7 zasad pozwalających skutecznie testować i doskonalić wysyłki e-mail

Jedną z największych zalet e-Mail Marketingu jest możliwość jego testowania i optymalizacji. Mimo wielu możliwości według badań przeprowadzonych przez MarketingSherpa najczęściej testowanymi i optymalizowanymi elementami wiadomości e-mail są jedynie: temat i treść, średnio w 70% przypadków. Podpowiadamy na co jeszcze warto zwrócić uwagę i w jaki sposób zaplanować i zrealizować taki test.

W swoim badaniu MarketingSherpa zadało pytanie: „Które elementy wiadomości e-mail testujesz najczęściej? Które elementy najczęściej testują Twoi znajomi?”

W odpowiedziach pojawiło się 11 najczęściej testowanych elementów wiadomości e-mail. Oczywiście listę możemy wydłużyć o kolejne. Jednakże, dokładne ich przetestowanie wystarczy w zupełności do przygotowania skutecznej wiadomości e-mail, która zaangażuje odbiorców i pozwoli zbudować trwałą relację pomiędzy konsumentem i firmą. Skoro wiemy, które elementy wiadomości warto przetestować, to zastanówmy się jak zaplanować i przeprowadzić test. Proponujemy zastosować 7 prostych zasad.

1. Zacznij od podstaw

Pierwszym elementem, od którego zaczynamy testowanie naszych wiadomości jest jej temat. Na tym etapie testujemy również nagłówek wiadomości. Sprawdzenie tych dwóch elementów jest dość łatwe i nie wymaga wiele pracy czy kreatywności. Wystarczy przygotować kilka różnych wariantów, rozesłać i porównać efekty. Prosty początek testów wiadomości.

2. Testuj jeden element na raz

Oczywista ale nie zawsze przestrzegana zasada wszelkiego rodzaju testów. Jeśli zmienimy więcej niż jeden element i zaczniemy test to nie będziemy wiedzieć, dzięki której zmianie osiągnęliśmy dany efekt. Co tak naprawdę neguję zasadność samego testu. Pamiętajmy zmieniamy jeden element i sprawdzamy jakie przynosi to efekty.

3. Testuj różne warianty, w tych samych warunkach

Porównując kilka wariantów tej samej wiadomości należy zwrócić uwagę, aby każdy z nich był wysyłany tego samego dnia o zbliżonej porze. Często moment wysyłki warunkuje osiągane wyniki przez co wyniki testu będą zakłamane jeśli przeprowadzimy go o różnych porach dla każdego z wariantów.

4. Przechowuj wyniki wszystkich testów

Przeprowadzając różne testy warto zapisywać i przechowywać ich wyniki, spostrzeżenia, uwagi etc. Cała wiedza, którą zbierzemy przyda się później, w trakcie kolejnych testów. Z drugiej strony takie dane pozwolą znaleźć różne wzory i powiązania pomiędzy zmianami i ich efektami co pozwoli lepiej zrozumieć naturę e-Mail Marketingu.

5. Włącz testowanie do codziennych obowiązków

Badanie, analizowanie i udoskonalenie nie musi być trudne lub nudne, a już na pewno nie powinno być odkładane ze względu na brak zasobów. Z całą pewnością powinno być standardową częścią codziennych działań, a jedyne czego potrzebujemy to narzędzie, które nam to ułatwi.

6. Testy przeprowadzaj na odpowiednich grupach

Grupa adresatów testu powinno być dość mała ale na tyle duża by można było uzyskać pewne wyniki i bezbłędnie określić najlepszy wariant.

7. Bazuj na wiedzy z testów

Samo testowanie nic Ci nie da o ile ich wyniki nie spowodują zmian i udoskonalenia realizowanej korespondencji. Dlatego, tak bardzo ważnym jest aby korzystać ze zgromadzonych danych, bo dane nie wykorzystane to utracona praca i czas.

Czym testować?

Najłatwiej będzie zastosować testy A/B oraz łącząc je z monitorowaniem i identyfikowaniem zachowania kontaktów online w systemie Marketing Automation. Funkcjonalne testy pozwolą łatwo porównać różne warianty danej wiadomości i wysłać je do określonej części bazy kontaktowej, a następnie lepszy wysłać do reszty adresatów.

Zobacz jak wyglądają testy A/B i  identyfikacja, monitorowanie kontaktów w systemie Marketing Automation

Zaloguj się na konto DEMO  KLIKNIJ TUTAJ

lub

Wypróbuj system Marketing Automation przez 30 dni za darmo – KLIKNIJ TUTAJ

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]