Przygotowując i wysyłając informacje do potencjalnych klientów o oferowanym przez nas produkcie lub usłudze, w odpowiednio dobranym momencie, wpływamy na podaż i poprawiamy własne wyniki. Dlatego tak ważnym jest, aby wysyłane przez nas treści były jak najlepszej jakości. Docierając do potencjalnych klientów z wysokiej jakości dopasowanymi treściami i w odpowiednim momencie uda nam się znacząco poprawić wyniki sprzedaży w firmie. Przedstawiamy 6 reguł, których przestrzeganie pozwoli tworzyć lepsze treści.
Często mówi się „Content is the King!”. Zmieniają się systemy i sposoby realizacji działań marketingowych, jednakże nadal wysokiej jakości treść to podstawa skutecznej kampanii. Szczególnie jeśli połączymy zalety dobrego contentu z możliwościami systemów Marketing Automation. Dzięki dostarczaniu dobrego contentu, dopasowanego do potrzeb indywidualnego odbiorcy, spersonalizowanego i dosłanego w odpowiednim momencie osiągniemy lepsze wyniki, czyli:
• więcej leadów sprzedażowych;
• większy ruch na stronie WWW;
• większe zaangażowanie odbiorców;
• lepsza edukacja potencjalnych i obecnych klientów;
• skuteczniejsza promocja marki i poprawa jej wizerunku.
Skoro tworzone i wysyłane treści są tak ważne, zastanówmy się czym powinny się charakteryzować. Poniżej przedstawiamy 6 reguł, których przestrzeganie pozwoli na tworzenie lepiej sprzedających i wyższej jakości treści.
1. Treść nie jest promocyjna
Informacja czysto promocyjna odbierana jest bezpośrednio jako reklama przez co szanse, że zaciekawi odbiorców lub ich zainspiruje są nikłe. Twórzmy treści bardziej edukacyjne niż reklamowe.
2. Jest istotna dla odbiorcy
Kwestia dopasowania wysyłanej treści do zainteresowania odbiorcy jest bardzo ważna. Nawet najlepiej przygotowana treść nie osiągnie dobrych rezultatów, jeśli dla odbiorcy będzie zupełnie nie istotna. Osiągnięcie sukcesu jest więc mocno uzależnione od dopasowania treści pod kątem zainteresowania indywidualnego odbiorcy.
3. Rozwiązuje problem/wypełnia lukę
Tworzona treść powinna dawać odbiorcy konkretną odpowiedź na istniejący problem biznesowy lub dostarczać informacji w obszarze potrzebującym wyjaśnienia. Skąd wiedzieć gdzie leży luka lub w czym jest problem? Odpowiedź można znaleźć analizując najczęściej wyszukiwane obecnie frazy np. w wyszukiwarce Google lub korzystając z propozycji słów kluczowych Adwords dla naszej witryny, segmentu produktów etc. Zobaczymy jakich informacji poszukują obecnie konsumenci.
4. Jest dobrze napisana
Techniczna strona treści jest równie ważna jak jej zawartość. Warto upewnić się, że tekst jest poprawnie sformatowany i nie zawiera błędów. Kiepska technicznie i nawet najlepsza jakościowo wiadomość osiągnie marne skutki lub nawet zaszkodzić wizerunkowi firmy.
5. Jest powiązana z działalnością firmy
Jeśli przygotowana przez nas treść nie jest powiązana w żaden sposób z działalnością i celami firmy to jest to zmarnowana praca. Taka treść może i zainteresuje potencjalnych klientów ale niestety nie naszych. Dlatego zawsze warto brać pod uwagę profil i cele firm przy tworzeniu nowych treści.
6. Dowodzi własnej skuteczności
Tworząc treści warto połączyć je z elementami pozwalającymi na monitorowanie jej popularności i skuteczności. Umieszczenie w komunikacie linków, formularzy lub ankiet w prosty sposób pozwoli nam zmierzyć zainteresowanie odbiorców konkretną wiadomością. Mówiąc krótko musimy mieć możliwość obliczenia ROI dla każdej przygotowanej przez nas treści.
Wyżej wymienione reguły pozwalają na tworzenie dobrych treści, takich które pozwolą więcej sprzedawać. Same treści choć są fundamentem działań marketingowych to nie gwarantują dobrych efektów. Musimy zadbać o to by trafiały do odpowiednich odbiorców w odpowiednim czasie i za pomocą odpowiedniego kanału komunikacji. Tylko w takiej sytuacji wykorzystamy ich pełen potencjał, co przełoży się na wolumen sprzedaży.