7 zasad pozwalających skutecznie testować i doskonalić wysyłki e-mail

Jedną z największych zalet e-Mail Marketingu jest możliwość jego testowania i optymalizacji. Mimo wielu możliwości według badań przeprowadzonych przez MarketingSherpa najczęściej testowanymi i optymalizowanymi elementami wiadomości e-mail są jedynie: temat i treść, średnio w 70% przypadków. Podpowiadamy na co jeszcze warto zwrócić uwagę i w jaki sposób zaplanować i zrealizować taki test.

W swoim badaniu MarketingSherpa zadało pytanie: „Które elementy wiadomości e-mail testujesz najczęściej? Które elementy najczęściej testują Twoi znajomi?”

W odpowiedziach pojawiło się 11 najczęściej testowanych elementów wiadomości e-mail. Oczywiście listę możemy wydłużyć o kolejne. Jednakże, dokładne ich przetestowanie wystarczy w zupełności do przygotowania skutecznej wiadomości e-mail, która zaangażuje odbiorców i pozwoli zbudować trwałą relację pomiędzy konsumentem i firmą. Skoro wiemy, które elementy wiadomości warto przetestować, to zastanówmy się jak zaplanować i przeprowadzić test. Proponujemy zastosować 7 prostych zasad.

1. Zacznij od podstaw

Pierwszym elementem, od którego zaczynamy testowanie naszych wiadomości jest jej temat. Na tym etapie testujemy również nagłówek wiadomości. Sprawdzenie tych dwóch elementów jest dość łatwe i nie wymaga wiele pracy czy kreatywności. Wystarczy przygotować kilka różnych wariantów, rozesłać i porównać efekty. Prosty początek testów wiadomości.

2. Testuj jeden element na raz

Oczywista ale nie zawsze przestrzegana zasada wszelkiego rodzaju testów. Jeśli zmienimy więcej niż jeden element i zaczniemy test to nie będziemy wiedzieć, dzięki której zmianie osiągnęliśmy dany efekt. Co tak naprawdę neguję zasadność samego testu. Pamiętajmy zmieniamy jeden element i sprawdzamy jakie przynosi to efekty.

3. Testuj różne warianty, w tych samych warunkach

Porównując kilka wariantów tej samej wiadomości należy zwrócić uwagę, aby każdy z nich był wysyłany tego samego dnia o zbliżonej porze. Często moment wysyłki warunkuje osiągane wyniki przez co wyniki testu będą zakłamane jeśli przeprowadzimy go o różnych porach dla każdego z wariantów.

4. Przechowuj wyniki wszystkich testów

Przeprowadzając różne testy warto zapisywać i przechowywać ich wyniki, spostrzeżenia, uwagi etc. Cała wiedza, którą zbierzemy przyda się później, w trakcie kolejnych testów. Z drugiej strony takie dane pozwolą znaleźć różne wzory i powiązania pomiędzy zmianami i ich efektami co pozwoli lepiej zrozumieć naturę e-Mail Marketingu.

5. Włącz testowanie do codziennych obowiązków

Badanie, analizowanie i udoskonalenie nie musi być trudne lub nudne, a już na pewno nie powinno być odkładane ze względu na brak zasobów. Z całą pewnością powinno być standardową częścią codziennych działań, a jedyne czego potrzebujemy to narzędzie, które nam to ułatwi.

6. Testy przeprowadzaj na odpowiednich grupach

Grupa adresatów testu powinno być dość mała ale na tyle duża by można było uzyskać pewne wyniki i bezbłędnie określić najlepszy wariant.

7. Bazuj na wiedzy z testów

Samo testowanie nic Ci nie da o ile ich wyniki nie spowodują zmian i udoskonalenia realizowanej korespondencji. Dlatego, tak bardzo ważnym jest aby korzystać ze zgromadzonych danych, bo dane nie wykorzystane to utracona praca i czas.

Czym testować?

Najłatwiej będzie zastosować testy A/B oraz łącząc je z monitorowaniem i identyfikowaniem zachowania kontaktów online w systemie Marketing Automation. Funkcjonalne testy pozwolą łatwo porównać różne warianty danej wiadomości i wysłać je do określonej części bazy kontaktowej, a następnie lepszy wysłać do reszty adresatów.

Zobacz jak wyglądają testy A/B i  identyfikacja, monitorowanie kontaktów w systemie Marketing Automation

Zaloguj się na konto DEMO  KLIKNIJ TUTAJ

lub

Wypróbuj system Marketing Automation przez 30 dni za darmo – KLIKNIJ TUTAJ

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]