuteczny kanał marketingowy? Tak!

Tę skuteczność mierzy się najczęściej przy pomocy 2 wskaźników: ROI (zwrotu z inwestycji) oraz współczynnika konwersji. Oba wyglądają imponująco!

  • ROI dla email marketingu wynosi 3800%. Oznacza to, że na każdą złotówkę przeznaczoną na email marketing, zyskujesz 38 złotych – DMA
  • 60% specjalistów używa współczynnika konwersji dla oceny skuteczności działań email. – DMA
  • Niemal 1 na 5 firm (18%) notuje  3 razy wyższy ROI z email marketingu w porównaniu do 2013 r – DMA
  • ROI dla emaili wynosi 28.5% w porównaniu do 7% dla ofert rozsyłanych pocztą tradycyjną – Chief Marketer
  • Zysk per email wynosił $0.11 w pierwszym kwartale 2014 w porównaniu do $0.10 w trzecim kwartale 2013 –  Experian
  • 29% marketerów używa ROI do oceny efektywności email marketingu – DMA

 

 

Emaile 1-do-1

Email marketing =/= newslettery! Oprócz wysyłania regularnych biuletynów, wypróbuj wiadomości typu 1-do-1: autorespondery czy emaile dynamiczne. Staraj się dopasować wiadomość do preferencji użytkownika oraz kontekstu.

 

  • Emaile transakcyjne wykazują 8 razy wyższe OR oraz CTR niż jakikolwiek inny typ wiadomości i może wygenerować nawet 6 razy więcej zysku – Experian
  • Ponad 75% zysku z email marketingu jest generowane przez kampanie typu 1-do-1, a nie kampanie masowe – DMA
  • Emaile oparte na zachowaniu użytkownika odpowiadały za 30% zysku z email marketingu w 2014, to wzrost z 17% w 2013. Innymi słowy, coraz chętniej wykorzystujemy tę technikę– DMA
  • 77% ROI generują kampanie oparte na segmentacji i personalizacji – DMA

 

Personalizacja email

Dane wskazują jednoznacznie, że personalizacja ma kluczowe znaczenie. OR dla masowych newsletterów spadł 4-krotnie w przeciągu ostatnich 5 lat (Gleanster). Dopasowane do konkretnego odbiorcy wiadomości wykazują lepsze efekty w każdym aspekcie: zaangażowania klientów, konwersji i zysku. Innymi słowy, dla skutecznego email marketingu personalizacja ma znaczenie fundamentalne.

 

Personalizacja to szeroki termin, który określa całe spektrum działań, mających na celu dopasowanie treści, formy, kanału oraz czasu dostarczenia wiadomości do indywidualnego klienta. Uwzględnia to zarówno proste  operacje, jak dodanie imienia w temacie, jak i zaawansowane scenariusze.

 

  • Personalizowane emaile zwiększają CTR średnio o 14%, zaś konwersje o 10%. – Aberdeen
  • 74% marketerów twierdzi, że targetowane działąnia personalizacyjne zwiększa zaangażowanie klientów – eConsultancy
  • 39% sprzedawców online wysyła personalizowane rekomendacje produktowe via email – Certona
  • Wiadomości ze spersonalizowanymi tematami są otwierane o 26% częściej –  Campaign Monitor
  • Spersonalizowane emaile 6 razy częściej prowadzą do transakcji – Experian
  • 53% marketerów określa efekty ciągłych, spersonalizowanych działań kierowanych do istniejących klientów jako umiarkowane do znaczących  – DemandGen
  • Targetowane emaile do segmentów generują 58% zysków– DMA
  • 75% firm planuje inwestycję w spersonalizowaną komunikację w 2015  –VentureBeat
  • Segmentacja zwiększa zysk z kampanii o 760% –Campaign Monitor
  • Gdy personalizują doświadczenia online, marketerzy obserwują 20%-wy wzrost sprzedaży – Monetate
  • 50% firm czuje, że może poprawić interakcję z klientami przez zwiększenie personalizacji  – Experian
  • Spersonalizowane emaile promocyjne wykazują o 29% wyższy OR i o 41% wyższy CTR– Experian

 

 

Email marketing a Marketing Automation

Często się myli ze sobą te dwa terminy, ale to błąd! Różnica? Automatyzacja obejmuje znacznie szerszy zakres ficzerów, takich jak:

  • monitorowania zachowania użytkowników online
  • budowę kompleksowych profili użytkowników
  • marketing w czasie rzeczywistym
  • wykorzystanie danych klientów do personalizacji komunikacji w każdym kanale (strona www, social media, sieci RTB, aplikacja mobilna oraz email).

Ponadto, z uwagi na bogate profile użytkowników, platforma pozwala na bardziej zaawansowane techniki personalizacji.

 

  • 95% firm korzystających z automatyzacji marketingu korzysta z email marketingu – Regalix
  • 56% firm obecnie używa dostawcy usług dostawcy email marketingu. W wypadku takich organizacji prawdopodobieństwo zakupu platformy Marketing Automation jest bardziej prawdopodobne o 75% – VentureBeat
  • Dziś 11 razy więcej firm B2B używa Marketing Automation niż w 2011  – SiriusDecisions
  • Zysk z Marketing Automation dla B2B wzrósł o 60 % w porównaniu do 2014, zaś w 2014 wzrósł on o 50% w porównaniu do roku poprzedniego – VentureBeat
  • Marketerzy w obszarze B2C, którzy wykorzystują automatyzację, widzą współczynnik konwersji na poziomie 50% – eMarketer
  • Zautomatyzowane wiadomości email wykazują średnio o 70,5% wyższe OR i o 152% CTR w porównaniu do tradycyjnych, masowych wiadomości  – Epsilon Email Institute
  • W 2014, 70% biznesów albo już korzystało z automatyzacji, albo planowało ją wdrożyć  – Aberdeen
  • 25% firm z listy Fortune 500 wdrożyło automatyzację marketingu (stan na 2013)  – ClickZ
  • Firmy, które wysyłają automatyczne emaile, o  133% częściej wysyłają wiadomości isotne z punktu widzenia konkretnego odbiorcy – Lenskold and Pedowitz Groups

 

 

Email marketing a Social media

Niektórzy mówią, że social media zabiły email marketing. To nieprawda.

  • Prawdopodobieństwo kliknięcia w email jest 6 razy większe niż kliknięcia w tweeta – Campaign Monitor
  • 90% emaili trafia do skrzynek pożądanych odbiorców, zaś zalednie 2% Twoich fanów na Facebooku zobaczy posta  – Forrester Research
  • Email jest 40 razy skuteczniejszy w pozyskiwaniu nowych klientów niż Facebook czy Twitter – McKinsey
  • 81% kupujących online, którzy otrzymują emaile oparte na poprzednich zakupach czy zachowaniu,  wykazuje jakiś stopień intencji zakupowej w efekcie emaila -eMarketer
  • Gdy mierzymy zakupy dokonane w efekcie otrzymanego komunikatu marketingowego, email wykazuje najwyższy współczynnik konwersji (66%), wyższy niż social media  – DMA
  • Jest 3 razy bardziej prawdopodobne, że subskrybemt Twojego ebooka udostępni Twoje treści w social media w porównaniu z kimś, kto nie znajduje się na Twojej liście – QuickSprout
  • Średnia wartość koszyka jest co najmniej 3 razy wyższa w wypadku zakupów w efekcie otrzymania emaila w porównaniu z zakupem wywołanym przez kampanię w social media – McKinsey
  • 72% ludzi woli otrzymywać treści promocyjne za pośrednictwem emaila, zaś jedynie 17% określa social media jako ulubiony kanał do tego celu-  MarketingSherpa
  • 24% osób, które trafia na stronę wskutek kampanii email dokonuje zakupu. Dla social media ten wskaźnik wynisu zaledwie 0,59%, zaś dla wejść z wyszukiwania – 2,49% – Monetate
  • Zawarcie przycisku Call To Action zamiast tekstowego linka zwiększa konwersję nawet o 28% – Campaign Monitor
  • Email marketing dostarcza więcej konwersji niż jakikolwiek inny kanał marketingowy, włączając SEM czy social media– Monetate
  • Jest 5 razy bardziej prawdopodobne, że ktoś zobaczy emaila niż komunikat na Facebooku – Radicati

 

 

Email marketing a mobile

Era, kiedy emaile czytaliśmy na komuterach, skończyła się bezpowrotnie. Dziś sprawdzamy emaile kompulsywnie – na smartfonach.

  • 53% emaili jest otwierane na urządzaniach mobilnych – Campaign Monitor
  • 23% osób, ktore otworzyły emaila na urządzeniu mobilnym, otwiera je ponownie potem  –Campaign Monitor
  • 75% z 900 milionów użytkowników Gmaila wchodzi na swoje konta z aplikacji mobilnej  –TechCrunch
  • Dane z 1,8 miliarda otwartych w 2013 emaili wskazują, że kanał mobilny jest najbardziej popularnym środowiskiem dla pierwszej interakcji użytkownika z emailem  –Campaign Monitor
  • Między 2011 a 2013 ilość otwarć emaili na urządzeniach mobilnych wzrosła o 30%. –Campaign Monitor
  • iPhone jest najpowszechniejszym urządzeniem mobilnym na którym otwiera się wiadomość po raz pierwszy  – Campaign Monitor
  • Choć ilość nowych użytkowników internetu wzrasta o mniej niż 10% per year, ilość nowych użytkowników smartfonów rośnie o ponad  20% rocznie –TechCrunch
  • 1 na 3 kliknięcia w linki w emailach zdarza się na urządzaniu mobilnym – Campaign Monitor
  • W wypadku odbiorców mobilnych, którzy otwierają email po raz wtóry na komputerze, jest o 65% bardziej prawdopodobne, że klikną w link w wiadomości  – Campaign Monitor

 

Krótko mówiąc: niezależnie od tego, co głoszą niektórzy eksperci, email marketing nie jest bynajmniej martwy! To wciąż jedno z najskuteczniejszych narzędzi komunikacji!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]