7 najczęstszych błędów w Lead Nurturing

Depositphotos_4285509_s

Kochamy Lead Nurturig. Uwielbiamy jego skuteczność. 45% wyższy ROI. Zakupy większe o 47%. 50% więcej leadów gotowych do przekazania do działu sprzedaży przy o 33% niższych kosztach. Wzrost zysków o 10% po 6-9 miesiącach. To wszystko jest w Twoim zasięgu. Co może przeszkodzić Ci w osiągnięciu takich wyników? Poznaj 7 powszechnych i łatwych do usunięcia błędów.

1 Niezrozumienie: co to jest Lead Nurturing?

Lead Nurturing utożsamia się czasem z marketing automation, drip marketing, emailami. W istocie chodzi o rozpoznanie, że 70% klientów przekazywanych do działu sprzedaży nie jest gotowych do zakupu. Dlatego trzeba dać im czas na edukację, research, rozwiewanie wątpliwości – ale nie oznacza to bierności! Możemy im towarzyszyć – pielęgnować leady.

Innymi słowy, Lead Nurturing to model relacji z klientem, który można realizować przy użyciu rozmaitych narzędzi: m.in. marketingu treści, dynamicznego dopasowania kontentu na stronie, emaili.

2 Niewłaściwa konstrukcja lejka sprzedażowego

Tworzenie lejka to projektowanie ścieżki zakupowej, gdzie zaznaczone zostają kolejne stadia rosnącego zaangażowania i gotowości zakupowej leada. Jak skonstruować lejek? Odpowiadając sobie na pytanie: Jaki problem pomagam rozwiązać? Kluczem jest identyfikacja sytuacji początkowej, kłopotu, z którym zmaga się lead, by potem wyobrazić sobie ścieżkę, jaką on będzie musiał podążać, czego będzie chciał się dowiedzieć, na jakie wątpliwości odpowiedzieć.

3 Zbyt szybkie przerzucanie klientów na wyższe etapy

Naturalnie, chodzi nam o sprzedaż. Jednak zbyt szybkie przerzucanie klientów na wyższe etapy lejka działa przeciwskutecznie: przecież o to nam chodziło w założeniu, by leady spokojnie, we własnym tempie dojrzewały do decyzji zakupowych. Staraj się nie tracić tego celu z oczu, choć uważaj też na drugie zagrożenie – zbytnia bierność, podczas gdy lead jest już gotowy do przekazania go do sprzedaży. Wyczucie właściwego momentu wymaga czasu i trzeba je poddawać testom.

4 Brak powiązania między poszczególnymi mailami o charakterze edukacyjnym

Kiedy – szczególnie w B2B – chcesz przekazać prospektom wiedzę na temat Twojego produktu, musisz podzielić materiał edukacyjny na mniejsze cząstki  – na kilka maili. Konieczne jest jednak, by odbiorca powiązał je ze sobą: poprzedniego maila z tym, którego właśnie otrzymał, je wszystkie w całość. Weź pod uwagę, że Twój odbiorca dostaje kilka-kilkanaście identycznych maili dziennie, więc zadbaj, by było to jak najłatwiejsze. Możesz wykorzystać do tego celu identyfikację graficzną, nawiązania do poprzednich tematów i zaznaczenie, o czym będziesz pisał następnym razem, etc.

5 Za dużo wiedzy na raz

Porcjowanie wiedzy jest poważnym problemem: marketerzy często, chcąc przyspieszyć proces, dzielą ją na zbyt duże kawałki i w efekcie zalewają klientów nadmiarem informacji. Pamiętaj o lekkostrawności wiedzy. Unikaj epatowania żargonem. Zamiast próbować powiedzieć wszystko na raz, zamieść odnośniki do kolejnych materiałów, jeżeli okaże się, że odbiorca ma w danej chwili czas i energię na dalsze zgłębianie tematu, doczyta.

6 Niewykorzystywanie alertów

Alerty do działu sprzedaży to rewelacyjne narzędzie – pod warunkiem, że macie wspólnie ustalone, spójne definicje lejków sprzedażowych i gotowości zakupowej.

7 Zapominanie o progresywnym profilowaniu

Weź pod uwagę użytkownika już na etapie boksów kontaktowych – aby uniknąć wpisywania fałszywych danych w formularzach, co potem owocuje błędnymi danymi w bazie. Tu przeczytasz więcej o progresywnym profilowaniu.

 

Dowiedz się więcej na temat Lead Nurturing

Sprawdzony przepis na wartościowe treści: curation + context

Konkretny przykład wykorzystania lejka sprzedażowego

Jak zdiagnozować kłopoty z Twoim programem Lead Nurturing

 

Jakie jeszcze kłopoty może sprawiać Lead Nurturing mniej doświadczonym marketerom? Na co warto zwrócić uwagę?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]