7 niedozwolonych praktyk e-Mail Marketingu

Ilość zadań spoczywających na barkach nowoczesnego marketingowca cały czas rośnie. W gąszczy najlepszych praktyk i niezbędnych aktywności łatwo zapomnieć o jednym z najważniejszych parametrów, czyli dostarczalności wysyłek kanałem e-Mail Marketingowym. Przedstawiamy największe błędy, które skutecznie uniemożliwiają regularne docieranie z komunikatami do skrzynek odbiorców.

Wskaźnik dostarczalności wysyłek e-mail nie jest tak interesujący jak działania na portalach społecznościowych czy viral marketing. Jednakże, kanał email jest nadal najważniejszy sposobem komunikowania się z potencjalnymi klientami a przycisk „zgłoś spam” stanowi największe zagrożenie dla całego procesu. Realizując kampanie e-Mail Marketingowe, nawet do bazy o wysokiej jakości, możemy popełnić kilka niewielkich błędów ale bardzo dotkliwych. Zanim wyślesz następną wysyłkę zapoznaj się z listą 7 grzechów głównych.

1. Nadmierne korzystanie z CAPSLOCK’a

Używanie tej funkcji odbierane jest w Internecie jako krzyk, a Ty przecież nie chcemy krzyczeć na potencjalnych klientów.  Lepiej niech treść mówi sama za siebie.

2. Wysyłanie na lub z adresów ogólnych

Prowadzenie swoich wysyłek z takich adresów jak biuro@, info@ etc, to jasny sygnał dla filtrów antyspamowych. Wysyłki prowadzone z takich adresów dużo częściej lądują poza skrzynką odbiorczą. Z drugiej strony jeśli wysyłasz na takie adresy, to też musisz liczyć się z niską efektywnością wysyłek. Zastanów się nad zasadnością wysyłania swoich wiadomości na skrzynki, które codziennie przyjmują wiele różnych ofert, zapytań lub reklam.

3. Grafiki niepowiązane z treścią wiadomości

Nie należy przesadzać z grafiką. Wszystkie elementy graficzne powinny być powiązane z treścią wiadomości. Brak odpowiedniej relacji może spowodować reakcję filtrów antyspamowych.

4. Mylący lub typowy dla SPAM-u temat wiadomości

Określając temat wysyłki powinieneś trzymać się kilku zasad. Przede wszystkim unikaj słów: „super, mega promocja”, „za darmo”, „darmowe”, „wyprzedaż”, „kredyt”, „gratis”, „wygrałeś”, „0%”, „sex” oraz innych słów mogących wskazywać na treści pornograficzne. One od razu spowodują zaklasyfikowanie wiadomości jako spam.

5. Zbyt duża częstotliwość wysyłek

Ogranicz wysyłkę wiadomości do odbiorców do kilku tygodniowo. Na pewno nie warto wysyłać więcej niż jednej wiadomości dziennie.

6. Ta sama wysyłka do wielu odbiorców z jednej domeny

Oczywiście czasem ciężko uniknąć wysyłania wiadomości do osób posiadających adresy w jednej domenie. Szczególnie jeśli działamy w sektorze B2C. Jednakże w miarę możliwości postarajmy się unikać adresowania naszych wysyłek w ten sposób.

7. Kupowanie list wysyłkowych

Decydując się na kupowanie list wysyłkowych musimy mieć świadomość, że skoro są na sprzedaż, to nie tylko my je kupiliśmy. Adresy na takich listach doświadczyła już takich ilości nie chcianych wiadomości, że najpewniej z automatu zgłoszą i Twoje lub są już zapchane albo nieaktywne.

Zastosowanie tych kilku prostych zasad na pewno pomoże Ci dotrzeć ze swoją wiadomością do skrzynek odbiorców. Pamiętaj jednak, ze tak naprawdę najważniejsze jest wysyłanie wiadomości spersonalizowanych, zawierających informacje istotne dla indywidualnego odbiorcy oraz w odpowiednim do tego momencie. Do takich działań zastanów się nad wykorzystaniem systemu Marketing Automation.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]