Czemu kochamy email marketing? Ponieważ jest tanią, skuteczną i wysoce mierzalną metodą komunikacji z klientami. Poniżej zebraliśmy garść statystyk, które tego dowodzą.
Zebraliśmy je w 7 kategorii:
- Ogólne
- Rezultaty email marketingu
- Wiadomości 1-do-1
- Personalizacja
- Email marketing a Marketing Automation
- Email marketing a social media
- Email marketing a mobile.
Bierzcie i śmiało dzielcie się tymi liczbami!
10 Przykazań Email Marketingu. Pobierz darmowego ebooka
Ogólne
Wyraźnie widać, że ilość osób korzystających z emaili systematycznie rośnie, zaś emaile stały się już kluczową i naturalną częścią naszego codziennego życia. To się w najbliższym czasie nei zmieni.
Odzwierciedlają to budżety marketingowców, gdzie coraz więcej przeznacza się na komunikację w kanale email.
- Pod koniec 2016 r. liczba kont email na świecie osiągnie 4,3 miliardy – Radicati Group
- 82% firm B2N i B2C wykorzystuje technologię email marketingu – Ascend2
- 50% marketerów przewiduje, że ich wydatki na email marketing wzrosną – DMA
- Przeciętny pracownik spędza w pracy 13 godzin tygodniowo w skrzynce odbiorczej – McKinsey & Company
- 92% dorosłych korzystających z internetu korzysta z emaili, z czego 61% zagląda do skrzynki codziennie – Pew Research
- 57% subskrybentów spędza 10 do 60 minut tygodniowo na przeglądaniu ofert przesłanych drogą emailową – ChoozOn
- 68% Amerykanów twierdzi, że decyzję o otwarciu wiadomości opiera na polu „Od:”– Campaign Monitor
- 6 na 10 pracowników, którzy używają w pracy internetu, twierdzi, że email jest „bardzo ważny” dla wykonywania ich zadań – Pew Research
- Pracownicy niebiurowi twierdzą, że internet, email i smartfony dały im więcej elastyczności, ale jednocześnie zwiększyły ilość czasu, jaki spędzają pracując (47% vs.18%). – Pew Research
- 83% marketerów B2B używa emaili w ramach marketingu treści – Content Marketing Institute
- 76% marketerów widzi duży wzrost w liczbie subskrybentów – Ascend2
- Najwyższy wskaźnik otwarć (OR) obserwują firmy, które wysyłają 2 emaile miesięcznie – Database Marketing Institute
- Miesięcznie amerykańskie firmy wysyłają 1,47 miliona emaili – to więcej niż światowa średnia, ktora wynosi 1,38 miliona. –MarketingLand
- Zwiększenie ilości wysyłanych emaili z 1 do 4 znacząco zwiększa otwieralność – WhoIsHostingThis “Email Deliverability 101”
Rezultaty email marketingu
No dobrze, czyli wiemy, że wysyłamy coraz więcej emaili. Jednak czy to to skuteczny kanał marketingowy? Tak!
Tę skuteczność mierzy się najczęściej przy pomocy 2 wskaźników: ROI (zwrotu z inwestycji) oraz współczynnika konwersji. Oba wyglądają imponująco!
- ROI dla email marketingu wynosi 3800%. Oznacza to, że na każdą złotówkę przeznaczoną na email marketing, zyskujesz 38 złotych – DMA
- 60% specjalistów używa współczynnika konwersji dla oceny skuteczności działań email. – DMA
- Niemal 1 na 5 firm (18%) notuje 3 razy wyższy ROI z email marketingu w porównaniu do 2013 r – DMA
- ROI dla emaili wynosi 28.5% w porównaniu do 7% dla ofert rozsyłanych pocztą tradycyjną – Chief Marketer
- Zysk per email wynosił $0.11 w pierwszym kwartale 2014 w porównaniu do $0.10 w trzecim kwartale 2013 – Experian
- 29% marketerów używa ROI do oceny efektywności email marketingu – DMA
Emaile 1-do-1
Email marketing =/= newslettery! Oprócz wysyłania regularnych biuletynów, wypróbuj wiadomości typu 1-do-1: autorespondery czy emaile dynamiczne. Staraj się dopasować wiadomość do preferencji użytkownika oraz kontekstu.
- Emaile transakcyjne wykazują 8 razy wyższe OR oraz CTR niż jakikolwiek inny typ wiadomości i może wygenerować nawet 6 razy więcej zysku – Experian
- Ponad 75% zysku z email marketingu jest generowane przez kampanie typu 1-do-1, a nie kampanie masowe – DMA
- Emaile oparte na zachowaniu użytkownika odpowiadały za 30% zysku z email marketingu w 2014, to wzrost z 17% w 2013. Innymi słowy, coraz chętniej wykorzystujemy tę technikę– DMA
- 77% ROI generują kampanie oparte na segmentacji i personalizacji – DMA
Personalizacja email
Dane wskazują jednoznacznie, że personalizacja ma kluczowe znaczenie. OR dla masowych newsletterów spadł 4-krotnie w przeciągu ostatnich 5 lat (Gleanster). Dopasowane do konkretnego odbiorcy wiadomości wykazują lepsze efekty w każdym aspekcie: zaangażowania klientów, konwersji i zysku. Innymi słowy, dla skutecznego email marketingu personalizacja ma znaczenie fundamentalne.
Personalizacja to szeroki termin, który określa całe spektrum działań, mających na celu dopasowanie treści, formy, kanału oraz czasu dostarczenia wiadomości do indywidualnego klienta. Uwzględnia to zarówno proste operacje, jak dodanie imienia w temacie, jak i zaawansowane scenariusze.
- Personalizowane emaile zwiększają CTR średnio o 14%, zaś konwersje o 10%. – Aberdeen
- 74% marketerów twierdzi, że targetowane działąnia personalizacyjne zwiększa zaangażowanie klientów – eConsultancy
- 39% sprzedawców online wysyła personalizowane rekomendacje produktowe via email – Certona
- Wiadomości ze spersonalizowanymi tematami są otwierane o 26% częściej – Campaign Monitor
- Spersonalizowane emaile 6 razy częściej prowadzą do transakcji – Experian
- 53% marketerów określa efekty ciągłych, spersonalizowanych działań kierowanych do istniejących klientów jako umiarkowane do znaczących – DemandGen
- Targetowane emaile do segmentów generują 58% zysków– DMA
- 75% firm planuje inwestycję w spersonalizowaną komunikację w 2015 –VentureBeat
- Segmentacja zwiększa zysk z kampanii o 760% –Campaign Monitor
- Gdy personalizują doświadczenia online, marketerzy obserwują 20%-wy wzrost sprzedaży – Monetate
- 50% firm czuje, że może poprawić interakcję z klientami przez zwiększenie personalizacji – Experian
- Spersonalizowane emaile promocyjne wykazują o 29% wyższy OR i o 41% wyższy CTR– Experian
Email marketing a Marketing Automation
Często się myli ze sobą te dwa terminy, ale to błąd! Różnica? Automatyzacja obejmuje znacznie szerszy zakres ficzerów, takich jak:
- monitorowania zachowania użytkowników online
- budowę kompleksowych profili użytkowników
- marketing w czasie rzeczywistym
- wykorzystanie danych klientów do personalizacji komunikacji w każdym kanale (strona www, social media, sieci RTB, aplikacja mobilna oraz email).
Ponadto, z uwagi na bogate profile użytkowników, platforma pozwala na bardziej zaawansowane techniki personalizacji.
- 95% firm korzystających z automatyzacji marketingu korzysta z email marketingu – Regalix
- 56% firm obecnie używa dostawcy usług dostawcy email marketingu. W wypadku takich organizacji prawdopodobieństwo zakupu platformy Marketing Automation jest bardziej prawdopodobne o 75% – VentureBeat
- Dziś 11 razy więcej firm B2B używa Marketing Automation niż w 2011 – SiriusDecisions
- Zysk z Marketing Automation dla B2B wzrósł o 60 % w porównaniu do 2014, zaś w 2014 wzrósł on o 50% w porównaniu do roku poprzedniego – VentureBeat
- Marketerzy w obszarze B2C, którzy wykorzystują automatyzację, widzą współczynnik konwersji na poziomie 50% – eMarketer
- Zautomatyzowane wiadomości email wykazują średnio o 70,5% wyższe OR i o 152% CTR w porównaniu do tradycyjnych, masowych wiadomości – Epsilon Email Institute
- W 2014, 70% biznesów albo już korzystało z automatyzacji, albo planowało ją wdrożyć – Aberdeen
- 25% firm z listy Fortune 500 wdrożyło automatyzację marketingu (stan na 2013) – ClickZ
- Firmy, które wysyłają automatyczne emaile, o 133% częściej wysyłają wiadomości isotne z punktu widzenia konkretnego odbiorcy – Lenskold and Pedowitz Groups
Email marketing a Social media
Niektórzy mówią, że social media zabiły email marketing. To nieprawda.
- Prawdopodobieństwo kliknięcia w email jest 6 razy większe niż kliknięcia w tweeta – Campaign Monitor
- 90% emaili trafia do skrzynek pożądanych odbiorców, zaś zalednie 2% Twoich fanów na Facebooku zobaczy posta – Forrester Research
- Email jest 40 razy skuteczniejszy w pozyskiwaniu nowych klientów niż Facebook czy Twitter – McKinsey
- 81% kupujących online, którzy otrzymują emaile oparte na poprzednich zakupach czy zachowaniu, wykazuje jakiś stopień intencji zakupowej w efekcie emaila -eMarketer
- Gdy mierzymy zakupy dokonane w efekcie otrzymanego komunikatu marketingowego, email wykazuje najwyższy współczynnik konwersji (66%), wyższy niż social media – DMA
- Jest 3 razy bardziej prawdopodobne, że subskrybemt Twojego ebooka udostępni Twoje treści w social media w porównaniu z kimś, kto nie znajduje się na Twojej liście – QuickSprout
- Średnia wartość koszyka jest co najmniej 3 razy wyższa w wypadku zakupów w efekcie otrzymania emaila w porównaniu z zakupem wywołanym przez kampanię w social media – McKinsey
- 72% ludzi woli otrzymywać treści promocyjne za pośrednictwem emaila, zaś jedynie 17% określa social media jako ulubiony kanał do tego celu- MarketingSherpa
- 24% osób, które trafia na stronę wskutek kampanii email dokonuje zakupu. Dla social media ten wskaźnik wynisu zaledwie 0,59%, zaś dla wejść z wyszukiwania – 2,49% – Monetate
- Zawarcie przycisku Call To Action zamiast tekstowego linka zwiększa konwersję nawet o 28% – Campaign Monitor
- Email marketing dostarcza więcej konwersji niż jakikolwiek inny kanał marketingowy, włączając SEM czy social media– Monetate
- Jest 5 razy bardziej prawdopodobne, że ktoś zobaczy emaila niż komunikat na Facebooku – Radicati
Email marketing a mobile
Era, kiedy emaile czytaliśmy na komuterach, skończyła się bezpowrotnie. Dziś sprawdzamy emaile kompulsywnie – na smartfonach.
- 53% emaili jest otwierane na urządzaniach mobilnych – Campaign Monitor
- 23% osób, ktore otworzyły emaila na urządzeniu mobilnym, otwiera je ponownie potem –Campaign Monitor
- 75% z 900 milionów użytkowników Gmaila wchodzi na swoje konta z aplikacji mobilnej –TechCrunch
- Dane z 1,8 miliarda otwartych w 2013 emaili wskazują, że kanał mobilny jest najbardziej popularnym środowiskiem dla pierwszej interakcji użytkownika z emailem –Campaign Monitor
- Między 2011 a 2013 ilość otwarć emaili na urządzeniach mobilnych wzrosła o 30%. –Campaign Monitor
- iPhone jest najpowszechniejszym urządzeniem mobilnym na którym otwiera się wiadomość po raz pierwszy – Campaign Monitor
- Choć ilość nowych użytkowników internetu wzrasta o mniej niż 10% per year, ilość nowych użytkowników smartfonów rośnie o ponad 20% rocznie –TechCrunch
- 1 na 3 kliknięcia w linki w emailach zdarza się na urządzaniu mobilnym – Campaign Monitor
- W wypadku odbiorców mobilnych, którzy otwierają email po raz wtóry na komputerze, jest o 65% bardziej prawdopodobne, że klikną w link w wiadomości – Campaign Monitor
Krótko mówiąc: niezależnie od tego, co głoszą niektórzy eksperci, email marketing nie jest bynajmniej martwy! To wciąż jedno z najskuteczniejszych narzędzi komunikacji!